V apríli 2016 si vydavateľstvo Petit Press založilo kreatívne a obsahové štúdio pod názvom SME Creative. Vydavateľstvo zverejnilo, že za ten čas štúdio pripravilo vyše 80 článkov pre takmer 20 klientov z rôznych segmentov. Vytvorené články sa spolu zobrazili čitateľom viac ako 700 tisíc krát celkovo.
Natívna reklama je súčasťou článku a môže získať u čitateľov vyššiu dôveryhodnosť a tzv. vizibilitu, čím dosahuje často vyššiu efektívnosť, ako napr. klasický reklamný banner.
Čitateľ ale dopredu nevie, že sa jedná o reklamu, dozvie sa to až na záver článku.
Tvorba sponzorovaného obsahu sa v SME riadi Pravidlami pre spoluprácu medzi inzerentmi a redakciou pri tvorbe natívnej reklamy.
„Keď sme v apríli 2016 zakladali kreatívne a obsahové štúdio SME Creative, nevedeli sme, aký veľký bude dopyt po našich službách. Inšpirovaní štúdiami ako T Brand Studio od New York Times alebo oddelením natívnej inzercie Buzzfeedu sme sa cítili sebavedomí. Predbežný záujem klientov nám napovedal, že by sa natívna reklama mohla stať trendom aj u nás (v USA jej stúpa popularita už od roku 2010). Ak ide o sponzorovaný obsah, tak sme iba tušili, že by sa z neho mohol stať reálny zdroj príjmov,“ uviedlo na svojom webe SME.
Za najlepšie realizované práce štúdio SME Creative označilo tieto:
> Príbehy o práci z domu pre klienta ČSOB
> Viete akí sú súčasní mladí? Zisťovali sme to v článku pre Urban Residence
> Toto sú najkultovejšie postavičky z reklám. A patrí medzi ne aj Pišta Lakatoš nášho
> Dochádzať z dediny, alebo žiť v meste? Čo sa viac oplatí sme písali pre klienta VÚB
> Pre projekt Bivio sme pripravili článok o pracovných možnostiach ľudí s mentálnym postihnutím