ilustračná fotografia, zdroj: pixabay.com

Za projektom Konšpirátori.sk stojí spoločnosť NetSuccess, ktorú vlastní vydavateľstvo Petit Press (denník Sme) a hlavným partnerom je PR agentúra Seesame. Objektivitu pri zaraďovaní do zoznamu stránok so sporným obsahom má zabezpečiť komisia zložená z viacerých odborníkov. Cieľom projektu je zamedziť zadávateľom reklám aby inzerovali svoje produkty, alebo služby na internetových stránkach s pochybným obsahom.

„Web projektu Konšpirátori.sk dosiahol od spustenia už viac ako 38-tisíc unikátnych návštev. Automatickým skriptom inzerenti ošetrili 4 220 rôznych kampaní, k čomu treba ďalej pripočítať 1 090 manuálnych stiahnutí zoznamu. Každý manuálne stiahnutý zoznam mohol byť nasadený vo viacerých kampaniach, čo však už nedokážeme zmerať. Viacero zapojených agentúr používa manuálne vylúčenie, takže skutočný počet ošetrených kampaní môže byť aj násobne vyšší,“  povedal riaditeľ digitálnej agentúry NetSuccess Ján Urbančík. 

„Keďže väčšina týchto webov preukázateľne a opakovane šíri nepravdy a často aj poplašné správy, dajú sa považovať za spoločnosti škodlivé, a preto ich podporovanie finančnými prostriedkami z kampaní považujeme taktiež za spoločnosti škodlivé. Projekt Konšpirátori.sk sme uvítali hlavne z dôvodu, že weby boli vybrané a posúdené odborníkmi, čo považujeme za záruku toho, že nepoškodzujeme poctivých tvorcov obsahu na webe. Taktiež vytvorenie jednoduchého zoznamu považujeme za veľké zjednodušenie práce pre inzerentov,“ doplnil Marketing specialist zo spoločnosti Hyundai Motor Slovakia Samuel Boskovič. 

„Pri plánovaní kampaní sme sa vyhýbali webom s pochybným obsahom už v minulosti. Predchádzať nežiadanému spojeniu kampane s kontroverzným obsahom je pre nás prioritou. Projekt Konšpirátori.sk nám výber a aktualizáciu nedôveryhodných médií zásadne uľahčil. Navyše, teraz sa na nás klienti sami obracajú s otázkami, či aj ich kampaň je ošetrená a ako,“
 povedal riaditeľ agentúry RIESENIA.com Vladimír Vanek.

Projekt Konšpirátori.sk nedávno získal aj bronzové ocenenie v súťaži reklamy Zlatý klinec v kategórii Interactive & Online – Selfpromo. Na kampani sa podieľali:

Creative Director: NetSuccess, s. r. o. – Ján Urbančík
Copywriter: Peter Jančárik, Ján Urbančík, Radoslava Baloghová
Programátor: Vladimír Juroško
Art Director: Michal Šišovský

konspiratori.sk

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu