Kampaň 4ka nie je klamlivá, tak rozhodla Arbitrážna komisia Rady pre reklamu na svojom poslednom zasadnutí. Na kampaň 4ky sa sťažoval konkurenčný operátor O2, ktorému sa nepáčilo tvrdenie „Dobite a užívajte si kredit, ktorý už viac neprepadne.“

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu na svojom 9. zasadnutí posudzovala viacero reklám, aby zistila či nedochádza k porušeniu Etického kódexu reklamnej praxe.

Posudzovala aj sťažnosti operátora O2 z októbra tohto roka v ktorej namietal tvrdenie uvedené na stránke nového mobilného operátora 4ka, ktoré pokladal za klamlivé: „Dobite a užívajte si kredit, ktorý už viac neprepadne.“

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť je neopodstatnená a informácia publikovaná na webe operátora nie je v rozpore s ustanoveniami Kódexu.

„Podmienky ponuky nie sú komunikované nezrozumiteľne ani viacvýznamovo, ale sprostredkúvajú jasnú a zrozumiteľnú informáciu, ktorá je v súlade s tvrdením, voči ktorému namieta sťažovateľ,“ povedala Mária Tóthová Šimčáková, predsedníčka komisie Rady pre reklamu.

Aktualizované: Zisťoval som v RPR, podľa akých ustanovení kódexu posudzovali sťažnosť spoločnosti O2 voči 4ka:

„V súvislosti s čl. IV ods. 6 Rokovacieho poriadku Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu Komisia posudzuje reklamu podľa všetkých ustanovení Kódexu a nie je viazaná obsahom sťažnosti. A teda, Komisia posudzovala reklamu nielen vo vzťahu k ustanoveniam, ktoré namietal sťažovateľ, ale z pohľadu celého Kódexu, “ povedala pre Masmediálne.info Eva Rajčáková, executive director Rady pre reklamu.

„Naši zákazníci si kredit dobíjajú a môžu ho využívať počas nasledujúcich 16 mesiacov. V prípade, ak si kredit nabijú, táto lehota sa vždy predlžuje na 16 mesiacov. Čerpať ho môže na jednotlivé služby počas celého trvania tejto doby. Zákazník môže zároveň využiť službu Prenos kreditu a preniesť kredit svojim známym úplne bezplatne. Po uplynutí 16-mesačnej lehoty je zákazník oprávnený požiadať nás o vrátenie kreditu, ktorý v rámci platnosti a účinnosti nevyčerpal a spoločnosť je povinná mu tento vrátiť. Tvrdenie, že dobitý kredit neprepadáva je teda pravdivé,“ povedal Peter Helexa, riaditeľ divízie obchodu a marketingu mobilných služieb zo spoločnosti SWAN, a. s., ktorá nového mobilného operátora 4ka vlastní.

O stanovisko som požiadal aj spoločnosť O2, správu aktualizujem.

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu