zdroj: TV Markíza

Diváci dali aj tento rok jasne najavo, že bez klasických rozprávok na obrazovkách televízie Markíza by to neboli Vianoce, aké majú radi.

Kto by nepoznal krásnu Popolušku v podaní Libuše Šafránkovej a švárneho princa, ktorého stvárnil Pavel Trávníček? Legendárna rozprávka Tři oříšky pro Popelku si na Štedrý deň, vo štvrtok 24. decembra 2020, doslova podmanila divákov televízie Markíza a v oboch hlavných cieľových skupinách sa stala doposiaľ absolútne najsledovanejším programom roku 2020 v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.

Nestarnúci fenomén pre všetky generácie dosiahol v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 rekordný tohtoročný rating 19,9 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 35,5 %.

Celkovo si kultovú vianočnú rozprávku vychutnalo fantastických 906-tisíc divákov starších ako 12 rokov a stala sa tak aj v tejto širšej cieľovej skupine nateraz najsledovanejším programom roka. Tři oříšky pro Popelku počas štedrovečernej rodinnej pohody zhliadlo dokonca až viac než 1,5 milióna divákov (AvRch 1 517 000 v CS 12+).

Diváckej pozornosti neunikol ani špeciálny videoklip s názvom Vianočná pesnička (rating 13,3 % / share 26,9 % v CS 12-54), pod ktorým sa skrývala prerábka notoricky známeho vianočného hitu Mariah Carey All I Want For Christmas Is You, naspievaná detskými a tínedžerskými hercami a herečkami zo seriálových hitov Oteckovia a Pán profesor.

V univerzálnej cieľovej skupine 12+ obsadila s 580-tisíc divákmi pri obrazovkách druhú priečku v rebríčku štedrovečernej sledovanosti.

Vynikajúco sa darilo aj ďalšej vianočnej klasike, rozprávke Perinbaba (rating 9,9 % / share 26,0 % v CS 12-54) z dielne režiséra Juraja Jakubiska. Nenechalo si ju ujsť 432-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, zhliadlo ju však viac než milión divákov (AvRch 1 029 000 v CS 12+).

Prvý sviatok vianočný, piatok 25. december 2020, sa taktiež niesol v znamení rozprávky, ktorá už neodmysliteľne parí k Vianociam – ruskej klasiky Mrázik.

V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 sa s ratingom 14,3 % a trhovým podielom 28,0 % stal najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých staníc a zaradil sa na tretiu priečku v rebríčku divácky najúspešnejších filmov roku 2020.

Konkurenčný film Rozprestri krídla na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine výrazne zaostal s podielom na trhu 7,4 %. Legendárny Mrázik k obrazovkám pritiahol celkovo 623-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom medziročne si polepšil až o 220-tisíc divákov.

Druhým najsledovanejším programom dňa bola hlavná spravodajská relácia Televízne noviny (rating 12,7 % / share 28,6 % v CS 12-54), ktoré si pozrelo 678-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a v tejto univerzálnej cieľovej skupine obsadili najvyššiu priečku v rebríčku sledovanosti.

Na Druhý sviatok vianočný, v sobotu 26. decembra 2020, sa najsledovanejším programom dňa v oboch hlavných cieľových skupinách stali Televízne noviny.

V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali excelentný rating 13,2 % a trhový podiel 28,7 %, dôležité informácie o začiatku vakcinácie proti koronavírusu si pozrelo celkovo 721-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Medzi nespravodajskými programami patrilo prvenstvo večernej rozprávke Čertoviny (rating 9,1 % / share 19,2 % v CS 12-54).

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

(ts)

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu