Americká firma Nielsen Holdings, ktorá sa zaoberá mediálnym prieskumom, kúpila 51-% podiel v českej agentúre Mediaresearch.
Mediaresearch vyhodnocuje napríklad sledovanosť televíznych kanálov alebo realizuje prieskum návštevnosti internetových stránok. Informovala o tom agentúra APA.
Fúzia má umožniť „prehĺbenie náhľadu“ na správanie spotrebiteľov, čo pomôže klientom pri tvorbe a predaji ich produktov, uviedol šéf Nielsen Holdings pre východnú Európu Kyriakos Kyriakou.
Mediaresearch sa tak do konca roka premenuje na Nielsen Admosphere.
Zostávajúci podiel 49 % v spoločnosti Mediaresearch bude vlastniť i naďalej spoločnosť Admosphere (UK) Ltd, za ktorou stojí Iain Nils Hessey Rügheimer, Vladimír Komár, Tereza Šimečková a Michal Jordan.
V Českej republike tak budú vedľa seba pôsobiť dve sesterské spoločnosti holdingu – spoločnosť ACNielsen Czech Republic a Mediaresearch (Nielsen Admosphere).
Agentúra sa zaoberá mediálnymi analýzami a prieskumami. Na Slovensku má dcérsku spoločnosť Mediaresearch Slovakia.
Členmi holdingu Nielsen sa tak stali i všetky spoločnosti v skupine Mediaresearch – Admosphere, Adwind Software, Prime Time, Mediaresearch Slovakia, Mediaresearch Bulgaria
Nielsen Holding pôsobí vo viac než 100 krajinách. Sledovanosť televíznych staníc vyhodnocuje vo viac ako 30 štátoch, a to vrátane USA.
Zdroj: TASR, Mediaresearch