Podľa prieskumu, ktorí sa realizoval medzi obyvateľmi USA, spravodajstvo je pre ľudí veľmi únavné. A nielen pre bežných ľudí, ale aj pre politikov.

Podľa prieskumu spoločnosti Pew Research Center ľudia v USA sa cítia byť unavení zo správ, ktoré sa na nich hrnú dennodenne z rôznych mediálnych smerov. Informáciu zverejnil niemanlab.org.

Z prieskumu vyplynulo, že až 68% Američanov má pocit, že sú zaplavení množstvo spravodajského obsahu. Tento počet je ešte vyšší medzi Republikánmi, z ktorých až 77% cíti únavu z toľkého množstva správ.

Na druhej strane aj Demokrati cítia únavu z množstva správ, s ktorými prichádzajú do kontaktu. Je ich, ale o niečo menej, presne 61%.

Podľa prieskumu majú Republikáni omnoho menej entuziazmu do nadchádzajúcich volieb ako Demokrati. Určitý podiel na tom má aj únava zo záplavy spravodajstva.

Väčšina Američanov 65% sleduje správy veľmi intenzívne, naopak malá časť Američanov 34% sleduje správy len vtedy, keď sa niečo dôležité deje.

Pocit únavy zo spravodajstva je výraznejší medzi tými, ktorí sledujú správy menej intenzívne ako medzi tými, ktorí správy sledujú dychtivo.

Tí, ktorí sú menej naklonení voči spravodajským médiám, sa cítia najviac unavení. Až osem z desiatich respondentov si myslí, že národné spravodajské organizácie nie veľmi dobre alebo úplne zle informujú verejnosť. Títo respondenti výrazne pociťujú únavu z toku spravodajských informácií.

Tí, ktorí tvrdia, že spravodajské médiá informujú verejnosť celkom dobre alebo veľmi dobre nie sú až tak výrazne unavení z množstva správ, s ktorými prichádzajú do kontaktu.

Podľa prieskumu sa 17% Američanov domnieva, že národné spravodajské organizácie veľmi dobre informujú verejnosť o najdôležitejších národných správach dňa.

Naopak 24% Američanov tvrdí, že spravodajstvo vôbec nie je dobré. Najväčšia časť Američanov 58% sa domnieva, že spravodajské médiá robia svoju prácu celkom dobre.

V demografickom porovnaní sú správami najviac unavení Američania bielej rasy. Takmer tri štvrtiny bielych Američanov 73% vyjadrilo únavu z množstva správ.

Je to oveľa viac ako u ľudí čiernej rasy, z ktorých 55% respondentov cíti zvýšenú únavu zo spravodajstva.

V porovnaní medzi pohlaviami sú zo spravodajstva viac unavené ženy. U osôb vo veku 65 rokov a viac je oveľa menej pravdepodobné, že sa cítia byť unavení z množstva spravodajstva ako u mladších ľudí.

Keďže sa výskum realizoval na území USA, nemožno tvrdiť, že takéto pocity majú aj obyvatelia v Európe alebo v iných častiach sveta.

Je, ale veľmi pravdepodobné, že aj mimo USA pociťujú ľudia únavu zo spravodajstva. Na tejto skutočnosti má zrejme výrazný vplyv rozmáhajúca sa dezinformovanosť v mediálnom priemysle.

Ilustračná fotografia, zdroj: pixabay.com 

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu