Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) udeľovala v pondelok 7. júla pokuty, o desiatky tisíc eur prídu televízie Markíza a JOJ. Informoval o tom dnes riaditeľ Kancelárie RVR Ľuboš Kukliš.

Markíza má zaplatiť 21.000 eur v súvislosti s odvysielaním reklám o liekoch a tiež za Teleráno z januára, pri ktorom televízia neinformovala zreteľne o umiestňovaní produktov.

Televízia JOJ príde o 10.000 eur za podobný prehrešok ako Markíza v súvislosti s odvysielaním reklám o liekoch. Ďalších 6500 eur bude stáť televíziu to, že jasne neoddelila reklamu od iných programov. RVR pokutovala JOJ aj za množstvo reklamy.

Rada upozornila televízie Markíza a TV LUX, že porušili zákon, keď neboli objektívne a nestranné pri niektorých svojich spravodajských a politicko-publicistických programoch. RTV Krea dostala upozornenie za neoznačenie sponzorského programu.

RVR tiež začala viaceré správne konania. Napríklad voči Jednotke RTVS za možné porušenie objektívnosti a nestrannosti, pre ten istý prehrešok koná aj voči Markíze. Televíziu JOJ rieši RVR pre možné porušenie v súvislosti s tým, že neodvysielala oznam o porušení zákona na základe rozhodnutia Rady zo dňa 8. 4. 2014.

Voči televízii TA3 koná RVR pre možné porušenia zákona, ku ktorého mal dôjsť tým, že TA3 nedodala Rade na jej vyžiadanie súvislý záznam z vysielania programov Téma dňa v dňoch 20. až 22. 5. 2014. RVR rieši ďalej aj možné porušenie zákona v súvislosti s čestnosťou a slušnosťou reklamy, pre tieto možné porušenia koná voči markizáckemu Dajto a voči RING TV.

Zdroj: TASR, zdroj grafiky: RVR

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu