Ukrajinská vláda vymenovala za generálneho riaditeľa štátnej televízie NTKU novinára Zuraba Alasaniju, ktorý bol spoluzakladateľom internetového portálu Mediaport a spolupracoval s internetovou televíziou Hromadske.tv.

Na čele NTKU bol donedávna Alexander Pantelejmonov. Ten sa pred dvoma týždňami stal terčom fyzického útoku niekoľkých poslancov strany Sloboda, ktorí ho donútili napísať výpoveď. Prípadom sa zaoberá ukrajinská prokuratúra.

Toto konanie poslanci neskôr zdôvodnili svojím nesúhlasom so spôsobom, akým NTKU informovala o nedávnych protivládnych demonštráciách a účasti strany Sloboda na nich.

Incident odsúdili všetky parlamentné strany, aj keď napríklad strana UDAR uznala, že vedenie televízie už dávnejšie zaviedlo cenzúru a podieľalo sa na manipulácii s faktami. Riešenie celej záležitosti silou „diskredituje nielen nové vedenie krajiny, ale aj poslancov“ ako účastníkov incidentu, dodala vtedy poslankyňa za UDAR Irina Heraščenková.

Terčom kritiky za cenzúru, ale najmä šírenie proruskej propagandy sú na Ukrajine aj ruské televízne kanály, pričom v politických kruhoch sa často objavovali žiadosti na zákaz ich vysielania.

Agentúra RIA Novosti dnes v tejto súvislosti informovala, že rozhodnutím kyjevského správneho súdu z utorka je na Ukrajine pozastavené vysielanie štyroch ruských televíznych kanálov: Rossija 24, Prvý kanál, NTV a Rossija 1. Národná rada pre televízne vysielanie sa už obrátila na poskytovateľov služieb s odporúčaním, aby tieto stanice vyradili zo svojej ponuky. Väčšina z nich však k tomu zatiaľ nepristúpila, konštatovala RIA Novosti.

Zdroj: TASR, ilustračná fotokoláž masmediálne.info

REKLAMAadv.: