repro foto: Infovojna.sk

Spravodajský web Glob.sk, z portfólia spoločnosti Zoznam, zverejnil článok o Michalovi Trubanovi z politickej strany Progresívne Slovensko. Následne upútal pozornosť redakcie konšpiračného webu Infovojna.sk, ktorý ho bez súhlasu zverejnil.

„Nie, o tom, že tento web Infovojna.sk prevzal článok z Glob.sk sme vedomosť nemali. Tým pádom sme ani nemohli udeliť žiadny súhlas na jeho zverejnenie. Spomínaný web budem kontaktovať, aby sa táto situácia viac neopakovala, pretože ide z môjho pohľadu o neetické konanie,“ reagovala pre Mediahub.sk Martina Lebiš Ruttkayová, šéfredaktorka portálu Glob.sk.

Glob.sk je spravodajský portál a je partnerským webom Zoznamu z pohľadu merania návštevnosti a predaja reklamy. Do portfólia spoločnosti Zoznam patrí viac ako 40 online produktov. Jedným z najznámejších je Zoznam.sk, ktorého história sa datuje od roku 1997. Vznikol ako vôbec prvý internetový vyhľadávač na Slovensku.

Etický kódex Slovenského syndikátu novinárov hovorí okrem iného, že novinár nesmie uverejniť pod vlastným menom, alebo skratkou žiadne cudzie dielo a ani nesmie preberať informácie z publikácie bez odkazu na prameň a bez súhlasu autora.

Konanie webu Infovojna.sk je nekorektné, porušuje autorský zákon, Etický kódex novinára, ale i Etický kódex preberania obsahu na internete, ktorý vytvorilo združenie IAB Slovakia, ktoré sa problematikou skvalitnenia online prostredia dlhodobo zaoberá.

Konšpiračný web Infovojna.sk vznikol v roku 2015 a prevádzkuje ho jeden zo zakladateľov konšpiračného internetového rádia Slobodný vysielač Norbert Lichtner, ktorý na naše otázky odmietol odpovedať.

Slobodný vysielač sám seba označuje ako alternatívne médium a rovnakým projektom je i Infovojna. S Norbertom Lichtnerom zo Slobodného vysielača odišiel i Ľubomír Huďo, ktorý je redaktorom konšpiračného časopisu Zem&Vek a v rádiu InfoVojna je stálym hosťom v relácii pod názvom Svetové udalosti bez politickej korektnosti.

Rádio Slobodný vysielač a magazín Zem&Vek sú označované, ako konšpiračné médiá a rovnaké znaky vykazuje i web InfoVojna, ktorý má negatívne hodnotenie 8,8 na stránke projektu Konšpirátori.sk, zemavek.sk má hodnotenie 9,5 a slobodnyvysielac.sk hodnotenie 9,2.

Kradnutie informácií, fotiek či dokonca celého obsahu je naozaj závažná vec, ktorá veľmi poškodzuje prácu, nasadenie a iniciatívu redaktorov. Takéto správanie zo strany médií a vydavateľstiev je nekorektné a narúša celkový obraz a integritu mediálneho prostredia na Slovensku.

Len nedávno sa s podobným prípadom stretli v redakcii magazínu .týždeň, keď ich článok voľne parafrázovali a bez uvedenia zdroja zverejnili v týždenníku vydavateľstva Mafra Slovakia. > Čítaj viac 

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu