Všimol som si, že magazín Profit aj potom čo prešiel do nového vydavateľstva Petit Press má i naďalej na webe eTrend.sk podstránku venovanú predplatiteľom Profitu na ktorú odkazuje aktuálna bannerová kampaň spustená na webe SME.sk.

Zistil som, že je to len dočasné riešenie kvôli predplatiteľom Profitu, ktorí majú zakúpenú aj digitálnu verziu. Teda balík, ktorý ponúkal predchádzajúci vlastník magazínu, ktorým bolo vydavateľstvo News and Media Holding.

Nový vlastník, ktorým je vydavateľstvo Petit Press skúsi neskôr ponúknuť Profit svojim predplatiteľom denníkov SME a Korzár. Digitálne vydanie Profitu tak postupne zanikne a splynie s prémiovým online obsahom denníka SME.

Ukážka jednotlivých frames z bannera aktuálnej kampane Profit nasadenej na webe SME.sk:
banner Profit - predplatitelska kampan na SME.sk

Ako sme ešte v novembri 2015 informovali  – od januára 2016 prevzalo vydavateľstvo Petit Press lifestylový dvojtýždenník o ekonomike Profit a do newsroomu denníka SME prešiel celý redakčný tím magazínu.

Pre denník SME mal tento krok dôležitý význam, keďže redakcia magazínu zároveň posilní aj obsah denníka. Prémiové texty z Profitu sa stali súčasťou obsahu SME.sk.

Profit už funguje aj ako subdoména Profit.SME.sk, zatiaľ však nie je zahrnutý do výskumu čítanosti AIMmonitor. V minulosti Profit fungoval na doméne eProfit.sk, ktorá je stále aktívna a jej obsah je presmerovaný na subdoménu SME.sk.

Profit prišiel na trh pred 24. rokmi 1. septembra v roku 1991, ako ekonomické noviny pod názvom Slovenský profit. Magazín teraz dostane druhú šancu pod novým vedením v Petit Press.

Naposledy bol magazín súčasťou portfólia vydavateľstva Trend Holding Olivera Brunovského, od ktorého v roku 2014 kúpila celé vydavateľstvo spoločnosť News and Media Holding, ktorá potom magazín Profit ku koncu roka 2015 predalo práve Petit Pressu. Záujem čitateľov o magazín Profit bol dlhodobo mizivý a predaje boli v červených číslach.

Predpokladáme, že cieleným skvalitnením obsahu a efektívnym self promotion na portáli SME.sk by sa to mohlo vo vydavateľstve Petit Press časom zmeniť a titul môže dosahovať úspech.

Zároveň redakcia Profitu skvalitní aj obsah denníka SME a dosiahnu vzájomnú synergiu. Pre vydavateľstvo sa preto akvizícia už teraz stala efektívnou investíciou.

A ak Profit nedokáže zvrátiť svoj neúspešný trend predaja z posledných rokov, môže sa predsa stať víkendovým supplementom denníka SME a konkurovať HNmagazínu vydavateľstva Mafra Slovakia > pozri 

Časopis Profit nie je, a ani dlhodobo nebol súčasťou auditu meraní nákladov Audit Bureau of Circulations (ABC SR) a ani návštevnosť jeho portálu eProfit.sk nemožno verifikovať, keďže nie je zapojený v prieskume AIMmonitor združenia IAB Slovakia. Tlačený náklad ale dosahoval v minulosti údajne mesačne až 14 tisíc výtlačkov.

O vydavateľstve Petit Press

Vydavateľstvo Petit Press vlastní najnavštevovanejší spravodajský web na Slovensku – SME.sk, ktorý podľa výskumu AIMmonitor v mesiaci január 2016 navštívilo viac ako 2 milióny 290 tisíc unikátnych čitateľov (RU).

Petit Press vydáva viac ako 30 regionálnych a celoslovenských titulov s týždenným predaným nákladom vyše 600 tisíc výtlačkov v slovenskom, maďarskom a anglickom jazyku.

Do jeho portfólia patria okrem siete regionálnych týždenníkov MY aj denníky SME, Új Szó a Korzár a týždenníky, ako Vasárnap, TV Svet, The Slovak Spectator, magazín Profit, ale i sieť bezplatných schránkových novín ECHO, mesačníky Lišiak, Doma v záhrade, Magazín zdravia a Natankuj auto.

Petit Press vlastní najmodernejšiu tlačiareň v regióne, inštaláciu Wifag z roku 2010 a pôsobí aj v oblasti distribúcie tlače.

V novembri 2014 došlo k prevzatiu časti vydavateľstva Petit Press finančnou skupinou Penta Investments, ktorá má menšinový 45%-ný podiel.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu