Vyšla Príručka dátovej žurnalistiky, ktorá ponúka stručný súhrn všetkého čo súvisí s dátovou žurnalistikou, je určená novinárom, študentom žurnalistiky, watchdog organizáciám, ale i nadšencov žurnalistiky, alebo programátorom.

Príručka dátovej žurnalistiky vznikla vďaka Frontline Clubu Slovensko, ktorého poslaním je podpora kvalitnej a nestrannej žurnalistiky. Toto vydanie vzniklo v rámci vzdelávacieho projektu Dáta menia žurnalistiku v spolupráci so spoločnosťou Google Slovensko.

„Toto upravené vydanie Príručky dátovej žurnalistiky je vytvorené s ohľadom na skúsenosti a žurnalistickú prax na Slovensku. Smeruje rovno na univerzity, kde tento rok v rámci projektu Dáta menia žurnalistiku spúšťame pilotné semináre dátovej žurnalistiky, ale aj k ďalším záujemcom o dátovú žurnalistiku,“ uviedla  v príhovore Ľubica Stanek z Nadácie otvorenej spoločnosti.

„Spolu s viacerými novinármi, ktorí si dátovú žurnalistiku vyskúšali a čiastočne sa jej stále venujú, citlivo vnímame rôzne bariéry, ktoré stoja jej rozvoju v ceste. Aj napriek nim, máme spoločný záujem o jej podporu. V princípe sa všetci zhodneme, že systematická dátová žurnalistika dnes v slovenských médiách neexistuje. Zásadné aktivity a dátové projekty niektorých mimovládnych organizácií však vytvárajú skvelé podmienky na využitie dát aj v žurnalistike,“ uviedla Nadácia otvorenej spoločnosti na svojom webe.

Príručku si môžete prečítať > tu

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu