S mladou generáciou prichádzajú aj zmeny sledovacích návykov televízie, jej vplyvom sa mení aj televízny prime-time. Dôvodom týchto zmien je i vyššia penterácia pripojených zariadení a dostupnosť online obsahu. Európania trávia čas sledovaním online video obsahu, či televízie až 6 hodín týždenne.

Analytici vo svojej štúdii Ericsson Mobility Report (november 2015) zameranej na Európu zistili výrazné zmeny v návykoch používateľov pri sledovaní televízneho obsahu a videa. Vysvetľujú si to rastúcou penteráciou pripojených zariadení, ale i vyššou dostupnosťou online obsahu.

V Európe sa stáva on-demand kľúčovým spôsobom, akým používatelia sledujú televízny obsah. Sami diváci si určia kedy chcú video obsah v online službe sledovať. V súčasnosti on-demand dosahuje už celkovo 30%-ný podiel na sledovanosti v krajinách ako Veľká Británia, Taliansko, Švédsko, Írsko a Rusko.

Stále viac používateľov sleduje prostredníctvom on-demand služieb celovečerné filmy a seriály, nielen krátke videá, ako tomu bolo v nedávnej minulosti. V Írsku, Rusku a v Španielsku čas, ktorí trávia diváci sledovaním on-demand filmov, seriálov či TV programov, dosahuje už viac ako 6 hodín každý týždeň.

Viac ako polovica Európanov používa smartfóny na sledovanie videoobsahu na týždennej báze, 25% z nich tvoria práve tínedžeri. Mládež sa tak stáva doslova motorom mobilného sledovania video obsahu.

Menia sa aj sledovacie návyky, ako dopozeranie filmu na inom zariadení, kedy až pätina Európanov aspoň raz za mesiac dopozerá film na inom mieste a zariadení, než na akom ho začala sledovať.

Hlavný vysielací čas (prime-time) v súčasnosti prechádza doslova redefiníciou, pod čo sa podpísali hlavne návyky mladej generácie. Až dvaja z troch mladých ľudí (do 25 rokov) sledujú televíziu alebo video obsah v posteli pred tým, než idú spať a až jeden z troch spotrebiteľov (v rovnakej vekovej hranici) sleduje TV alebo videá na internete v posteli ráno, pred tým než vstane.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu