Po tom čo vydavateľstvo Mladá fronta prevzalo weby spoločnosti Income Net, kúpilo od spoločnosti Extra Publishing portál Cnews.cz zameraný na spravodajstvo zo sveta technológií. Vydavateľstvo plánuje spustiť i vlastné nové online projekty.

Technologický portál Cnews.cz v minulosti navštevovalo mesačne až 283 tisíc čitateľov (RU), ako uviedlo vydavateľstvo Extra Publishing v cenníku reklamy pre rok 2016.

Naposledy v júli 2016 web navštívilo 193 tisíc čitateľov (RU) a web mal 885 tisíc zobrazení stránok (PV), podľa dát Google Analytics, ktoré zverejnilo vydavateľstvo Mladá fronta.

Cieľovou skupinou IT portálu sú muži (79%) vo veku zhruba 30 rokov.

„Magazín Cnews.cz je štvrtým najnavštevovanejším českým webom zameraným na IT spravodajstvo. Spustený bol v apríli 2010, od tej doby na ňom vyšlo takmer 50 000 článkov o počítačoch, mobiloch, internete a iných moderných technológiách. Web Cnews.cz novo dopĺňa naše existujúce portfólio a má pre nás potenciál, ktorý vieme ďalej rozvíjať. Pozitívne skúsenosti máme už s takto zameranými webmi, ktoré boli súčasťou nedávneho odpredaja (pozn. Živé.cz a Mobilmania.cz). Web Cnews.cz má navyše veľmi kvalitnú redakciu a vidíme tu i zaujímavé obchodné príležitosti, “ povedal riaditeľ Online divízie vydavateľstva Mladá fronta Erik Dvořák.

Cnews.cz zahŕňa IT spravodajstvo, recenzie produktov, tipy, triky, porovnávacie testy a komentáre. Súčasťou webu je i diskusné fórum na ktorom si sami užívatelia vymieňajú svoje skúsenosti o IT problematike.

Návštevnosť webov vydavateľstvo Mladá fronta sa akvizíciou Cnews.cz z hľadiska počtu reálnych užívateľov (RU) sa teda môže zvýšiť o 200 tisíc nových užívateľov na celkovo 3 milióny 500 tisíc.

Z hľadiska RU chce vydavateľstvo dosiahnuť v rebríčku návštevnosti českých webov 13 miesto a očakáva teda zlepšenie až o 4 miesta.

Popri novo kúpených weboch od Extra Publishing (Cnews.cz) a od Net Income (VideaČesky.cz, Raketka.cz, HryProDívky.cz, Stáhnu.cz, MůjSoubor.cz, Flek.cz) sa Online divízia vydavateľstva Mladá fronta stará aj o vlastné projekty, ako spravodajské a ekonomické weby Euro.cz, Euro24, Finance.cz, Profit.cz, Zdraví.Euro.cz, CoChceš.cz, Kniha.cz a weby pre fanúšikov a zábavu Edna.cz, Wot.cz a NaSvah.cz.

Viaceré ďalšie online projekty plánuje ešte vydavateľstvo uviesť, pričom jeden z nich má v pláne spustiť už do konca 2016.

Vlajkovou loďou vydavateľstva Mladá fronta je v súčasnosti ekonomický týždenník Euro, po tom ako František Savov, majiteľ vydavateľstva Mladá fronta odpredal viaceré tituly vydavateľstvu Czech Media Invest Patrika Tkáča (J&T) a Daniela Křetínského (EPH).
Podľa českého portálu Médiář.cz vydavateľstvo Czech Media Invest akvizíciou od vydavateľstva Mladá fronta v júni 2016 získalo denník E15, ale i ďalšie známe tituly vydavateľstva, ako Strategie a Strategie.cz, Živé.cz, Mobilmania.cz, F.O.O.D. a ďalšie.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu