Najvyššie pokuty dostal vysielateľ televízie JOJ, MAC TV. Celkovo ide o sumu viac ako 12.000 eur. Pokutu mu uložili aj v súvislosti s odvysielaním programu Slnko, seno, slanina v lete minulého roka…

Podľa Rady pre vysielanie a retransmisiu ho televízia označila ako nevhodný pre maloletých divákov len do 12 rokov napriek obscénnemu vyjadrovaniu.

Televízia mala tiež porušiť zákon odvysielaním dlhších reklamných šotov, než povoľuje zákon a podľa rady neoddelila dostatočne reklamu od iných programov. Bezprostredne po programe Najlepšie počasie totiž v júli odvysielala komunikát propagujúci internetovú stránku www.gotatry.sk spoločnosti Tatry mountain resorts.

Okrem toho dostal ten istý vysielateľ pokutu vo výške 1400 eur za to, že nedosiahol v rámci vysielania televízie WAU v júli, auguste a septembri 2013 minimálne dvojpercentný a v rámci vysielania JOJ v júli 2013 minimálne 15-percentný podiel vysielania programov vo verejnom záujme.

Pokutu vo výške 3000 eur zas dostal vysielateľ televízie Markíza v súvislosti s odvysielaním programu Dědictví aneb Kurvahošigutntag v auguste minulého roka popoludní. Televízia označila program ako nevhodný pre maloletých do 12 rokov, hoci podľa rady obsahoval expresívne a vulgárne vyjadrovanie.

Rada tiež upozornila televíziu Markíza na porušenie zákona pri odvysielaní príspevku Záhadné hospodárenie cirkvi v Televíznych novinách koncom júla minulého roka. Voči viacerým vysielateľom tiež začala rada správne konanie.

TASR informácie poskytla Lucia Jelčová z Rady pre vysielanie a rentransmisiu.

 

Zdroj: TASR, RVR

REKLAMAadv.: