Rada pre vysielanie a retransmisiu na svojom zasadnutí 13. septembra rozhodla o sankcii pre televíziu Markíza za to, že neodvysielala oznam, ktorý jej RVR nariadila odvysielať, lebo reportážou zasiahla do ľudskej dôstojnosti lekára.

Televízia Markíza mala odvysielať tri krát oznam (21., 22. a 23. decembra 2015) o porušení zákona za reportáž Zvláštne správanie lekára, ktorú odvysielala 31. marca 2015 v Televíznych novinách a zasiahla ňou do ľudskej dôstojnosti lekára.

Keďže televízia oznam neodvysielala a porušila tak základnú povinnosť vysielateľa určenú zákonom o vysielaní a retransmisii (paragraf 16 ods. 3 písm. k) Rada pre vysielanie a retransmisiu udelila televízii pokutu 30 tisíc eur.

Na reportáž prišlo RVR celkovo 77 sťažností. Komunikácia redaktora Jaroslava Zápalu voči osobe lekára bola zjavne znevažujúca a zaujatá:

„Napriek vedomosti o zlom zdravotnom stave a vysokom veku, ako aj o tom, že test nepreukázal požitie alkoholu, tvorcovia spracovali príspevok tak, že lekár bol prezentovaný ako osoba podozrivá, že ordinuje pod vplyvom alkoholu, resp. liekov, a ohrozuje tým zdravie svojich pacientov. Správanie lekára bolo označené ako „zvláštne,“ uviedla RVR vo svojej analýze reportáže.

„Prístup redaktora voči lekárovi bol podozrievavý a nátlakový. Vyvolával dojem, že redaktor je vopred presvedčený o užití nepovolených látok a na lekárovi si chce vynútiť priznanie. Informácie o zlom zdravotnom stave ako príčine zhoršených fyzických prejavov akoby nebral do úvahy (redaktor sa neuspokojí s negatívnym testom na alkohol a ďalej zisťuje, či lekár nepožil lieky, pričom predtým informoval, že lekár prekonal infarkt, výmenu bedrového kĺbu a operácie nôh a rúk) ,“ uviedla RVR.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu