Moldavsko zakázalo včera vysielanie ruskej spravodajskej televíznej stanice Rossija 24 na svojom území do konca tohto roka. Informovala o tom agentúra ITAR-TASS, citujúc vyhlásenie dotknutej stanice.

Moldavská koordinačná rada pre rozhlasové a televízne stanice pozastavila vysielanie kanála Rossija 24 do 1. januára 2015 na svojom zasadaní z dôvodu, že jeho programy nespĺňajú princípy vysielacieho kódexu tamojších televíznych staníc.

Štátna Všeruská televízna a rozhlasová spoločnosť záležitosť bezprostredne nekomentovala. V Moldavsku bol signál stanice Rossija 24 šírený výlučne prostredníctvom káblovej siete. Na Ukrajine ju zakázali v marci tohto roka.

Ukrajinská národná televízna a rozhlasová vysielacia spoločnosť 11. marca prinútila poskytovateľov signálu zastaviť programovú ponuku i niekoľkých ďalších ruských televíznych kanálov ako Pervyj kanal, RTR Planeta či NTV-Mir.

Toto rozhodnutie bolo odôvodnené potrebou zaistiť informačnú bezpečnosť v súlade s rezolúciou Národnej bezpečnostnej a obrannej rady, prijatou 1. marca 2014 vzhľadom na vyhrotené vzťahy s Moskvou.

Estónsky prezident Toomas Hendrik Ilves označil tieto zákazy za neprijateľné. „Informácie by sa mali šíriť slobodne. Takéto riešenie neprinesie nič dobrého,“ povedal líder pobaltského štátu.

Výzvy na zákaz vysielania ruských televíznych spravodajských staníc, ktoré údajne poskytujú skreslený obraz udalostí na Ukrajine, totiž zazneli od viacerých estónskych pravicových politikov.

Zdroj: TASR, Zdroj grafiky: TV Rossija 24

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu