Kofila sa „oblečie“ do obalov víťazov súťaže CzechDesign

Prvé miesto získala za svoj návrh Kofily Kateřina Kynclová (foto: Nestlé)

Pôvodne sa mal v limitovanej edícii objaviť len víťazný návrh Kateřiny Kynclovej, spoločnosť Orion sa ale rozhodla uviesť na trh Kofilu s obalmi od prvých štyroch dizajnérov súťaže CzechDesign. Obaly majú prvky umeleckých štýlov minulosti, napr. artdeco či reklamná grafika a ilustrácie z 30-tych rokov.

„Víťazné návrhy sa objavia na dvoch miliónoch kusov, ktoré budú k dostaniu v Českej republike i na Slovensku,“ uviedla Zuzana Spurná, manažérka značky Kofila. „Pôvodne sme chceli uviesť na trh len víťazný dizajn. Zišli sa ale tak skvelé návrhy, že sme nakoniec vyrobili prvé štyri. “

Ide o víťazné návrhy Kateřiny Kynclovej, Markéty Michálkovej, Lukáša Tomka (Tomski&Polanski) a Jána Vajsábela.

Ich dizajnové obaly približne na tri mesiace nahradia štandardné obal tyčinky Kofila. Vyrobené budú v limitovanej edícii, v celkovom náklade približne 2 milióny kusov.

Nové obaly nadviazali na históriu značky a odkaz pôvodnej grafiky autora Zdenka Rykra, ktorú navrhol ešte v roku 1923.

„Sme hrdí na umeleckú hodnotu našich obalov, ktoré vznikli v čase prvej republiky vďaka úzkej spolupráci s tak významným umelcom. Odkaz dizajnu Zdenka Rykra ponechávame na našich produktoch dodnes. Jedná sa o hviezdu ORION a celý dizajnový koncept obalu tyčinky KOFILA vrátane drobného vzoru na pozadí a obľúbeného černocha, ktorý na tyčinke sedí už od jej zrodu v roku 1923, “ povedala Zuzana Spurná.

V lete 2016 odštartovala Kofila kampaň s novou komunikáciou od reklamnej agentúry Zaraguza, ktorá sa po novom zamerala na ženy vo veku 25-39 rokov.

Kampaň mala predstaviť tyčinku Kofila, ako prostriedok na odbúranie stresu, ukázať správny smer/riešenie nejakého osobného problému. Kofila má v spotrebiteľoch symbolizovať relax, pohodu a chutnú pochúťku.

„Na základe podrobných spotrebiteľských prieskumov sme oproti predchádzajúcim rokom nanovo definovali cieľovú skupinu. Opúšťame od mládeže, pre ktorú máme v našom portfóliu iné dostatočne cool značky. Novo sa zameriavame na ženy vo veku 25-39 rokov, ktoré žijú rôznorodý, často hektický život, ale napriek tomu si vedia urobiť chvíľku pre svoju vlastnú radosť. Uvidíme, ako sa táto zmena osvedčí, sme ale presvedčení, že bude patriť do dlhodobej stratégie značky,“ doplnila Zuzana Spurná.

Čítajte viac:

Zaraguza v novej kampani predstavuje tyčinku Kofila, ako kávu v čokoláde (aktualizované)