Celkom trinásť Českých a Slovenských kampaní má šancu na výhru na 10. ročníku súťaže Flema Media Awards 2015. Súťaž oceňuje najlepšie mediálne kampane a kreatívne využitie médií v Čechách a na Slovensku. 94 porotcov súťaže rozhodlo, že 8 prác na shortliste patrí českým a 5 slovenským agentúram.

„Za desať rokov sme v súťaži videli veľa skvelých kampaní z Česka i zo Slovenska. Jestvujú agentúry, ktoré dlhodobo preukazujú svoju schopnosť prinášať skvelé mediálne riešenia a to si zaslúži oceniť, “ René Jež, riaditeľ súťaže, z agentúry FLEMEDIA.

Výsledky hlasovania poroty sa dozvieme 22. októbra. Okrem víťazov jednotlivých kategórií vyhlásia aj agentúry, ktoré získajú ocenenia Inovatívna agentúra, Inovatívny zadávateľ, Grand Prix a aj špeciálne ocenenia Česká agentúra desaťročia a Slovenská agentúra desaťročia, ktoré sa vyhlasujú pri príležitosti výročia súťaže.

Flema Media Awards je vyhlasovaná spoločnosťou FLEMEDIA, ktorá je mediálnym poradcom a audítorom, a ide o prvú súťaž, ktorá oceňuje agentúru aj zadávateľa.

Prihlásiť kampaň do súťaže mohol ktokoľvek, kto sa podieľal na jej vzniku (mediálna agentúra, reklamná agentúra, zadávateľ reklamy, médium, atď.) a práce boli realizované na českom alebo slovenskom trhu v období od 1. januára 2014 do 30. júna 2015.

Predstavme si  shortlist:

Najlepšie využitie TV

Jägermeister – Nehejtuj, fandi ako meister / Kaspen/Jung von Mat (cz)

Kampaň slovami agentúry:
Prvý krát po viac ako desiatich rokoch hostila Česká republika Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji; športovú udalosť roka a zároveň kľúčovú predajnú sezónu pre Jägermeister.

Česi sú bez diskusie veľkí športovci, ale mnoho z nich sa ešte radšej pasuje do úlohy vševedúcich trénerov. Niektorí majú navyše „talent“ šíriť svoje názory vo všemožných diskusiách či už v krčme alebo online. České MS v hokeji bol pre týchto gaučových trénerov zlatý grál.

Jägermeister - Nehejtuj, fandi ako meister Kaspen Jung von Mat (cz)
Zdroj: Flemedia

 

Počas marca a mája 2015 bol hokej najdiskutovanejšou témou a hlavne pod súvisiacimi online článkami sa objavovalo mnoho kritických komentárov. Od tých naozaj hlúpych až po pár úsmevné výnimky. Reprezentačnému tímu tieto komentáre podkopávali pocit silnej podpory vo chvíli, keď najviac potreboval, aby za ním jeho fanúšikovia stáli.

Jägermeister sa preto rozhodol tieto diskusie monitorovať a každý deň vybral jeden negatívny komentár, na ktorý zareagoval sponzorským odkazom. Ten sa odvysielal počas zápasov v nasledujúcom dni a takmer v reálnom čase tak posielal všetkým gaučovým trénerom jasný odkaz pomocou sloganu „Nehejtuj, fandi ako meister. Jägermeister „. Každý sponzorský odkaz bol úplne unikátny a reagoval na najdiskutovanejšiu hokejovú tému.

Krátke video, ktoré bližšie predstavuje kampaň > pozri

Komerční banka G2 – Hlava rodiny / PHD (cz)

KB G2 - Hlava rodiny PHD (cz)
Zdroj: Flemedia

Kampaň slovami agentúry:
Projekt mal za cieľ vytvorenie nového televízneho programu. Relácie, ktorá sa bude formou zábavnej reality šou podieľať na finančnom vzdelávaní mladých ľudí, tínedžerov a všeobecné zvyšovanie finančnej gramotnosti.

Úlohou teenagera bola správa mesačného rodinného rozpočtu. Rozhodoval o všetkých finančných operáciách rodiny – platbách fixných výdavkov, nákupoch, investíciách. Rodičia nesmeli do jeho rozhodovania zasahovať. Mal ale zásadnú podporu v podobe bankového poradcu z Komerční banky (KB), ktorý ho celý mesiac sprevádzal. Napriek tomu v relácii vznikali úsmevné príhody, ktoré vychádzali z neznalosti „Hlavy rodiny“ základných finančných operácií a postupoch pri hospodárení s peniazmi.

KB poradca v priebehu mesiaca odkrýval teenagerovi bankové a finančné pojmy, pravidlá fungovania bežného účtu, platobných kariet, bankomatov a výhody internetového bankovníctva.

Krátke video, ktoré bližšie predstavuje kampaň > pozri

Najlepšie využitie kino reklamy

kampaň nebola nominovaná

Najlepšie využitie digitálnych médií

AXE – Etiketa 20. storočia / PHD (cz)

AXE - Etiketa 20. storočia PHD (cz)
Zdroj: Flemedia

Kampaň slovami agentúry:
Axe Etiketa 21. Storočia je séria 6-tich krátkych videí umiestnených na Youtube kanáli, ktorej cieľom bolo aktivovať cieľovú skupinu vo veku 16-35 rokov. Vtipnými spoty Axe prináša pravidlá správania sa v 21. storočí.

Nové technológie, sociálne siete a úplne nové situácie stavajú mladých ľudí pred nové výzvy a nečakané situácie – a práve sem Etiketa mieri a podáva im pomocnú ruku v podobe pravidiel slušného správania. Značka Axe sa chcela viac priblížiť svoje cieľovej skupine a nadviazať s ňou dialóg skrz ich idol – Majka Spirita.

Krátke video, ktoré bližšie predstavuje kampaň > pozri

Najlepšie využitie OOH

Coca-Cola – Santova baliaca stanica / Starmedia Co. (sk)

Coca-Cola - Santova služba Baliaca stanica Starmedia Co. (sk)
Zdroj: Flemedia

Kampaň slovami agentúry:
Ešte ani nestihneme zo šatníkov vytiahnuť kabáty či čižmy a v nákupných centrách už hrajú koledy a Santovia sa na nás usmievajú takmer na každom kroku. Nečudo, že mnohí z nás si na túto atmosféru už vypestovali imunitu a zaujať tak pozornosť v pretlaku reklamných odkazov nie je vôbec jednoduché.

V tomto náročnom predvianočnom období sme sa rozhodli do nákupných centier priniesť milé a inšpirujúce prekvapenie. V rámci kampane s motívom “Rozdávaj radosť”, sme so značkou Coca-Cola pripravili neštandardné Santove baliace stanice.

V 5 obľúbených obchodných centrách sme na 12 dní premenili obyčajný citylight na interaktívnu baliacu stanicu, ktorá poskytla unikátnu príležitosť zabaliť si do darčekového papiera vianočné prekvapenia pre blízkych a ku každému vytlačiť personalizovanú kartičku. Pomohli sme tak ľuďom robiť sa navzájom šťastnými.

Krátke video, ktoré bližšie predstavuje kampaň > pozri

Obedy pre deti – Pomôžte nám nakŕmiť deti jedlom a láskou / Comtech Group (cz)

Obedy pre deti - Pomôžte nám nakŕmiť deti jedlom a láskou Comtech Group (cz)
Zdroj: Flemedia

Slovami agentúry:
Keď sa povie hlad a chudoba, asi Vás napadnú rozvojové krajiny. Problém hladujúcich detí je však bližšie ako si myslíte.

Viete, že …

  • každé piate dieťa v ČR je ohrozé chudobou?
  • každé desiate dieťa trpí hladom a vyčlenením z kolektívu?
  • na niektorých školách chodia do jedálne kvôli finančnej núdzi len polovica žiakov?

Projekt Obedy pre deti pomáha rodinám, ktorým chýbajú prostriedky na školské obedy. Kampaň „Pomôžte nám nakŕmiť deti jedlom a láskou“ upozorňuje, že iba 25 Kč môže zmeniť jeden školský deň jedného chlapca či dievčaťa!

A kedy si to uvedomíte lepšie, než keď práve jete svoj vlastný obed?!

Výzva „Pomôžte nám nakŕmiť deti jedlom a láskou“ sa objavila na 92 ​-tisícoch paierových prestieraniach na táckach v podnikových bufetoch v 650-tisícoch balíčkoch straveniek spoločnosti Sodexho.

Kampaň priniesla svoje ovocie. Vďaka príspevkom v hodnote cez 3 milióny Kč za 4 mesiace nakŕmili jedlom a láskou až dva krát toľko detí, ako minulí rok za celý školský rok!

Avšak najdojemnějším dôkazom, že kampaň má skutočne zmysel, bol list s obrázkom plného taniera a s pár slovami napísanými detskou rukou: Ďakujeme za plné brušká!

Pozn .: Ďalšou súčasťou kampane bola televízia, billboardy, tlač a internet.

Krátke video, ktoré bližšie predstavuje kampaň > pozri

Volkswagen – Hovoriace Golf Sportsvan / Kaspen/Jung von Matt (cz)

Volkswagen - Hovoriace Golf Sportsvan Kaspen Jung von Matt (cz)
Zdroj: Flemedia

Kampaň slovami agentúry:
Nový Golf Sportsvan má jedinečné otváranie dverí, ktoré zabraňuje poškrabaniu okolitých áut. Pre vodičov, ktorí sú večne zaneprázdnení tým, aby dostali deti a nákupné tašky do svojich vozidiel, je táto funkcia neoceniteľná. Nie je však úplne jednoduché túto funkciu predstaviť cieľovej skupine. Podobným oznámeniam totiž často nevenuje pozornosť.

Aby upútali pozornosť, vytvorili sme na parkovisku pri obchodnom centre atrakciu, v ktorej sa auto samotné stalo médiom. Keď vám niekto „ťukne“ auto, väčšinou nemôžete zakročiť, pretože sa na mieste pravdepodobne nenachádzate.

Preto sme vybavili nový Golf Sportsvan vysielačkou a reproduktorom, aby to urobil za vás. Vozidlo tak oslovovalo a „varovalo“ ľudí parkujúcich vedľa neho, aby boli opatrní pri otvárania dverí. K ľuďom sa tak dostala správa a mali tiež možnosť vyskúšať si funkcie nového modelu.

Krátke video, ktoré bližšie predstavuje kampaň > pozri

Najlepšie využitie rádia

BeBe Dobré ráno – Ranné víťazstvo / Carat Czech Republic & Slovakia (cz + sk)

BeBe Dobré ráno - Ranné víťazstvo Carat Czech Republic & Slovakia (cz + sk)
Zdroj: Flemedia

Kampaň slovami agentúry:
Bebe Dobré ráno (BBDR) dlhodobo oslavuje rána. BBDR je energia. Jednoduché, rýchle raňajky. BBDR je ranné víťazstvo.

Cieľom kampane bolo podporiť emocionálne vnímanie značky BeBe Dobré ráno tým, že v nadživotnej veľkosti oslávi ranné víťazstvo svojich spotrebiteľov zábavnou a interaktívnou formou.

Energiu ranných víťazstiev sme chceli spojiť s energiou najpočúvanejších ranných rádiových shows známych dvojíc – Leoša Mareša a Patrika Hezuckého z Európy 2 v Čechách a Ďura Saba a Djura Hrnčírika v Rádiu Expres na Slovensku.

Zvolili sme formu jednoduchej súťaže o výhru personalizovaného songu. Stačilo na web rádií napísať čo najoriginálnejšie ranné víťazstvo. Moderátori každý deň to najlepšie zhudobnili a v živom vstupe v rannej show sami zaspievali!

Vyvrcholením kampane v ČR bol video-song ranných víťazstvo moderátorov Europy 2, ktorý vygeneroval vyše 200 tisíc zhliadnutí.

Vytvorili sme 18 personalizovaných songov ranných víťazstiev a pobavili cez 33% našej cieľovej skupiny a nespočetné množstvo ďalších poslucháčov. Na Facebooku a webových stránkach rádií sme zasiahli ďalších 165 tisíc ľudí zadarmo.

Predaje Bebe Dobré ráno medziročne vzrástli o 7% a rast trhového podielu sa zvýšil o 9%.

Najmä sa nám podarilo spojiť BBDR s pozitívnym vnímaním rána!

Krátke video, ktoré bližšie predstavuje kampaň > pozri

Radox – Slávik / PHD SK (sk)

Radox - Slávik PHD SK (sk)
Zdroj: Flemedia

Kampaň slovami agentúry:
Sprcha. Kto z nás by sa na ňu počas letných mesiacov a po teplej noci, či ešte horúcejšom dni, netešil. A určite mnohí z nás sa nemenej tešia na sviežu vôňu svojho obľúbeného sprchového šampónu, ktorý dotvorí v sprche tú správnu atmosféru oddychu a relaxu. Na niečo sme zabudli?

Áno, na to, čo väčšina z nás v sprche okrem umývania sa, robieva – spievanie :)

Značka Radox sa rozhodla opäť oživiť svoje produktové portfólio sprchových gélov a stať sa neoddeliteľnou súčasťou každodenného života mnohých z nás.

V snahe zaujať v čase obvyklom pre používanie svojich produktov, rozhodli sme sa komunikačný mix doplniť aj o rádio (pozn: Fun rádio), prostredníctvom ktorého sme chceli nájsť tú najväčšiu spevácku hviezdu slovenských sprchových kútov – Radox Slávika :)

Krátke video, ktoré bližšie predstavuje kampaň > pozri

Najlepšie využitie tlače
kampaň nebola nominovaná

Najlepšia kampaň

Milka – Posledný kúsok / Carat Czech Republic & Slovakia (cz + sk)

Milka - Posledný kúsok Carat Czech Republic & Slovakia (cz + sk)
Zdroj: Flemedia

Kampaň slovami agentúry:
Dlhodobým poslaním značky Milka je prebúdzať v ľuďoch jemnú stránku. Ako ju však ľuďom umožniť nielen nájsť, ale tiež im dať príležitosť svoju jemnosť skutočne ukázať?

Každý vie, že najcennejší kúsok z celej čokolády je ten posledný. Trúfneš si na jemnosť a podelíš sa práve o neho? Preto posledný kúsok z ikonickej mliečnej tabuľkovej čokolády Milka naozaj zmizol a dal všetkým možnosť, aby svoju jemnosť reálne ukázali – a to zaslaním chýbajúceho posledného kúska niekomu výnimočnému vo svojom živote.

Zmenou výrobného procesu bolo vyrobených viac ako milión 100 gramových tabuliek, ktorým však fyzicky chýbal jeden štvorček čokolády. Na obale tejto špeciálnej limitovanej edície sa potom prekvapený kupujúci dozvedel, že ak sa chce o svojom chýbajúcom poslednom kúsku dozvedieť viac, nech navštívi web poslednikousek.cz/poslednykusok.sk, kde sa dozvie viac.

Vytvorili sme silnú integrovanú kampaň založenú na zmene samotného produktu, na emóciách a jasnej výzve na jemnosti, ktorou sme zasiahli viac ako 80% populácie v oboch krajinách. V oboch krajinách bolo zdielaných 33 310 reálnych posledných kúskov čokolády a takmer 84 000 virtuálnych. Na microsite poslednikousek.cz/poslednykusok.sk sa uskutočnilo vyše pol milióna návštev!

Krátke video, ktoré bližšie predstavuje kampaň > pozri

Strongbow – Evelyn je strong / MADE BY Vaculík (cz)

Strongbow - Evelyn je strong MADE BY Vaculík (cz)
Zdroj: Flemedia

Kampaň slovami agentúry:
Zadanie od klienta bolo jasné: Odpromujte na webe príchod anglického cideru Strongbow na Slovensko! Slová ako viral, tisíce videní boli, samozrejme, súčasťou zadania. A ako to celé dosiahnúť?

Stačí spojiť tie správne trendy – videá podporované Facebookom, online influencera a silný príbeh. A preto…sme prišli so šokujúcou správou, že najväčšia ženská ikona slovenského Facebooku – Evelyn, s viac ako 140-tisíc fanúšikmi odchádza do Anglicka! Pýtate sa, kto je Evelyn?

Umelkyňa preslávená krátkymi self-videami, v ktorých paroduje dianie okolo seba. A prečo by mala odísť do Anglicka? Lebo slovenský šoubiznis je o ničom. A týmto teasingom začala naša kampaň!

Videá s avizovaným odchodom si na Facebooku pozrelo viac ako 543-tisíc ľudí a správu prevzali 2 najväčšie bulvárne denníky na Slovensku. Nasledovalo video z letiska, ktoré videlo 490-tisíc ľudí. Samozrejme, že Evelyn nešla do Anglicka budovať svoju kariéru v šoubiznise, ale brigádovať priamo do výrobne cideru v Londýne.

A to sme v nasledujúcich videách náležite dopovedali. Kampaň dosiahla excelentné výsledky, keďže videá dosiahli viac ako 2 165 430 videní a vyše 105 000 lajkov. To všetko s rozpočtom 980 eur na média!

Krátke video, ktoré bližšie predstavuje kampaň > pozri

Vodafone Czech Republic – Stroskotanci na D1 / OMD Czech (cz)

Vodafone Czech Republic - Stroskotanci na D1 OMD Czech (cz)
Zdroj: Flemedia

Kampaň slovami agentúry:
Vodafone ako prvý telco operátor pokryl diaľnicu D1 Turbo internetom. Aby sme upútali pozornosť, že D1 je pokrytá, zorganizovali sme súťaž Stroskotanci na D1. Prostredníctvom TV Prima a Facebook stránkach sme vybrali 2 tímy – Praha a Brno.

Tímy mali so sebou len tablet a PC s Turbo internetom a veci do 5 kg na osobu. Tímy mali za úlohu prežiť 14 dní na D1, získavať čo najviac fanúšikov a hlasov za plnenie úloh.

Po dobu trvania bola súťaž vysielaná v diváckych správach TV Prima, kedy diváci prostredníctvom správ posielali úlohy stroskotancom. Na webe www.trosecnicinaD1.cz diváci mohli sledovať priamy prenos z oboch táborov a hlasovať o najlepšie splnenú úlohu dňa.

Víťazný tím s najväčším počtom bodov za splnené súťaže a za počty fanúšikov získal finančnú odmenu 300 000 Kč. Vodafone ako prvý komerčná značka odkomunikovala tento formát prostredníctvom diváckych správ a aktívne zapojila divákov.

Kampaň bola podporená OOH médiami vrátane kamiónov, konkávnych vozov na D1, a propagovaná na Facebook stránkach Vodafonu a TV Primy. Každý tretí cestujúci na D1 o súťaži vedel a Turbo internet spojil s Vodafonom. Za 2 týždne súťaže tímy získali 13 885 hlasov od verejnosti a mediálna návratnosť investície dosiahla 800%.

Krátke video, ktoré bližšie predstavuje kampaň > pozri

Najlepšia malá kampaň

Darujte Vianoce – Dobronoši / Carat Slovakia (sk)

Darujte Vianoce - Dobronoši Carat Slovakia (sk)
Zdroj: Flemedia

Kampaň slovami agentúry:
Projekt Darujte Vianoce sa na dakujeme.sk uskutočnil v čase 4. decembra až 31. decembra 2014. Cieľom projektu bolo počas tohto termínu vyzbierať 20 tisíc Eur.

V agentúre sme sa rozhodli pomôcť s týmto ambicióznym cieľom. Aby sme získali čo najvyššiu pozornosť, potrebovali sme zaujať. A tak sme pre dobrých ľudí, ktorý majú chuť pomôcť nazvali DOBRONOŠMI. Úlohou Dobronoša bolo vybrať si jeden z príbehov. Následne príbeh zdielať pomedzi čo najviac svojich priateľov, nakaziť ich dobrom a chuťou spoločne pomôcť príbehu získať požadovanú sumu.

Táto iniciatíva sa šírila rýchlo a Dobronošmi sa tak stalo viacero známych osobností, napríklad herci z Partičky ako Latinák, Jakab či Kemka. Samozrejme sme sa zapojili aj my v agentúre a Dobronošmi u nás sa stali Peter a Lucia.

Spolu s partnermi sme projekt podporili v mediách a zabezpečili sme reklamný priestor v hodnote 15 tisíc Eur. A to všetko úplne zadarmo.

Výsledok? Návštevnosť na dakujeme.sk za toto obdobie bola 64 583 ľudí. Zapojilo sa 35 Dobronošov a 12 školských tímov, celkovo prispelo 863 darcov. Rodinám sme pomohli sumou 42 552 Eur. 55 príbehov dosiahlo minimálne 100% svojej cieľovej sumy. 87 ľuďom, rodinám, deťom sme darovali Vianoce plné radosti a šťastia.

Krátke video, ktoré bližšie predstavuje kampaň > pozri

RWE Gas – hrejivé Vianoce / Starmedia Co. (sk)

RWE Gas - hrejivý Vánoce Starmedia Co. (sk)
Zdroj: Flemedia

Kampaň slovami agentúry:
Bratislavské Vianočné trhy sú takou samozrejmosťou ako Vianoce samotné. Keď sa v decembri s priateľmi rieši miesto stretnutí, voľba je jasná. No pre nás zimomravých už po necelej hodinke začne romantickú atmosféru trhov dosť intenzívne a celkom úspešne vytláčať pocit omrznutých končatín a nosov.

Nuž a nasleduje nervózne naliehanie na presun do najbližších podnikov. Prečo si však nevychutnávať tieto výnimočné chvíle až dokonca? A tak sme si povedali, že na trhy treba priniesť teplo! Spolu s našim klientom RWE Gas Slovensko, ktorý je dobre známy na východnom Slovensku, no chcel sa presadiť aj v hlavnom meste, sme pripravili prvé vyhrievané Vianočné trhy.

Komunikačne sme ich podporili citylightmi s vtipnými odkazmi. Tie pozývali Bratislavčanov vychutnať si atmosféru na trhoch. A to nebolo všetko! Ako prví sme vyhriali aj MHD zastávku. O možnosti vychutnať si tento nový outdoorový zážitok sa ľudia dozvedeli vďaka kampani v outdoore, online, rádiu a PR. Táto malá predvianočná kampaň pomohla k 10% nárastu znalosti produktu na tak saturovanom trhu, ako je ten s plynom.

Krátke video, ktoré bližšie predstavuje kampaň > pozri

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu