David Koutný, Tomáš Musil a Lukáš Lukeš spustili pôvodne kampaň Kefírer len ako vtip, ktorým chceli tiež upozorniť na rastúci extrémizmus.

Kampaň tvoril v roku 2016 len jeden billboard, ktorý vyhrali v súťaži, a komunikácia na sociálnej sieti Facebook, ale i tak vzbudila veľký rozruch. Ohlásené uvedenie Kefírera do predaja sa ale nekoná.

Kefírer však vyrobili aspoň pre priaznivcov v náklade 400 kusov. Limitovaná edícia tvorí súčasť mimosúdnej dohody, ktorú uzatvorili po predžalobnej výzve s vydavateľstvom Argo.

Uvedenie kefírového mlieka na trh je tak už navždy pozastavené, autori projektu pristúpili na mimosúdnu dohodu s vydavateľstvom, ktoré tvrdí, že grafický motív obalu ich knihy Už je tady zas, ktorú vydali v roku 2013 je podobný s grafikou Kefírera.

V originále kniha vyšla pod názvom Er ist wieder da už v roku 2012 a je od nemeckého spisovateľa Timura Vermesa, ktorý vyrozprával satirický príbeh v ktorom opisuje čo by sa stalo, ak by sa nemecký diktátor vrátil do súčasnosti.

Autori Kefírera ale plagiátorstvo odmietajú a tvrdia, že „Symbol ako taký, je natoľko generický, že je zložité, ak nie nemožné si naň nárokovať práva. Je to zhruba rovnaké, ako keby ste žaloval niekoho za to, že má srdiečko v znaku,“ tvrdia.

Predaj limitovanej edície Kefírera sa začal symbolicky 17.5., teda presne v deň ktorý ohlásili na jedinom billboarde pri uvedení Kefírera, i keď s ročným oneskorením.

foto: Kefírer

Uvedenie limitovanej edície v počte 400 ks autori Kefírera ohlásili 12. mája 2017 na sociálnej sieti Facebook:

„Zdejší pamětníci dobře ví, že byl na Kefírera v srpnu spáchán atentát. Byli jsme v šoku, zradila nás totiž naše vlastní árijská krev. Malichernost, kvůli které jsme museli všechno zastavit. Stáli jsme před těžký rozhodnutím. Buď jsme mohli jít do útoku v podobě soudního procesu, který by trval 3-4 roky, nebo jsme se mohli jít vydat hledat společnou řeč. Zvolili jsme druhou variantu, i když s těžkým knírem. Věděli jsme ale, že je to pravděpodobně jediná cesta, jak splnit svůj slib a odměnit naše fanoušky skutečným nadproduktem. A tak začalo půlroční jednání, během kterého jsme se z dobré vůle zcela odmlčeli. Mrzí nás, že jsme vás nechali tápat ve tmě, snad vám teď konečně ukážeme světlo na konci komínu“.

zdroj: Kefírer

Súčasť mimosúdnej dohody tvorí prísľub odstrániť webový obsah na stránke Kefírera, čo už autori spravili, dohoda zahŕňa i uvedenie limitovanej edície v počte max. 400 ks.

Autori Kefírera sa rozhodli darovať sumu vo výške 800 eur organizácii Exit Deutschland, ktorá pomáha ľuďom nájsť cestu von z extrémizmu. Pôvodne plánovali prispievať na činnosť podobnej organizácie z každého predaného kusu Kefírera.

Cenu Kefírera určili teraz na symbolických 194,5 Kč a to preto, že majú veľmi obmedzený počet, a Kefírer by sa tak mal dostať ku skalným fanúšikom, a ako vysvetľujú autori, cena je určená i s ohľadom na výdaje ktoré doteraz s projektom mali.

„Desaťtisíce sme dali za právnikov, a veľa nás teraz stoji aj samotná výroba. Takže náklady sú vysoké ako „Berlínsky múr“, v konečnom dôsledku budeme radi, ak skončime na nule. Hovoríte si, že je to debilná investícia a tie peniaze radšej dáte na niečo rozumného? Ok, super, v tom prípade odporúčame Klub přátel Paměti národa,“ uviedli autori Kefírera.

zdroj: Kefírer
zdroj: Kefírer

Prečítajte si tiež:

Patrí masový vrah do reklamy?

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu