Pred pár dňami odštartoval predpredaj nového Audi Q7, ktoré bude od júna stáť v showroomoch predajcov v celej Európe. Druhá generácia prestížneho SUV imponuje inovatívnou technikou a účinnými motormi, ktoré z neho robia šampióna v oblasti emisií CO2 vo svojej triede. Základná cena verzie Q7 3.0 TDI (160 kW) je 58.000eur, benzínová verzia 3.0 TFSI (245 kW) má cenu od 66.100eur (s DPH).

Audi Q7
Nové Audi Q7 (zdroj foto: Porsche Slovakia)

Audi Q7 patrí k nosným modelom značky so štyrmi kruhmi. Uvedením prvej generácie Q7 na trh v roku 2006 sa začala história úspechu modelov SUV u Audi. Odvtedy značka predala vyše dva milióny modelov Q – medzi nimi pol milióna Q7.

Nové Audi Q7 je s prázdnou hmotnosťou 1.995 kilogramov (ako 3.0 TDI) najľahším automobilom svojej triedy. Oproti predchodcovi je o 325 kilogramov ľahšie. So svojou ľahkou karosériou z kombinácie viacerých materiálov a úplne novým podvozkom je komfortné a súčasne poskytuje typickú jazdnú dynamiku športového Audi – a to pri vynikajúcich hodnotách emisií CO2.

Audi Q7
Nové Audi Q7 (zdroj foto: Porsche Slovakia)

Okrem nových výrazových prostriedkov dizajnu modelov Q ako je trojrozmerná maska chladiča, je nové Audi Q7 výrazne úspornejšie, ľahšie a priestrannejšie ako jeho predchodca. Má o 325 kilogramov nižšiu hmotnosť a je najľahším automobilom svojej triedy. Účinné motory spotrebujú až o 28 percent menej paliva oproti predchodcovi. Ponuka vybavenia obsahuje množstvo nových asistenčných systémov a rozsiahlu škála prvkov infotainmentu, ako napríklad digitálny združený prístroj Audi virtual cockpit.

Audi Q7
Nové Audi Q7 (zdroj foto: Porsche Slovakia)

Nový ovládací panel MMI all in touch s veľkou dotykovou plochou (touchpad) robí z ovládania hračku. Rozšírené služby Audi connect, Audi tablet pre spolujazdcov v zadnej časti kabíny a dva audiosystémy s trojrozmerným priestorovým ozvučením (3D) sú ďalšími atraktívnymi inováciami. Novinkou je aj integrácia smartfónu prostredníctvom Apple Carplay ale i Google Android Auto. Nové Audi Q7 poskytuje tieto funkcie ako jeden z prvých automobilov na svete.

Audi Q7
Nové Audi Q7 (zdroj foto: Porsche Slovakia)

Pri zmenšenej vonkajšej dĺžke nové Audi Q7 poskytuje s najdlhšou kabínou v rámci segmentu viac mesta ako predchodca. Pasažieri profitujú z väčšej výšky stropu nad sedadlom, šírky v úrovni pliec a väčšieho priestoru na nohy. Koncepcia priestoru je vysoko variabilná. Sériovo Audi montuje v druhom rade tri samostatné sedadlá s nastaviteľným sklonom operadla; na želanie sa dajú všetky sedadlá pozdĺžne posúvať v rozsahu 110 milimetrov (o 10 mm viac ako u predchodcu).

Audi Q7
Nové Audi Q7 (zdroj foto: Porsche Slovakia)

Ak je všetkých sedem sedadiel obsadených, batožinový priestor nového Audi Q7 má objem 295 litrov, pri sklopených operadlách sedadiel v treťom rade 770 litrov. Pri päťsedadlovej verzii je základný objem batožinového priestoru 890 litrov, so sklopenými operadlami sedadiel v druhom rade sa zväčší až na 2075 litrov. Pre zlepšenú využiteľnosť batožinového priestoru konštruktéri znížili jeho nakladaciu hranu oproti predchodcovi o 46 milimetrov.

Súčasťou sériového vybavenia sú elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, v kombinácii s komfortným elektronickým kľúčom Audi dodáva ovládanie gestami: keď vodič nohou „vykopne“ pod stredom zadného nárazníka, dvere batožinového priestoru sa samočinne otvoria. Rovnakým pohybom nohy sa dajú dvere batožinového priestoru opäť zatvoriť.

Audi Q7
Nové Audi Q7 (zdroj foto: Porsche Slovakia)

Hodnoty spotreby paliva uvedených modelov:
Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 5,7 – 8,3;
Kombinované emisie CO2v g/km: 149 – 193

[message_box title=“O Audi:“ color=“red“]Koncern Audi v roku 2014 odovzdal zákazníkom približne 1.741.100 automobilov značky Audi. V roku 2014 spoločnosť dosiahla pri obrate  53,8  miliárd € operatívny zisk 5,15 miliardy €. Značka je zastúpená vo vyše 100 štátoch sveta. Automobily Audi sa vyrábajú v závodoch v mestách Ingolstadt a Neckarsulm (Nemecko), Győr (Maďarsko), Brusel (Belgicko), Bratislava (Slovensko), Martorell (Španielsko), Kaluga (Rusko), Aurangabad (India), Changchun a Foshan (Čína) a Jakarta (Indonézia). Ešte tohto roku značka so štyrmi kruhmi začne vyrábať svoje automobily v meste Curitiba (Brazília) a od roku 2016 v San José Chiapa (Mexiko). AUDI AG má niekoľko 100-percentných dcérskych spoločností ako napríklad quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese/Taliansko) a výrobca športových motocyklov  Ducati Motor Holding S.p.A. (Bologna/Taliansko). Spoločnosť v súčasnosti celosvetovo zamestnáva vyše 80.000 pracovníkov, z toho približne 58.000 v Nemecku. V období od roku 2015 do 2019 Audi plánuje investície v celkovej výške približne 24 miliárd € – predovšetkým do nových produktov a ekologických technológií. Audi sa hlási k svojej spoločenskej zodpovednosti a trvale udržateľný rozvoj má strategicky zakotvený ako základné meradlo pre procesy a produkty. Dlhodobým cieľom je z hľadiska CO2 neutrálna mobilita. [/message_box]

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu