Marek Gurega (zdroj: Creative Academy)

Marek Gurega dal dokopy team školiteľov a vznikla prvá kreatívna akadémia na Slovensku – Creative Academy.

Mentori študentov prevedú témami ako stratégia, PR, eventy, prezentovanie, či online marketing. Cieľom kurzov je otvoriť dvere do sveta reklamy.

Mentori sú odborníci z praxe, ako Marek Gurega z agentúry Creative Department, Michal Pastier zo Zaraguzy a The Big Name Theory, Olívia Hurbanová z Lenovo, Maroš Kemény z Creative Department, Lenka Šoltésová z DNA agency a Gabriela Richnavská z Koncept Zone.

Ako vznikol nápad na kreatívnu akadémiu?

Pred pár rokmi som podobný inštitút zameraný na kreatívu a reklamu navštevoval pri mojom pôsobení v Prahe. Popri práci v reklamnej agentúre som mal potrebu vzdelávať sa ešte viac. Reklama a celý ten svet ma v mojom mladom veku úplne pohltil v dobrom slova zmysle. Na inštitúte vyučovali špičky českého reklamného sveta, rôzni kreatívni riaditelia top reklamných agentúr. Štúdium mi rozšírilo obzory a ja som tak nazrel do “veľkého sveta reklamy”. Po rokoch kreatívnej práce v českých reklamných agentúrach ma osud zavial do Bratislavy. Tu som sa rozhliadol ako je na tom reklama v mojej rodnej krajine. Zistil som, že mladí ľudia s túžbou preraziť v reklame nemajú veľa možností, kde k tomu tak povediac “pričuchnúť”. A preto sa vo mne zrodila myšlienka založiť Creative Academy – prvú a jedinú kreatívnu akadémiu na Slovensku.

V čom je Creative Academy výnimočná?

Nechcem hovoriť a lákať ľudí na to, že sme najlepší. To by bolo také klišé. Ale môžem povedať, že úrovňou, metodikou a hlavne mentormi z praxe je Creative Academy  tou správnou voľbou, ten správny prvý krok pre človeka, ktorého snom je raz sa reklamou živiť. Nie je to rýchlokurz, kde za jeden deň z vás urobíme experta na reklamu. Ide o beh na dlhú trať. Ucelené štúdium, ktoré osobu pripraví na úroveň minimálne juniora v reklamnej agentúre.

Pre koho je Creative Academy určená?

Cieľovka sa tu nedelí vekom ale skôr je to o tom, že kto pociťuje, že kreatíva, reklama, marketing je jeho vášňou s ktorou dennodenne zaspáva, tak to je ten správny človek pre Creative Academy.

Dĺžka trvania Creative Academy?

Štúdium začína 16. januára 2017 a trvá do konca júna 2017. Výhodou je to, že výučba prebieha pondelok a stredu vždy od 19 do 21 h. Prihlásiť sa teda môžu ako mladí študenti tak aj pracujúci, ktorých to ťahá do kreatívy a reklamy.

Aké predmety budú na Creative Academy a v akom rozsahu?

Predmety sme sa snažili nastaviť tak, aby boli pestré a hlavne aby boli “trendy”. Študenti Creative Academy sa tu preto stretnú s takými predmetmi ako Kreativita naživo, Digitál, Event v praxi, Portfólio, Account, Stratégie, Prezentačné zručnosti, Public relations alebo Inspirations. Každý predmet je pod vedením kvalitného mentora, ktorý už má nejaký ten piatok v reklame za sebou.

Ako možno poznatky z Creative Academy využiť v každodennej praxi?

Štúdium je možné využiť následne ďalej v práci v reklamnej alebo marketingovej agentúre alebo poznatky z neho využiť aj pri vlastnom podnikaní. Je už na danom študentovi, kde má nasmerovanú svoju životnú cestu.

Čo všetko sa jej účastníci počas štúdia naučia?

Stretnúť pri štúdiu napríklad takú reklamnú veličinu akou je Michal Pastier je myslím si dar. Učiť sa od skutočných profíkov z praxe je niečo na nezaplatenie. A konkrétne sa študenti naučia pracovať s reálnymi zadaniami od reálnych klientov, ako kreatívne rozmýšľať, ako potlačiť svoje ego pri tvorbe, ako prezentovať, ako zaujať, ako pracovať s verejnosťou, ako si vytvoriť kreatívne portfólio k tomu osloviť reklamnú agentúru, ako pripraviť skutočne dobrý event alebo akým smerom sa dnes uberá digitál a online. Každý si tam nájde to svoje. Bude to ozaj veľmi pestré a nebude tomu chýbať okrem profesionality aj zábava. Inak by to nebolo ono :-)

Aký je profil absolventa?

Po absolvovaní bude študent pripravený na prácu v reklamnej alebo marketingovej agentúre. Mentormi sú aj ľudia z reklamných agentúr. Možno sa nájde niekto tak šikovný, že si ho nejaký z mentorov vezme pod svoje “krídla”.

Prečo sa podľa teba majú ľudia vzdelávať celý život?

Aby sa posúvali každým dňom ďalej. Nemôžete celý život prežiť na jednom mieste. Aj vtáčatá po vyliahnutí a určitom čase opúšťajú svoje hniezda. Objavujú svet. A to je na tom to krásne. V reklame je to podobné. Každý deň ste postavený pred nový brief, novú úlohu, ktorá vás núti poznávať v živote rôzne uhly pohľadu. Niekedy sa ani nestačíte diviť tomu, čo popri práci objavíte aj vo svojom osobnom živote.

Čo všetko dokáže človek zvládnuť v rámci samoštúdia, ak sa chce posunúť vpred?

Samoštúdium, mať chuť učiť sa aj keď sa to odo mňa neočakáva, je jedna z najdôležitejších vlastností človeka pracujúceho v reklamnom biznise. Na to ale aby sa človek samovzdelával je potrebná prirodzená vášeň, zapálenie sa pre vec. Ak to človek v sebe nemá, ak to nevychádza z jeho prirodzeného chcenia, potom to má o to ťažšie.

Ako sa človek môže stať kreatívnym? Dá sa kreativite naučiť?

To radi každému povieme na našom inštitúte :-)

Ďakujeme za rozhovor.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu