Marec je mesiacom knihy a Martinus.sk pri tejto príležitosti spúšťa druhú sériu obľúbenej súťaže s názvom Knižná šifra 2. Čitatelia môžu opäť hádať 64 literárnych diel z náznakov ilustrácií, ktoré vytvoril Martin Bajaník.

Prvá séria Knižnej šifry upútala veľkú pozornosť čitateľov a zúčastnilo sa jej takmer dvadsať tisíc Slovákov. Martin Bajaník vyštudoval grafický dizajn, pracoval ale aj v oblasti reklamy. Je tvorcom konceptu bratislavskej kaviarne SHTOOR a kníhkupectva & kaviarne Foxford, ktorú spoluvlastní s majiteľom Martinusu Michalom Meškom.

„Keď niečo tvoríš, nikdy sa nedá dopredu odhadnúť, ako to vypáli. Človek býva tlačený časom alebo inými vonkajšími okolnosťami a robí kompromisy, spriemerňuje svoje dielo. Ja som mal pri tomto motíve úplnú voľnosť a som rád, že to vypálilo dobre. Tak som začiatkom roka pošepkal Mišovi Meškovi, že by sa s tým možno dalo urobiť niečo viac a on to pošepkal Mišovi Bratovi, ktorý uvažoval nad marcovou kampaňou. Akosi sa to ujalo a je z toho Knižná šifra,“ povedal Martin Bajaník o prvej sérii kampane Knižná šifra v rozhovore pre blog Martinusu.

Čitatelia pri prvej sérii Knižnej šifry strávili viac než 110-tisíc hodín a viac ako jedenásť miliónov ráz hádali knihy z obrazu. Súčasťou kampane je i špeciálna landing page kniznasifra.sk.

Kampaň získala dokonca i ocenenie v súťaži Zlatý klinec 2015 z ktorej si odniesla dve bronzové ocenenia v kategórii Interactive & online a hlavnej kategórii Kampaň.

O tom, či bude súťaž úspešná aj tento rok, rozhodnú predovšetkým zákazníci kníhkupectva, no podľa správ z kníhkupectva „už počas prvého dňa súťaž zaznamenala viac než milión pokusov na uhádnutie kníh“.

„Knižná šifra je hravým upozornením na to, že v marci všetky knihy oslavujú svoj sviatok. Tešíme sa vždy, keď sa literatúra stane celospoločenskou témou,“ povedal Michal Brat, marketingový manažér Martinus.sk.

„Novinkou a zároveň pomôckou v tomto ročníku má byť veľký plagát ako antistresová omaľovánka s celou ilustráciou, ktorú zákazníci získajú k svojim objednávkam cez internet aj v kamenných kníhkupectvách. Víťaz môže vyhrať až 128 kníh podľa vlastného výberu,“ uviedlo vydavateľstvo.

Súťaž prebieha aj v Českej republike pod hlavičkou Martinus.cz.

Ďalšími úspešnými marcovými kampaňami kníhkupectva boli, napríklad, Najväčší knižný hrdina (2014) či Knižná výzva (2013).

Vizitka kampane Knižná šifra:

Creative Director: Michal Brat
Copywriter: Michal Brat, Zuzana Kadecká
Programátor: Roman Klčo, Matej Labaš
Art Director: Martin Bajaník, Roman Klčo
Ilustrátor: Martin Bajaník

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu