August Horch sa narodil 12. októbra 1868 vo Winningene na rieke Moselle ako syn kováča. Po ukončení štúdií na Vysokej škole technickej v Mittweida bol v rokoch 1896 – 1899 zamestnaný v Mannheimskej spoločnosti Carl Benz na pozícii oddelenia výroby motorových vozidiel. Počas tohto obdobia výrazne prispel k vývoju a rozvoju automobilov.

AUDI-August Horch_titulkova_fotografia_k_clanku

V roku 1899 si August Horch otvára jeho vlastnú malú opravovňu motorových vozidiel v Kolíne a v roku 1901 vyrába svoje prvé auto. V roku 1902 presťahoval svoju spoločnosť do Reichenbachu v regióne Vogtland, aby o dva roky neskôr našiel pre Horch Werke jej finálne sídlo.

Druhá továreň na autá
V roku 1909 August Horch pre nezhody so spoločníkmi opúšťa spoločnosť, ktorú sám založil. O niekoľko týždňov zakladá druhú. Pre jej pomenovanie používa od roku 1910 latinský preklad svojho priezviska – Audi. Horch odchádza do dôchodku z pozície predsedu predstavenstva Audiwerke AG v roku 1920. Ihneď sa však začal angažovať ako expertný kozultant a poradca v oblasti automobilového inžinierstva. V roku 1932 sa po založení Auto Union AG stáva členom dozornej rady. August Horch zomrel 3. februára 1951 Münchbergu.

Prvé Audi v novom dizajne Augusta Horcha a technického manažéra Hermanna Lange sa objavilo na trhu v máji 1910 vo verzii s 22 konskými silami. Interne bol nazývaný ako „Typ A“. Úspešné technické vylepšenia postupne viedli k zvýšeniu výkonu na 28 koní. Vozidlo na obrázku bolo vyrobené ako 78. v sérii v roku 1911. Je to najstarší zachovaný kus Audi a je majetkom národného technického múzea v Prahe.

Audi 10-22 hp Typ A Phaeton 1911
1901-1928: Audi 10/22 hp Typ A Phaeton, 1911: Motor: radový 4-valcový
Zdvihový objem: 2611 cm3
Max. výkon (koní pri 1/min):
22/28 pri 1750 ot.
Max. rýchlosť: 75 km/h
Cena: 8500 mariek (podvozok)
Produkcia: 137 ks
Prečítajte si aj článok Míľniky značky AUDI – II.
Zdroj: AUDI
REKLAMAadv.: