Vo štvrtok 14. januára 2016 prišiel na slovenský trh nový ženský lifestylový magazín pod názvom LENNA. Cieľovú skupinu magazínu tvoria čitateľky vo veku 30+. Časopis má ambíciu byť „pre ženy, ktoré majú odvahu učiť sa z chýb a žiť po svojom,“ uviedla o novom časopise jeho šéfredaktorka Miriam Andrisová. Správu som aktualizoval o krátky rozhovor so šéfredaktorkou.

Tradične tak ako pri konkurencii nový ženský titul ponesie ženské meno. Po EVE, EMME, či EVITE, prichádza na trh LENNA.

Magazín bude vychádzať s mesačnou periodicitou, druhé číslo vyjde 12. februára. Redakčne časopis zastrešilo vydavateľstvo A-IMZ a mediálne aj inzertné služby bude zastrešovať vydavateľstvo Bauer Media SK.

Spoločnosť A-IMZ  sa doteraz zaoberala prevažne komunikačnými službami a výpočtovou technikou. Spoločníkmi vo firme sú Igor Andris a Miriama Magdoliničová.

Vydavateľstvo Baumer Media SK naopak má skúsenosti s vydávaním ženských titulov, napr. Chvíľka pre teba, Čas na lásku, Tele magazín pre ženy, Balans na tanieri, ale i Rytmus života. Jeho dlhoročne najúspešnejším titulom je programový týždenník Eurotelevízia.

Spoločnosť Bauer Media SK v.o.s. vznikla v roku 2007 ako dcérska spoločnosť svetovej skupiny BAUER MEDIA GROUP s viac ako 135 rokov trvajúcou tradíciou, ktorá zaujíma významné miesto na trhu s komerčnými tlačovými titulmi v Nemecku, Veľkej Británii, Poľsku, Maďarsku, Rumunsku, USA a Číne.

Na Slovensku do mediálnej skupiny BAUER patrí okrem vydavateľstva Bauer Media SK aj Rádio Expres cez spoločnosť D.EXPRES, k.s., ktorú spoluvlastní práve spoločnosť Bauer Ausland, člen skupiny Bauer.

Uvedenie časopisu LENNA sa nezaobišlo bez reklamnej kampane. Používa rôzne marketingové kanály, vrátane printu, rozhlasovej a televíznej reklamy.

Kampaň pracuje s claimom „Čítanie len na jeden dych“, ktorý využíva slovnú hračku Len na/LENNA. Časopis zároveň na obálke v podtitule používa druhý claim: „To najlepšie sa ukrýva vždy vo vnútri.“

Pozrite si TV spot:


Nový časopis vyšiel v náklade 30 tisíc kusov, za priaznivú cenu 1,99 eur voči konkurencii. Cena podobných titulov je zhruba na úrovni 2,50 eur. Nový časopis chce teda zabojovať cenou, nielen obsahom, ktorý sa ponáša na konkurenčné ženské magazíny.

Časopis LENNA chce byť pre svoje čitateľky „príjemnou kamarátkou a sprievodkyňou, blízkou v každej chvíli.“

V časopise čitateľky nájdu články o móde, kozmetike, ale i publicistické témy, príbehy, rozhovory s odborníkmi, články o zdraví, dizajne a kulinárstve a samozrejme aj články o vzťahoch.

Šéfredaktorkou nového časopisu je Miriam Andrisová, ktorá o novom časopise v úvodníku prvého čísla napísala:

„Chce to niečo iné, svieže. Jednoducho nový vietor. Tak tento pocit ma sprevádzal po celý čas, čo som pre vás, milé čitateľky, pripravovala LENNU. Predstavovala som si vás ako akčné hrdinky, ktoré chcú od života viac. Čo viac? Všetko! Dokážu sa poriadne nadýchnuť a vraziť energiu do čohokoľvek, pre čo sa rozhodnú – do práce, do výchovy detí, do svojich koníčkov alebo napríklad do zariaďovania bytu. Užívať si slobodu a robiť veci, čo dávajú zmysel. Lebo ja neverím na to, že si musíme vybrať – kariéra alebo deti, peniaze alebo láska, zdravie či pôžitok…A presne takú som vám chcela dať aj LENNU.“

Ukážku prvého čísla časopisu si môžete pozrieť na webe > Lenna.sk.

 

Konkurencia EVA, EMMA, EVITA

Pred necelým rokom prišiel na trh podobný titul od vydavateľstva Mafra Slovakia pod názvom EVITA.. Začala vychádzať v apríli 2015 a získala si za krátky čas pomerne veľký okruh priaznivcov.

Magazín EVITA je však určený skôr mladším čitateľkám vo veku 25+ a tvárou časopisu je bývalá rozhlasová moderátorka, autorka ženskej literatúry a majiteľka vydavateľstva Evitapress Evita Urbaníková. Viac informácií.

Konkurenciou pre nový mesačník LENNA budú aj tradičné tituly na trhu, ako EVA vydavateľstva Ringier Axel Springer Slovakia, alebo EMMA vydavateľstva News and Media Holding. Viac informácií.

Pozrite si ich priemerný mesačný tlačený a predaný náklad za november 2015, podľa združenia Audit Bureau of Circulations SR (ABC SR):

tabulka masmedialne.info - predany, tlaceny naklad Eva, Emma, Evita-zdroj dat-ABC SR-november 2015
tabuľka Masmediálne.info, zdroj dát: ABC SR za november 2015

Celkom nedávno vo vydavateľstve News and Media Holding vznikol aj úplne nový titul pod názvom Antistresové omaľovánky, ktorý bude fungovať ako subbrand časopisu EMMA. Viac informácií.

Aktualizované 20.1.:

Prečítajte si krátky rozhovor so šéfredaktorkou časopisu LENNA Miriam Andrisovou:

Pre vydavateľstvo A-IMZ je LENNA prvý titul?

Áno, je to náš prvý titul a máme zámer, do budúcnosti sa ďalej rozvíjať v printe aj online.

Aké sú vaše plány s LENNOU?

Získať pevnú čitateľskú základňu a ponúknuť čitateľom to najlepšie v danom segmente.

Plánujete aj jej online vydanie, prípadne digitál?

Na webovej stránke sa práve pracuje a časť obsahu bude dostupná online.

Čo by ste chceli doplniť?

„LENNA nie je konkurencia mesačníkov Eva, Emma a Evita. LENNA hľadá svoje miesto medzi studenými glossy titulmi a lacnejšími časopismi postavenými na príbehoch. Rovnako ako názov nie je len krstným menom, je to hra slov LEN NA, na ktorej je postavená celá naša kampaň. LENNA je titul medzi týmito dvomi vyhranenými segmentami a dúfame, že si tam nájde svoje stabilné miesto, “ dodala pre Masmediálne.info Miriam Andrisová, šéfredaktorka časopisu LENNA.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu