Mercedes-Benz G63 AMG_banner_na_titulkuSuverénna technika pohonu všetkých kolies 6×6, motor AMG V8 Biturbo Power a prejav, ktorý nikoho nenechá na pochybách: s takmer sériovo vyrábaným showcarom Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6 sa derie do popredia terénne auto, ktoré predstavuje non plus ultra v otázke pohybu dopredu na nespevnených vozovkách. 400 kW (544 k), pohon 6×6, redukcia na jazdu v teréne, päť uzávierok diferenciálu, portálové nápravy, systém na reguláciu tlaku pneumatík a špeciálny podvozok umožňujú tomuto pick-upu preniknúť do oblastí, v ktorej individuálna mobilita za normálnych okolností zanikne v piesku. Kto v súvislosti s týmito základnými parametrami myslí na konkurenčné vozidlo na spôsob Rallye Dakar, je na zlej ceste. Vďaka prísadám na zošľachtenie interiéru z bohatého rohu hojnosti AMG si cestujúci vychutnávajú ten najlepší možný komfort aj pri najväčších topografických a meteorologických deformáciách. A v tomto púštnom vozidle nájdeme aj drevo, a to na jeho ložnej ploche – tá je obložená masívnym bambusom.

V takmer sériovo vyrábanom showcare Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6 sa stretáva to najlepšie z troch svetov. Nedávno prepracované sériové modely triedy G darovali suverénnemu terénnemu autu sebavedomie a vyváženosť vozidla, ktoré už 34 rokov dominuje scéne terénnych vozidiel. K tomu patrí svieža koncepcia interiéru s modernou prístrojovou doskou, ktorá presvedčí novými prístrojmi a veľkým, ústredným farebným displejom. Z vojenských a komerčných modelov triedy G pochádzajú bezpodmienečná robustnosť, ako aj funkčnosť a schopnosť presadiť sa mimo spevnených ciest. Uznávaný segment luxusných a výkonných vozidiel Mercedes-AMG prispieva suverénnou motorovou technikou a luxusným, ako aj komfortným interiérom.

Technika 6×6: až na koniec tohto sveta – a ďalej

To, že terénny svet začína pre G 63 AMG 6×6 tam, kde iné vozidlá kapitulujú – azda s výnimkou pásového vozidla – prezrádzajú už hlavné parametre. Šesť poháňaných kolies, jedna terénna redukcia v rozdeľovacej prevodovke, portálové nápravy, päť diferenciálov s možnosťou uzávierky počas jazdy a aktívny systém na reguláciu tlaku pneumatík, ktorý možno ovládať aj počas jazdy a v rekordnom čase je schopný zmeniť tlak v obrovských 37-palcových pneumatikách, by ste v bežných terénnych autách hľadali márne. Výsledkom je nekompromisná jazdná dynamika vo všetkých topografických pomeroch. Ešte aj tie najvyššie piesočné duny zdoláva showcar s ľahkosťou a pieskové zjazdovky už vďaka neotrasiteľnej stabilite jazdnej stopy nie sú také odstrašujúce. Skalnatý terén zdolá na spôsob kamzíka, nerobí mu problémy prejazd cez vodu, vďaka pozoruhodnej brodivosti jeden meter. A kto si jeho výkonnosť vyskúša na spevnenej ceste, katapultové zrýchlenie 3,85 tony ťažkého pick-upu ho jednoducho nadchne.

Napriek tejto jedinečnej technike pohonu nie je showcar technickou novinkou v pravom zmysle. Vďaka stavebnicovému systému triedy G, ktorý je po 34 rokoch výroby bohato vybavený, sú pod karosériou G 63 AMG 6×6 použité skoro výlučne sériovo vyrábané diely. Napríklad hnacie ústrojenstvo: motor AMG V8 biturbo s výkonom 400 kW (544 k) a krútiacim momentom 760 newtonmetrov, automatická prevodovka AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC spárovaná s predným hnacím ústrojenstvom z G 63 AMG a zadným dvojitým hnacím ústrojenstvom z verzie 6×6, ktoré spoľahlivo slúži napríklad v austrálskej armáde. K nim sa pridávajú geniálne portálové nápravy, ktorých pôvod je tiež vo vojenskom sektore a ktoré sú prvý raz použité v civilnom vozidle.

Nezávislý a neutrálny: podvozok

Podvozok je založený prevažne na sériovom podvozku, len vinuté pružiny a tlmiče boli prispôsobené zmeneným rámcovým podmienkam trojnápravového auta. Aj v prípade pružín dokázali inžinieri využiť rozsiahly stavebnicový systém triedy G, ktorý má pripravených až 15 rôznych charakteristík pruženia. Zatiaľ čo predná náprava prevzala zosilnené pružiny pancierovanej verzie so špeciálnym stupňom ochrany, prvá zadná náprava má výrazne tvrdšiu, druhá zadná náprava zasa mäkšiu mieru pruženia. Spolu s tlakovým plynovými tlmičmi, ktoré sa osvedčili v rely, vznikla dokonalá symbióza zo športovej dynamiky a pohodlného komfortu na ceste aj mimo nej.

Zvonka frajer – vnútri trieda S

Vizuálne pick-up G 63 AMG 6×6 nedovolí pochybovať o svojej vášni. Objemné obutie troch náprav, ohromný odstup od zeme, svetlá výška skoro 2,30 metra pri šírke dobrých 2,10 metra a čistý, priamočiary dizajn pick-upu vzbudzuje už na prvý pohľad rešpekt. Ako už modely G 63 AMG a G 65 AMG, tak aj superterénne vozidlo s karosériou dlhou 5,87 metra nesie typickú tvár značky AMG s maskou chladiča v štýle „twin blade“. Ďalšie vizuálne prvky: clona s integrovanými svetelnými lištami s LED nad čelným sklom a atletické rozšírenia blatníkov sú vyhotovené z ušľachtilých uhlíkových vlákien, zadný modul ložnej plochy charakterizuje výrazný ochranný oblúk z ušľachtilej ocele. Ložná plocha je obložená mimoriadne tvrdým a trvanlivým bambusovým drevom a prístupná cez zadné dvere.

Výbava interiéru pôsobí športovo luxusne, ako je to typické pre AMG. G 63 AMG 6×6 ponúka exkluzívne prostredie v koži designo, buď v klasickej červenej alebo svetlohnedej farbe s individuálnymi kontrastnými stehmi a atraktívnym kosoštvorcovým štepovaním. K tomu sa pridávajú štyri elektricky nastaviteľné, vyhrievateľné a ventilované samostatné sedadlá, špeciálna stredová konzola vzadu a čalúnenie stropu a stĺpikov karosérie v Alcantare®. Zadná stena smerom k ložnej ploche je zasa potiahnutá kožou.

Pupok sveta „géčiek“ sa nachádza v Grazi

Dodnes vznikli z G 63 AMG 6×6 dve vozidlá, ktoré boli vyvinuté pod patronátom značky Mercedes-Benz. Vývojové oddelenie Mercedes-Benz triedy G sídli v rakúskom Grazi a je kompetenčným centrom v otázkach „géčka“. Je zodpovedné za vývoj a starostlivosť o sériovú výrobu legendárneho terénneho vozidla. A rakúsky Graz je od roku 1979 miestom výroby všetkých civilných a komerčných vozidiel triedy G. Či a kedy padne rozhodnutie o malosériovej výrobe Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6, závisí od reakcie na takmer sériovo vyrábaný showcar.

 

Zdroj: www.mercedes-benz.sk

REKLAMAadv.: