Fun rádio sa rozhodlo v spolupráci s Ministerstvom obrany SR spropagovať vojenčinu medzi mladými. Svojim poslucháčom sprostredkuje humornou cestou, ako prebieha vojenský výcvik, ktorý na vlastnej koži absolvuje moderátor rádia Marcel Forgáč. Za kampaň zinkasovalo 30 tisíc eur. Správu som aktualizoval o vyjadrenie Fun rádia a Ministerstva Obrany SR a upravil som titulok správy. 

„Fun rádio svojim poslucháčom a online divákom prináša rôznorodé témy a sprostredkúva aj adrenalínové zážitky. A našich moderátorov pri tom rozhodne nešetríme. Po Sajfovom Silvestrovskom maratóne sa so svojimi silami popasuje aj Marcel. Marcela Forgáča sme spred mikrofónu Rannej šou poslali do „ťažkého terénu“, rovno na vojenčinu. Poslucháčom aj divákom v priebehu budúceho týždňa priblíži vojenský výcvik na vlastnej koži. Streľba, beh cez prekážkovú dráhu s plnou poľnou, či hod granátom. Vyskúša si to na vlastnej koži celé. Marcel má vždy po ruke vtipnú hlášku, uvidíme či mu úsmev na cvičisku „nezamrzne“. Jeho zážitky budú môcť ľudia sledovať na webe Fun rádia,“ napísala v tlačovej správe Tatiana Zábojníková Pavleová, PR manažérka Fun rádia.

Poslucháči Fun rádia môžu vyberať úlohy pre Marcela Forgáča, ktoré má na vojenčine absolvovať a zároveň môžu v online hlasovaní tipovať, či sa mu to aj podarí.

Výhrou pre úspešných hlasujúcich bude cena od Ministerstva Obrany SR v podobe 48 hodinového „kurzu prežitia“.

Fun rádio, podľa Centrálneho registra zmlúv už v minulosti vyrábalo a zverejňovalo reklamu pre Ministerstvo Obrany SR.

„Samotné Kollárovo Fun rádio získalo minulý rok zo štátnej reklamy cez milión eur v  dvadsiatke mastných zákaziek, viac ako všetky kanály štátneho rozhlasu a najpočúvanejšie Rádio Expres dokopy. Pre stále menej počúvané i ešte menej ziskové Fun rádio to môže predstavovať až pätinu jeho ročných tržieb. Že by štát nedržal Kollára za nič sa teda práve povedať nedá,“ napísal na blogu SME.sk Gabriel Šípoš, šéf organizácie Transparency International Slovensko na margo získavania štátnych zákaziek Fun rádiom.

Zisťujeme o akú formu spolupráce ide tentokrát, čo je jej cieľom a koľko Fun rádio od ministerstva zinkasuje. Oslovili sme Borisa Kollára, Fun rádio i Ministerstvo obrany, správu budeme aktualizovať.

Aktualizované 1. 2. 2016:

Na spoluprácu s Ministerstvom Obrany SR som sa opýtal vo Fun rádiu. Na moje otázky odpovedala Tatiana Zábojníková Pavleová, PR manažérka:

Ako je nastavená spolupráca medzi Fun rádiom a Ministerstvom obrany SR? Sú podmienky spolupráce verejné? O aký budget ide?

Spolupráca medzi Fun radio a Ministerstvom obrany SR prebehla štandardne tak, ako spolupráca s inými našimi partnermi. Z našej strany bol spracovaný návrh projektu na podporu Dobrovoľnej vojenskej prípravy, ktorý bol Ministerstvom obrany SR objednaný riadnou objednávkou.

Čo je cieľom spolupráce?

Ideou projektu je sprostredkovať poslucháčom Fun rádia Dobrovoľnú vojenskú prípravu, prostredníctvom moderátora Rannej šou Marcela Forgáča. Marcel je človekom s pozitívnym pohľadom na brannú zdatnosť a navyše inšpiratívnou moderátorskou osobnosťou rádiového éteru, schopnou dodať Dobrovoľnej vojenskej príprave požadovaný imidž.

Marcel Forgac ako vojak Fun radio Ministerstvo obrany SR
vizuál kampane

Aktualizované 3. 2. 2016:

Vyjadrenie Mgr. Martina Čambalika, riaditeľa Komunikačného odboru Ministerstva Obrany SR:

„Ministerstvo obrany SR a Ozbrojené sily SR po schválení ústavného zákona o bezpečnosti štátu a zároveň zákona o dobrovoľnej vojenskej príprave (DVP) informovali, že využijú viaceré možnosti na prezentáciu DVP širokej verejnosti. Rozhlasová stanica Fun rádio oslovila ministerstvo obrany ešte v decembri roku 2015 s ponukou realizácie promo kampane na podporu DVP a to formou súťaže pre verejnosť, s tým, že tvárou tohto projektu sa stane moderátor Marcel Forgáč.

MO SR a OS SR mali záujem o projekt, ktorého forma bude atraktívna pre mladšiu generáciu (ktorá je cieľovou kategóriou DVP) a jeho tvárou bude osoba, ktorej nebude chýbať ani odvaha podstúpiť neľahké úlohy vojenského výcviku. Fun rádio predložilo projekt súťaže, v ktorom bude aktívne zapojená verejnosť cez výber úloh protagonistovi, následne aj formou hlasovania o úspešnosti/neúspešnosti ich realizácie a záverečným finále v živom vysielaní.

Okrem toho súčasťou projektu bola aj prezentácia v rámci sociálnych sietí, vlastná podstránka súťaže s videami a ich umožneným zdieľaním a aktívny link priamo na stránku www.mosr.sk. V takto nastavenom projekte sa stretli všetky atribúty, ktoré sme považovali za dôležité z hľadiska atraktivity takejto prezentácie DVP.

Pozitívami projektu bolo to, že sa stane súčasťou vysielania rádia v najpočúvanejšom čase a zároveň okrem štandardného vysielacieho času ministerstvo obrany získa aj známu a populárnu osobu, ktorá celý projekt svojou osobnou angažovanosťou zastreší.

Fun rádio je dlhodobo medzi dvomi najpočúvanejšími komerčnými stanicami na Slovensku a v jeho prípade predovšetkým vo vekovej kategórii, ktorá je cieľovou skupinou pre DVP. Musíme zároveň zdôrazniť, že v súčasnosti už prvá etapa súťaže, t.j. výber úloh pre Marcela zaznamenala značný ohlas verejnosti. S realizáciou tohto projektu sme preto zatiaľ veľmi spokojní.

Po predstavení projektu a predložení cenovej ponuky pristúpilo ministerstvo obrany k rokovaniu o cene, ktorú sa podarilo znížiť na sumu 30.000 eur, čo oproti pôvodnej mediálnej hodnote projektu predstavovalo výraznú úsporu.

Na záver si dovoľujeme upozorniť, že za celé štyri roky ministerstvo obrany nerealizovalo žiadnu mediálnu kampaň a peniaze určené na takéto aktivity boli presmerované napríklad aj na nákup výstrojných súčiastok pre vojakov, “ povedal pre Masmediálne.info Mgr. Martin Čambalik, riaditeľ Komunikačného odboru Ministerstva Obrany SR.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu