Skupina siedmich mediálnych združení poslala 11. júna 2018 spoločnosti Facebooku list, v ktorom protestuje proti reklamným politikám, podľa ktorých by sponzorované spravodajské príspevky médií boli začlenené do skupiny s politickými reklamami.

Tento krok zo strany Facebooku je prezentovaný ako súčasť úsilia o transparentnejšie politické reklamy na sociálnej sieti.

Tieto pravidlá by ovplyvnili vydavateľov, ktorí platia Facebooku, aby podporil zverejnenie ich článkov. Vydavatelia sa obávajú, že začlenenie podporovaného obsahu do rovnakého archívu ako politické reklamy spôsobí, že tento obsah bude pôsobiť zaujato.

New York Media a Financial Times uviedli, že pozastavia svoju platenú propagáciu na Facebooku kvôli obavám z týchto pravidiel. Urobia tak, aj keď by to znamenalo vzdanie sa potenciálneho publika. Informáciu zverejnil digiday.com.

Posolstvo listu vychádza z vyhlásenia, ktoré urobila spoločnosť News Media Alliance v máji. News Media Alliance zastupuje asi 2-tisíc vydavateľských spoločností vrátane The New York Times, News Corp a McClatchy a vo svojom vyhlásení požaduje, aby Facebook oslobodil dôveryhodné spravodajské organizácie od týchto pravidiel.

„Našich sedem združení, ktoré zastupujú vyše 20-tisíc spravodajských publikácií vo viac ako 120-tich krajinách, vás dôrazne vyzývajú, aby ste zrevidovali politiku v oblasti reklamy, aby ste okamžite vyňali spravodajské publikácie a usilovne pracovali na riešení,“ napísal David Chavern, prezident a CEO spoločnosti News Media Alliance v email správe adresovanej spoločnosti Facebook.

Tí, ktorí sú podpísaní v liste reprezentujú alianciu medzinárodných spravodajských organizácií a zastávajú názor, že spoločnosť Facebook opäť nedokázala pochopiť a počúvať novinársky priemysel.

Predstavitelia jednotlivých vydavateľstiev sú znepokojení tým, ako Facebook ovplyvňuje hodnotu nezávislej žurnalistiky. Riešenia, s ktorými sociálna sieť prichádza sú mätúce a nebezpečné.

Spoločnosť Facebook odmieta počúvať spravodajský priemysel a združenia členov, ktorí neúnavne pracujú na ochrane verejnosti a slobodnej a nezávislej tlači.

Spoločnosť Facebook momentálne hovorí, že má v pláne aktualizovať túto politiku v lete. V rozhovore pre axios.com Campbell Brown uviedla, že Facebook bude v najbližších týždňoch rozdeľovať archív, jeden bude pre vydavateľov noviniek a jeden pre politické reklamy.

Problém je, ale aj to, že spoločnosť Facebook odstránila z reklamného označenia slová „politická reklama“, takže teraz je všetko označené ako „platené“. Archív sa, ale stále nazýva „reklamy s politickým obsahom“, čo je pre vydavateľov problematické.

Campbell Brown, riaditeľka pre globálne spravodajstvo Facebooku ako riešenie pre vydavateľov, ktorí nesúhlasia s týmto riešením navrhuje, aby pozastavili svoju platenú propagáciu na sociálnej sieti.

Lenže toto podľa vydavateľov nie je také jednoduché, pretože pre mnoho z nich je Facebook silným nástrojom na budovanie publika.

„Transparentnosť vedie k väčšej zodpovednosti a je to niečo, k čomu nás povzbudili naši spravodajskí partneri, a preto ideme v tomto smere vo všetkých reklamách, ktoré obsahujú politický obsah. Budeme aj naďalej povoľovať reklamný obsah zo spravodajských organizácií, ktorý obsahuje politické zmienky, ale uvedomujeme si, že je to iné ako konkrétne odporúčanie politiky, teda verejná propagácia. V archíve, ktorý sa zaoberá základným záujmom spravodajských partnerov sa snažíme spracovať inzerovaný obsah spravodajstva iným spôsobom. Oslobodenie alebo vytvorenie nejakého zoznamu, ktorý by robil nejaké výnimky by priamo negovalo novú úroveň transparentnosti, ktorú sa snažíme dosiahnuť,“ uviedla Campbell Brown zo spoločnosti Facebook vo vyhlásení na digiday.com.

List, ktorý zaslali mediálne združenia vydavateľov spoločnosti Facebook je najnovším príkladom toho, ako sa vydavatelia alebo ich organizácie spájajú, aby sa pokúsili obmedziť silu technologických gigantov.

Štyri zo siedmich organizácií spoločne protestovali aj proti plánu spoločnosti Google na dodržiavanie nariadenia o všeobecnej ochrane údajov, ktoré chráni súkromie občanov Európskej únie.

Mediálne spoločnosti si uvedomili, že proti direktívnemu správaniu sa technologických spoločností je nutné bojovať spoločne.

Ilustračná fotografia, zdroj: pixabay.com

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu