Sociálna sieť Facebook slúži ľuďom k tomu, aby sa spájali so svojimi priateľmi. Zaujíma ich, ale aj dianie vo svete a v miestnej komunite. Facebook preto plánuje na svojej platforme zverejňovať viac lokálnych správ. Informáciu zverejnil Facebook na svojom firemnom blogu.

Nedávno sociálna sieť oznámila veľké zmeny naprieč celou svojou platformou. Súčasťou týchto zmien je aj uprednostňovanie spravodajstva z miestnych lokalít, pretože používatelia chcú vidieť a čítať o tom, čo sa deje v ich blízkej komunite, ale aj v širšej oblasti, v ktorej žijú. Informáciu zverejnil na svojom profile na Facebooku aj generálny riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg.

„Ľudia nám hovoria, že chcú vidieť viac miestnych správ na Facebooku. Miestne správy nám pomáhajú pochopiť problémy, ktoré sú dôležité v našich komunitách a ovplyvňujú náš život. Výskum naznačuje, že čítanie miestnych správ je priamo spojené s občianskou angažovanosťou. Ľudia, ktorí vedia čo sa deje okolo nich, sa častejšie zapájajú a pomáhajú robiť zmeny. Od dnešného dňa budeme zobrazovať viac príbehov zo spravodajských zdrojov vo vašom meste alebo z vašej lokality. Ak sledujete miestneho vydavateľa alebo ak niekto zdieľa miestny príbeh, tento sa môže zobraziť na vyšších miestach v informačnom kanáli. So zmenou začneme najskôr v USA. Naším cieľom je v priebehu roka túto zmenu rozšíriť aj na ďalšie krajiny. Miestne správy pomáhajú budovať komunitu nielen online, ale aj offline. Je to dôležité k tomu, aby sme sa utvrdili, že čas ktorý všetci strávime na Facebooku má hodnotu,“ napísal na svojom profile na Facebooku Mark Zuckerberg.

Facebook bude identifikovať ako miestnych vydavateľov tých, na ktorých odkazy budú klikať používatelia z blízkej geografickej oblasti. Ak príbeh alebo správa pochádza od vydavateľa z oblasti používateľa, ktorý sledoval túto stránku vydavateľa, alebo jeho priateľ zdieľal príbeh z tohto zdroja, môže sa správa zobraziť na vyšších miestach v informačnom kanáli.

Testovanie zmeny prebehne najskôr v USA. Používateľ sa vždy môže rozhodnúť, ktoré spravodajské zdroje, vrátane miestnych alebo národných publikácií, chce vidieť v hornej časti svojho informačného kanála a to pomocou funkcie „Vidieť ako prvé“.

Táto zmena je súčasťou ďalších zmien, ktoré majú viesť k zmysluplnejším interakciám na sociálnej sieti Facebook.

Pri zverejňovaní lokálneho spravodajstva nebudú existovať žiadne obmedzenia v tom, ktorí vydavatelia sú vhodní, čo znamená, že táto zmena prinesie prospech nielen veľkým miestnym vydavateľom, ale aj vydavateľom, ktorí sa zameriavajú na témy ako miestny šport, umenie či na témy, ktoré sú pre ľudí obzvlášť zaujímavé.

To znamená, že malé spravodajské jednotky môžu ťažiť z tejto zmeny viac ako ostatné vedúce spravodajské domy, pretože majú tendenciu vlastniť veľkú čitateľskú základňu v danej lokalite.

„Toto je len začiatok nášho úsilia uprednostniť na platforme kvalitné správy. Táto aktualizácia nemusí na začiatok zachytiť všetkých malých alebo špecializovaných vydavateľov, ale priebežne pracujeme na zvýšení presnosti a pokrytia. Všetka naša práca, ktorú robíme, aby sme znížili zverejňovanie falošných správ, dezinformácií, klikacích príspevkov, senzácií a nepravých účtov aj naďalej pokračuje,“ uviedla spoločnosť Facebook na svojom firemnom blogu.

V priebehu posledného roku spoločnosť Facebook úzko spolupracovala s miestnymi vydavateľmi prostredníctvom projektu Facebook Journalism Project.

V rámci tohto projektu navštevovali spravodajské redakcie po celom svete, aby im poskytli školenia a podporu pre novinárov, ako aj pomoc pri budovaní produktov, ktoré sú prospešné pre ich médiá a čitateľov.

Miestni vydavatelia správ sa ako partneri zapojili do väčšiny testov, ktoré Facebook v roku 2017 realizoval, vrátane nového formátu zverejňovania dôležitých a mimoriadnych správ.

V súčasnosti sociálna sieť testuje ďalšiu novú funkciu, ktorá spája ľudí so správami a informáciami v ich komunite. Funkcia má názov „Today In“ a jej testovanie prebieha v šiestich mestách USA. Čoskoro by mala byť rozšírená aj do iných krajín.

„Tieto snahy uprednostniť kvalitné správy v hlavnom informačnom paneli news feed, vrátane tejto lokálnej iniciatívy sú priamym výsledkom prebiehajúcej spolupráce s partnermi. Naším cieľom je ukázať viac správ, ktoré spájajú ľudí s ich miestnymi komunitami, a tešíme sa na zlepšenie a rozšírenie tohto úsilia v tomto roku,“ uviedla sociálna sieť na svojom firemnom blogu.

Všetky tieto zmeny, ktoré postupne zavádza sociálna sieť Facebook by mali viesť k tomu, že platforma sa stane produktom, ktorý prináša úžitok pre bežných používateľov aj pre spoločnosti a značky. Pretože hoci chce byť Facebook priateľský k bežným používateľom, o príjem z reklamy si nemôže dovoliť prísť.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu