Lidl prekonal na jar 2014 hranicu 10 miliónov fanúšikov na Facebooku. Podarilo sa mu to ako prvému maloobchodnému reťazcu na starom kontinente. Prestížna monitorovacia agentúra Socialbakers podložila tento fakt štúdiou „Lidl Now #1 European Food Retailer on Facebook”.

Prvým oficiálnym profilom na Facebooku bola stránka Lidl v nemeckom jazyku, ktorá funguje od januára 2010. Na jeseň nasledujúceho roka sa pridalo ďalších sedem národných „fanpage“. S Lidlom mohli takto zákazníci komunikovať už aj vo Veľkej Británii, Španielsku, Írsku, Holandsku, Chorvátsku, Rumunsku a Fínsku.

Po veľkom úspechu v spomenutých krajinách vznikali aj ďalšie oficiálne fanúšikovské profily. Od apríla 2013 je facebookovská Lidl komunita kompletná. Dnes má Lidl 26 Facebook stránok a viac ako 10 000 000 fanúšikov. Po tridsiatich mesiacoch od spustenia prvých národných profilov sa Lidl prepracoval na post lídra v maloobchode v Európe a na druhé miesto celosvetovo.

No nielen vďaka počtu fanúšikov je Lidl na vrchole európskeho rebríčka. Zo štúdie od Socialbakers vyplýva, že Lidl je spomedzi všetkých maloobchodných reťazcov najinteraktívnejší (t.j. príspevky majú vysoký počet zdieľaní, komentárov a „lajkov“) a že odpovedá na najvyšší počet príspevkov od fanúšikov. Celú štúdiu do Socialbakers môžete nájsť > TU

„Facebook sa pre nás okamžite stal dôležitým priestorom pre komunikáciu. Ide o fórum, na ktorom si neustále vymieňame poznatky s našimi zákazníkmi, pričom ich názor je pre nás skutočne dôležitý,“ povedal hovorca spoločnosti Lidl Tomáš Bezák a dodal: „Sociálne siete a oblasť nášho podnikania majú viacero spoločných bodov. Prvoradým je kvalita a skutočný záujem o zákazníka, resp. fanúšika. Na základe týchto dvoch kritérií ľudia rozhodujú kto je pre nich jednotkou. Počet a priazeň našich zákazníkov a facebookových fanúšikov je preto pre nás najväčším ocenením.“

Lidl Slovensko  je na Faceboku aktívny od 4. marca 2013 a už po piatich mesiacoch bol na tejto najpopulárnejšej sociálnej sieti lídrom medzi maloobchodnými reťazcami na Slovensku. Má totiž viac fanúšikov ako všetci jeho konkurenti dokopy.

[message_box title=“Zaujímavosti o slovenskej fanpage (marec 2013 – apríl 2014):“ color=“red“]

– 241 978 fanúšikov (ostatné maloobchodné siete na Slovensku spolu: 221 021)

– 885 príspevkov

– Denne v priemerne pribudne 583 fanúšikov

– 54 802 ľudí sa zapojilo do 20 súťaží, v ktorých hrali o ceny v hodnote približne 30 000 €

– Najúspešnejším príspevkom bol videoklip „Šťastné a veselé”, ktorý od 11. decembra získal 9309 lajkov, mal 497 komentárov a zdieľalo ho 3013 ľudí

[/message_box]
Zdroj: 1st CLASS AGENCY

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu