repro foto: spot Zlatý Bažant ´73

Agentúra Made By Vaculik prevzala po piatich rokoch komunikáciu značky Zlatý Bažant ´73 a 22. marca uviedla dlhodobú kampaň, ktorá odštartovala spotom HIT ROKA ’73 v štýle dobovej kapely Boney M./Rasputin.

Cieľová skupina pre Zlatý Bažant ´73 zostala nezmenená. Kampaň oslovuje širokú populáciu, samozrejme hlavne milovníkov dobrého piva s lokálnymi koreňmi.

“Už pri tendrovom zadaní sme cítili, že stojíme pred veľkou výzvou. Produkt Zlatý Bažant ´73 bol úspešným projektom, či už produktovo, predajne, alebo komunikačne, za čo si vyslúžil aj zlatú EFFIE. Preto nebolo ľahké vymyslieť čo bude ďalej,” prezradil
pre Mediahub.sk Adam Horecký, Strategy Director agentúry Made by Vaculik.

“Našou základnou premisou bolo pokračovať v tom, prečo ľudia Zlatý Bažant ´73 milujú, a tým je jeho dokonalá autenticita. Počas vymýšľania sme si dávali extrémny pozor, aby sme neskĺzli do nejakej gýčovej paródie bývalého režimu, ale aby sme pracovali so silou pozitívnej nostalgie a autentickosti,” povedal Adam Horecký.

“Po víťazstve v tendri sme museli veľmi rýchlo natočiť spot, aby sme stihli marcový airing. Na spoluprácu sme oslovili Romana Valenta a Hitchhiker Films, ktorí vyskladali tím špecialistov, aby sme naplnili našu predstavu o spote. Chceli sme nadviazať na autentickosť a craft, ktorý priniesol Wiktor Leo Burnett v koncepte retro reklám a ešte ho posunúť,” doplnil Milan Bielik, Copywriter agentúry Made By Vaculik.

“Hodiny sme študovali dobové zábery z Lýry, československých silvestrov a dobových videoklipov. Spoločne s klientom, ktorý veľmi efektívne a aktívne vstupoval do tvorivého procesu, sme sa zhodli na estrádnom štýle. Otestovali sme niekoľko verzií textu, choreografie a kostýmov, kým sme sa vybrali do kultúrneho domu v Šamoríne na samotné natáčanie. Asi najdôležitejšou ingredienciou, vďaka čomu ľudia nový spot milujú, bola okrem autentickosti, vtipu a nostalgie naša posadnutosť dobovými detailami. Všetko muselo byť tak, ako v sedemdesiatkach – teda až na neoholené podpazušia,” prezradil
Milan Bielik.

„Kampaň sme od začiatku miešali multikanálovo. Na spoty sme sa nepozerali len ako na TV spoty, ale rátali sme s rôznymi verziami dĺžok a formátov, aby sme maximálne podporili zážitok diváka vo všetkých kanáloch. Aby si kampaň užil v reklamnom breaku, keď si pozerá stories na Instagrame, scrolluje Facebook, či si chce pusiť niečo na Youtube. Všade sme chceli priniesť porovnateľný zážitok,” doplnil Adam Horecký.

“Pri vymýšľaní sme mali viacero ideí, no nakoniec zvíťazili Hity zo sedemdesiatych rokov, pretože v sebe kombinovali všetky ingrediencie, ktoré majú ľudia radi – nostalgiu, hudbu a vtip. Našim víťazným insightom bol fakt, že v minulosti sa v Československu zahraničné hity pretextovávali a domáci umelci ich preberali za svoje, pričom spievali o čomkoľvek bez ohľadu na pôvodný text. To vyznieva v súčasnosti úsmevne, ba až komicky. Pri výbere hitu padla voľba na Boney M, pretože hity tejto kapely slováci milujú doteraz,” povedal
Milan Bielik, Copywriter agentúry Made By Vaculik.

“Spot sme v TV odštartovali dlhou verziou počas Superstar a na online sme sa zamerali hlavne na video a audio formáty. Aj napriek trendu krátkych videí sme išli do hlavného videa s dĺžkou 90 sekúnd, ktoré má nadpriemerné výsledky v rámci Facebooku aj YouTube. Hit z roku ’73 sme potom preniesli aj do dnešných streamovacich služieb ako Spotify, Apple music, Tidal či Deezer,” povedal Marek Krištof, Digital Strategy Planner agentúry Made By Vaculik.

 

vizuál kampane (zdroj: Made By Vaculik)

Vizitka kampane:

Klient: Heineken Slovensko – Ronald Lupták, Marcel Malý, Peter Tureček, Matej Hargaš
Agentúra: MADE BY VACULIK
Creative director: Peter Ižo
Copywriter: Milan Bielik
Art director: Michal Nagy
Account director: Ada Šimšíková
Strategy director: Adam Horecký
Online strategy: Marek Krištof
Online art director: Martin Schurdák
Online copywriter: Timea Juríčková
Social media specialist: Mário Lapoš

Réžia: Roman Valent
Kamera: Tomáš Juríček
Strih: Marek Kráľovský
Postprodukcia: Ekran – Peter Košťál
Produkcia: Hitchhiker Films – Ivan Hulík, Pavol Kopček, Ján Balážik, Romana Horváthová, Viktória Cintulová, Filip Fleischer
Zvuková postprodukcia: Studio K2
Hudba: Boney M, Fatmusic – Viktor Hazard, Juraj Marikovič
Choreografia: Laco Cmorej
Location: Location bros – Patrik Horváth

Camera crew: Lukáš Teren, Palo Wolf, Rafael Skurka, Palo Sklenár, Marek Skurka, Vladom Križan
Grip: Mário Tardík
Lights: Shinning Studio, Rasťo Gore
Playback: Stano Kollár
Online formáty: Erik Zeman
Photo on set: Kristián Pribila

ART DEP:

Set designer: Braňo Mihálik
Props: Pardosa
Make up and hair stylists: Vlado Wittgruber, Valéria Hajdin, Mirka Baluchová, Klára Surdusová, Dáša Lelkešová
Wardrobe: Martin Polák, Nik Dvořáková, Mili Havránková, Míša Bimanová
SFX: Peťo Lukacs
Beer stylist: Adela Martinasková

Casting: Charlie Brown, Romana Horváthová
Komparz: Movie up
Spevák: Martin Beňo
Gitarista: Dominik Sedláček
Basa: Marek Konečný
Klávesy: Jakub Matejčík
Bicie: Kevin Constantin

Vokalistky: Sára Schulzová, Janka Sláčková, Viktória Pažitná
Tanečníčky: Zuzana Náprstková, Mia Majeríková, Veronika Prieložná, Dominika Vanková, Lucia Vašíková, Zuzana Kurincová
Pán a Pani za stolom: Rastislav Janek, Lucia Luknárová
Kameraman: Stanislav Mikula
Catering a agregát: Marián Baňas, Martin Macháč

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu