Festival reklamy Golden Hammer vznikol v roku 1994 ako lokálny projekt v Lotyšsku. Získal si rešpekt a od roku 1999 funguje s medzinárodnou účasťou.

Profesionáli v oblasti marketingovej komunikácie súťažili v 14-tich kategóriách Film, Print, Outdoor, Radio, Digital & Mobile, Design & Branding, Media, Direct, Promo & Activation, Campaigns, PR, Craft, Content & Entertainment, Social.

Vo finále zabojovalo päť slovenských agentúr – Wiktor Leo Burnett, Zaraguza, Made By Vaculik, Triad a Mayer/McCann-Erickson. Shortlisty sa podrilo premeniť na ocenenia len trom agentúram – Wiktor Leo Burnett, Made by Vaculik a Triad.

Pre zaujímavosť na minulom ročníku Golden Hammer 2016 uspeli dve slovenské reklamné agentúry a získali najvyššie ocenenie Zlaté kladivo. Agentúra Wiktor Leo Burnet s prácou PlayDowJones/Hudba vs. Burza pre klienta J&T Banka a Zaraguza s kampaňou Fofola. Nominácie, ale bez ocenení mali minulý rok i agentúry Triad Advertising, Made by Vaculik a Effectivity powered by Publicis.

Pozrite si práce slovenských finalistov na Golden Hammer 2017:

WIKTOR LEO BURNETT

Agentúra Wiktor Leo Burnett získala štyrii ocenenia – tri Zlaté kladivá a ocenenie Grand Prix.

Ocenenie Grand Prix a Zlaté kladivo porota udelila v kategórii Media za prácu „Periskopy“ a za rovnakú prácu i Zlaté kladivo v kategórii Digital and mobile.

Za prácu Periskopy získala agentúra Wiktor Leo Burnett už v októbri 2016 strieborné ocenenie z Golden Drum v kategórii OOH, dve zlaté ocenenia v domácej súťaži Zlatý klinec 2016 v kategórii Out of home a v kategórii New media (kreatívne využitie netradičných, alebo nových médií), ale aj shortlist v kategórii Use of Technology na festivale New York Festivals.

Len nedávno získala agentúra Wiktor Leo Burnett za prácu Periskopy aj Bronzové ocenenie na festivale reklamy PIAF 2017 v kategórii „Vytvorenie média/Creating the media“. Čítaj viac o kampani. 

Vizitka kampane:

Entrant agency: Wiktor Leo Burnett
Client Slovak: Caves Administration
Brand Slovak: Caves Administration
Product/service: Slovak Caves Administration
Release date: 12.05.2016
Advertising agency: Wiktor Leo Burnett
Creative director: Stefan Andrejco
Art director: Stefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder
Art director: Lukas Karasek
Designer: Andrej Hlavacka

Zlaté kladivo – „Zlatý bažant 73“

V kategórii Campaigns získala agentúra Wiktor Leo Burnett ocenenie Zlaté kladivo za kampaň pre svojho klienta Heineken Slovensko „Zlatý bažant 73“.

Retro kampaň okrem zisku Zlatej Effie 2016 na Slovensku získala aj Zlatý klinec (v kategórii Media – Retro predpoveď počasia), dva Strieborné klince (kategórie TV a Rádio) a Bronzový klinec (OOH: výklad OD Dunaj) v súťaži Zlatý klinec 2016, ale i strieborné ocenenie v súťaži Epica Awards 2016, a prvenstvo v súťaži Flema Media Awards 2016 v kategórii v kategórii „Najlepšie využitie TV a najnovšie i Bronzové ocenenie na festivale reklamy PIAF 2017 v kategórii „Najlepšia pivná reklama“. Retro reklama Zlatý Bažant ´73 zaujala aj britský The Economist. Čítaj viac. 

Vizitka kampane:

Entrant agency: Wiktor Leo Burnett
Client: Heineken Slovakia – Zlaty Bazant
Brand: Zlaty Bazant
Product/service: Zlaty Bazant 73
Release date: 14.05.2016
Advertising agency: Wiktor Leo Burnett
Creative director: Stefan Andrejco
Art director: Stefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder
Executive creative director: Peter Kacenka

MADE BY VACULIK

Agentúra Made by Vaculik získala na Golden Hammer 2017 dve ocenenia – Zlaté kladivo a Strieborné kladivo.

V kategórii Film jej odborná porota udelila ocenenie Strieborné kladivo za prácu „Tampón“ z kampane „Ak neprídete, skončíme v reklame“ pre Medzinárodný festival divadelných vysokých škôl Istropolitana Projekt pre svojho klienta Vysokú školu múzických umení/VŠMU.

Za kampaň získala už agentúra ocenenie Strieborný klinec na domácej súťaži Zlatý klinec 2016 v kategórii „Verejnoprospešná činnosť a neziskové organizácie“. A najnovšie i Bronzové ocenenie v kategórii „Kreatívny predaj a jeho podpora“ na festivale reklamy PIAF 2017.

Vizitka kampane:

Entrant agency: MADE BY VACULIK
Client: Academy of performing arts
Brand Istropolitana Projekt
Product/service: Festival of theatre schools
Release date: 01.05.2016
Advertising agency: MADE BY VACULIK
Production agency: Hitchhiker Films
Creative director: Peter Ižo
Art director: Braňo Mladý
Copywriter: Peter Ižo
Director: Dan Růžička
Director of photography: Dušan Husár

Zlaté kladivo – „Dobrý Anjel ďakuje“

Agentúra Made by Vaculik získala ocenenie Zlaté kladivo, v kategórii Social za kampaň „Dobrý Anjel ďakuje“.

Vizitka kampane:

Entrant agency: MADE BY VACULIK
Client: Dobrý anjel (Good Angel)
Brand: Dobrý anjel (Good Angel)
Product/service: Charity
Release date: 01.12.2016
Advertising agency: MADE BY VACULIK
Production agency: Protos
Creative director: Peter Izo
Copywriter: Peter Izo
Editor: Martin Toldy

TRIAD

Agentúra TRIAD získala ocenenia len za kampaň „Železná opona“, ktorú prihlásila vo viacerých kategóriách.

Strieborné kladivo získala v kategórii Digital and mobile, Zlaté kladivo a ocenenie GRAND PRIX v kategórii Direct (Online and mobile).

Mobilný operátor O2 v digitálnej kampani 17. novembra 2016 svojím zákazníkom pripomenul, že sloboda nie je samozrejmosť a prekročenie hraníc bolo pred 17. novembrom 1989 trestným činom. Kampaň používala hashtag #nikdyneprestaneme. Súčasťou kampane bol aj článok v magazíne O2.

Ak zákazník využívajúci službu O2 Dáta (pripojenie na interent cez O2) napísal do svojho prehliadača zahraničnú internetovú stránku, napríklad s koncovkou .com, bol automaticky presmerovaný na microsite, ktorá mu oznámila a pripomenula aký bol svet pred 17. novembrom 1989.

„Pokúsili ste sa navštíviť zahraničnú stránku. Svojvoľne opustenie územia republiky sa do roku 1989 trestalo odňatím slobody až na päť rokov,“ uvádzalo sa na microsite:


A ak zákazníci mobilného operátora O2 dňa 17. novembra 2016 reálne opustili územie Slovenska a prekročili „hranice“, dostali od svojho operátora textovú správu SMS v znení:
„Pred rokom 1989 bolo prekročenie hraníc trestným činom. Sloboda nie je samozrejmosť. Preto si dnes s úctou pripomíname 17. november. #nikdyneprestaneme. Vaše O2“.

Vizitka kampane:

Entrant agency: TRIAD Advertising
Client: O2 Slovakia
Brand: O2
Product/service: Mobile Service Provider
Release date: 17.11.2016
Advertising agency: TRIAD Advertising
Chief creative officer: Martin Woska
Creative director: Vlado Kurek
Copywriter: Roman Hribik
Copywriter: Matus Priehoda
Art director: Tomas Banik
Developer: Matej Minár
Creative technologist: Roman Janajev
Account director: Maru Mitlikova

Zoznam všetkých finalistov Goldenn Hammer 2017 > POZRI

Slovenské shortlisty > POZRI

 

.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu