ilustračná foto, zdroj: PR Klub

Československá súťaž komunikačných projektov a firemných médií Zlatý středník predstavila shortlist 28 kategórií so 169 nomináciami. Slovenské práce tvoria 17 % zo všetkých projektov umiestnených na shortliste.

Takmer stovka porotcov z radov popredných expertov na jednotlivé komunikačné disciplíny vyhodnotila rekordných 490 prihlášok do 19. ročníka tejto odborové súťaže.

Zlatý středník je československá profesijná súťaž hodnotiaca firemné interné a externé médiá a najlepšie komunikačné projekty vznikajúce v Českej republike a na Slovensku. Odborná porota posudzuje prihlásené práce i naprieč odborovými sektormi a hodnotí tie najzajímanejšie osobnosti a PR agentúry roku.

Najlepšie komunikačné kampane zo Slovenska sa súťaže zúčastňujú už druhýkrát. Súťaž Zlatý středník, v preklade Zlatá bodkočiarka, vyhlasuje český PR Klub v spolupráci s Asociáciou hovorcov Slovenska.

Najúspešnejšími slovenskými zadávateľmi sa stali (podľa abecedy) Kofola, Lidl Slovenská republika, Pernod Richard, Poštová banka, Slovenská sporiteľňa a Tatra Banka.

Medzi agentúrami zabodovali predovšetkým Divino, PR Clinic, Seesame, SKPR Strategies, This is Locco a Zaraguza.

Slovenské projekty tvoria takmer pätinu všetkých prihlášok aj nominácií na shortliste

Čím sú slovenské kampane výnimočné? „Slovenské komunikačné projekty spájajú dve veci: odvaha a komplexnosť. Zhodli sme sa na tom s viacerými porotcami. Práve preto sú projekty slovenských agentúr a firiem medzinárodnej konkurencii úspešné. Zároveň platí, že slovenská komunikačné projekty pôsobia často ucelenejšie a komplexne. Faktom je, že slovenský trh je oproti českému polovičný, na realizáciu projektov tak stačí často menší rozpočet,“ hovorí Štefan Frimmer, porotca súťaže a slovenská PR osobnosť roka 2020.

Slováci majú veľké šance získať ocenenie Grand Prix

Celkovo 14 porôt počas jedného mesiaca vyhodnotilo 28 hlavných a odborových kategórií. Najpopulárnejšou hlavnou kategóriou sa stala Spoločenská zodpovednosť a udržateľnosť, v odboroch vedú Finančné služby.

Slovensko malo aj zastúpenie medzi porotcami, ktorými boli v tomto ročníku Tomáš Palovský z Orange, Lucia Muthová z Allianz – Slovenská poisťovňa, Anton Molnár zo Slovnaft, Martin Dobiš z PR Clinic, Alena Krčová z Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby SR, Tomáš Skřivánek z TREND Business weekly, Jana Holéciová zo Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory, Simona Mištíková z Divino, Ivana Vagaská z Business Leaders Forum Slovensko alebo Tomáš Bezák z Lidl Slovenská republika.

Vedľa trofejí pre víťaza súťažných kategórií organizátori ešte udelí prestížnu cenu Grand Prix pre „Najlepší covid projekt“ a „Najlepšiu agentúru“.

„Pri výbere toho najlepšieho projektu, ktorého ústrednou témou bola komunikácia v situácii pandémie covidu-19, porota Grand Prix starostlivo zvažovala nielen celkovú kvalitu projektov a ich vplyv na vnímanie a reputáciu značiek, ale aj mieru spoločenského presahu,“ hovorí Pavel Vlček, predseda Výkonného výboru PR Klubu, a doplňuje: „Najlepšiu agentúru volila porota z približne desiatky nominácií agentúr, ktorých práce ukázali, že právom patria k špičke.“

Projekty budú súťažiť o prvenstvo naprieč odvetvovými kategóriami v oblastiach verejného sektora, strojárenstva a energetiky, či finančných služieb. Hlavné kategórie dopĺňa ocenenie Grand Prix, na ktoré nominuje hodnotené práce odborná porota. Ocenenie si odnesú tiež Osobnosť PR, Talent roku a tiež Najlepšia agentúra.

Slávnostné vyhlásenie víťazov je naplánované na 2. septembra v Prahe, samozrejme ak to epidemická situácia a stanovené pravidlá umožnia.

ZLATÝ STŘEDNÍK 20/21 – kategórie:

Hlavné kategórie
1. Externý tlačený časopis a noviny
2. Interný tlačený časopis a noviny
3. Elektronický časopis a blog
4. Newsletter
5. Brožúra, katalóg a leták
6. Výročná správa
7. Webové stránky
8. Mobilné aplikácie a inovácie
9. Audio a video prezentácia
10. PR event
11. Využitie sociálnych sietí a influencer marketing
12. Štruktúra, obsah a storytelling
13. Kreatívna idea
14. Nízky rozpočet a jeho efektivita
15. Interná komunikácia a employee engagement
16. Krízová komunikácia, komunikácia zmeny a public affairs
17. Launch, relaunch, rebranding
18. Spoločenská zodpovednosť a udržateľnosť
19. Integrovaná kampaň

Odborové sektory
1. Auto-moto a doprava
2. Finančné služby
3. FMCG, krása a móda
4. Neziskový sektor
5. Priemysel, strojárstvo a energetika
6. Šport, zábava, umenie, médiá, cestovný ruch a gastronómia
7. Telekomunikácie a IT
8. Verejný sektor a politická komunikácia
9. Zdravotná starostlivosť a farmácie

Grand Prix (navrhne porota):
Najlepšia agentúra
Talent
Osobnosť PR
Najlepší covid projekt

(ts)

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu