Z ruskej spravodajskej televízie Russia Today, ktorá vysiela v angličtine, odchádzajú dve americké moderátorky. Jednu z nich vedenie televízie obvinilo, že si svojimi kritickými výrokmi k udalostiam na Kryme robí reklamu, druhú označilo za obeť americkej propagandy, informovala včera agentúra UNIAN.

Ako prvá vojenskú okupáciu časti ukrajinského územia odsúdila moderátorka programu „Breaking the Set“ Abby Martinová. V stredu o svojom odchode z televízie v priamom prenose informovala aj jej kolegyňa Liz Wahlová, ktorá uviedla, že nemôže spolupracovať s televíznym kanálom financovaným ruskou vládou a schvaľujúcim kroky prezidenta Vladimira Putina.

Vedenie televízie Wahlovú obvinilo zo sebareklamy, ako aj z toho, že zo svojho súkromného rozhodnutia urobila verejnú šou. „Ak novinár nesúhlasí s postojom redakcie, ide za nadriadeným. Ak problém nie je možné riešiť, odchádza ako profesionál,“ uviedlo.

Martinová, pracujúca pre Russia Today z Washingtonu, v pondelok šokovala väčšinou proruských divákov televízie na záver relácie oznámením, že chce vyjadriť svoj negatívny postoj k prítomnosti ruských vojakov na Kryme.

Na Martinovej vyhlásenie šéfredaktorka televízie Russia Today Margarita Simonianová uviedla, že moderátorka zle rozumie situácii na Kryme a stala sa obeťou americkej propagandy. Keďže aj samotná Martinová priznala, že nemá hlboké znalosti o skutočnej situácii na Kryme, vedenie televízie sa rozhodlo vyslať ju na Krym, „aby sme jej dali možnosť vytvoriť si vlastný názor priamo v ohnisku diania“.

Martinová však pre britský denník Daily Telegraph povedala: „Napriek tomuto vyhláseniu (televízie) Russia Today sa na Krym nechystám ísť.“

Russia Today, ktorá vysiela v angličtine, je vo všeobecnosti vnímaná ako hlásna trúba Kremľa. Organizácia Reportéri bez hraníc to označuje za „krok k informovaniu pod kontrolou štátu“.

Spravodajstvo tejto televízie je často protiamerické a televíziu tiež obviňujú, že ignoruje množstvo prípadov porušovania ľudských práv v Rusku, ako aj rôzne sporné záležitosti, napríklad väzenské tresty pre členky punkovej skupiny Pussy Riot.

Martinovej odvážne vyhlásenie bolo v ostrom protiklade s bežným spravodajstvom stanice o ukrajinskej kríze, ktoré odráža postoj Moskvy. V správach je nový ukrajinský premiér Arsenij Jaceňuk charakterizovaný ako „svojvoľne dosadený“ a televízia sympatizuje so zvrhnutým prezidentom Viktorom Janukovyčom, ktorého podporuje Rusko.

Zdroj: TASR, Russia Today

REKLAMAadv.: