Každý rok sa niekoľkým organizáciám podarí vytvoriť prelomovú komunikačnú stratégiu, ktorá sa hlboko vryje do pamäti verejnosti. Portál PR Daily zostavil rebríček 10 najlepších PR komunikačných stratégii.

Pri zostavení rebríčka spolupracoval portál PR Daily s množstvom odborníkov a špecialistov pôsobiacich v oblasti vzťahov s verejnosťou.

PR kampaň Payless

Dan Brennan, viceprezident spoločnosti Shift Communications, považuje kampaň Payless Shoes za najväčšie PR v roku 2018.

Spoločnosť Payless len nedávno uskutočnila zaujímavý experiment. Spoločnosť otvorila falošný luxusný obchod „Palessi“, aby zistila koľko peňazí sú ľudia ochotní zaplatiť za topánky, ktorých skutočná cena je 20 dolárov.

Payless v Santa Monike prevzal bývalý obchod Armani. Do obchodu naskladnil a vystavil na predaj lodičky, ktorých skutočná cena bola 19,99 dolárov, ale aj iné topánky, ktorých skutočná cena bola 39,99 dolárov.

Tento reťazec prostredníctvom agentúry DCX Growth Accelerator pozval skupiny „influencerov“ na veľké otvorenie a požiadal ich o vyjadrenie na svoje dizajnerské kúsky.

Milovníci topánok v priebehu niekoľkých hodín nakúpili v obchode topánky za 3-tisíc dolárov, pričom za jeden pár boli ochotní zaplatiť aj 600 dolárov.

Payless si peniaze za nákupy nenechal a vrátil ich influencerom s tým, že topánky im zostali.

Obchodník chcel posunúť podobu sociálneho experimentu do nových extrémov a súčasne ho použiť na vytvorenie kultúrneho vyhlásenia. „Zákazníci Payless zdieľajú pragmatický pohľad a mysleli sme si, že by bolo provokatívne použiť túto ideológiu ako obranu voči dnešnej kultúre módnych influencerov,“ pre adweek.com povedal Doug Cameron, riaditeľ kreatívneho oddelenia spoločnosti DCX Growth Accelerator.


PR kampaň na reformu zákona o zbraniach

Kampaň bola spustená na základe tragickej udalosti na Marjory Stoneman Douglas High School v USA, kde bolo počas streleckého vyčíňania zabitých 17 ľudí.

Po tejto udalosti sa sformovalo celoštátne študentské hnutie, ktoré organizovalo protestné podujatia na podporu prísnejších zákonov o zbraniach.

Pozostalí David Hogg a Emma González sa stali novými tvárami reformy na podporu prísnejších zákonov o zbraniach. „Súdiac podľa veľkosti pokrytia tohto týždňových školských protestov po celej krajine, ktoré sa konali na protest proti násiliu páchaného so zbraňami, sa táto PR kampaň môže stať jednou z najúspešnejších v nedávnej histórii,“ uviedol o kampani Forbes.

Nike skóruje s podporou kontroverzného „quarterbacka“

„V roku 2018 publikum aj naďalej citlivejšie vníma organizácie ako Nike, ktoré s autenticitou dokazujú, že sa starajú viac ako len o čistý zisk spoločnosti,“ uviedol Dee Donavanik, viceprezident spoločnosti Scott Circle Communications.

„Značka, tak veľká a známa, ako Nike musí byť ochotná urobiť odvážnejšie kroky, aby získala úspech,“ hovorí Lori Teranishi, riaditeľka a zakladateľka iQ 360, ktorá má viac ako 20-ročné skúsenosti s biznis komunikáciou.

“Spoločnosť Nike sa podieľala na kampani Colina Kaepernick “Spoznaj svoje práva”, aby zabránila kritike, že sa pokúša vyhnúť sociálnej spravodlivosti,” dodala o PR kampani, Lori Teranishi.

Teslaquila od spoločnosti Tesla

Teslaquila sa začala ako prvoaprílový žart o alkohole. Dnes, ale Elon Musk pripúšťa, že Teslaguila by sa mohla stať realitou.

„Elon Musk je majstrom v udržiavaní si záujmu verejnosti a vo vytváraní pokrytia nepretržitými PR kampaňami. Je jedno či Musk produkuje Teslaquilu alebo nie. Tým, že sa pokúša vytvoriť povedomie o tejto obchodnej značke, dosiahol svoj cieľ, ktorým vytvoril a stále vytvára mediálne pokrytie o sebe, Tesle a všetkom novom o čom sníva,“ hovorí Maria Gonzalez z Gonzberg Agency.

„Len Elon Musk môže prevádzkovať automobilovú spoločnosť, ktorá predáva alkohol,“ napísal o kampani The Verge.

foto: twitter/Elon Musk

Disney okamžite vyhodil Roseanne Barr

Americká herečka, komička, moderátorka, producentka a politička, Roseanne Barr tvrdo doplatila na svoje rasistické vyjadrenie na sociálnej sieti Twitter.

„Keď spoločnosť ABC, ktorú vlastní spoločnosť The Walt Disney Co., vyhodila Roseanne Barr za rasistický tweet, urobila to rýchlo a rozhodne,“ popísal Jonathan Rick z Jonathan Rick Group konanie spoločnosti The Walt Disney Co. na tento incident. V tweete Roseanne Barr prirovnala bývalú černošskú poradkyňu exprezidenta Baracka Obamu k opici.

Od zverejnenia tweetu až po vyhodenie Roseanne Barr ubehlo necelých 12-hodín, čo umožnili spoločnosti The Walt Disney Co., zmenšiť škodlivý dopad a pokračovať ďalej.

Reštaurácia Red Hen s vtipom odrazila krízu

Reštaurácia Red Hen v americkom Washington, D.C. sa nie vlastnou vinou dostala do problematickej situácie súvisiacej s politikou. Stalo sa to potom ako reštaurácia s rovnakým názvom v meste Lexington vo Virginii, požiadala tlačovú tajomníčku Bieleho domu Sarah Huckabee Sanders, aby opustila ich prevádzku.

Sarah Sanders túto skúsenosť zdieľala na sociálnej sieti Twitter. Hoci vo svojom tweete uviedla aj mesto, v ktorom sa reštaurácia nachádzala, sledovatelia tweetu to prehliadli.

Do problémov sa tak dostala reštaurácia Red Hen vo Washington, D.C., ktorá s tou v meste Lexington nemá nič spoločné. PR manažérka reštaurácie Red Hen vo Washington, D.C. sa rozhodla reagovať na túto negatívnu odozvu vtipnými, ale aj priamymi spätnými tweetmi.

Starbucks dokazuje prísľub bojovať proti rasizmu

Najpopulárnejšia značka predávanej kávy v Amerike sa v roku 2018 dostala do centra pozornosti, kvôli incidentu s dvoma afroameričanmi. Manažment prevádzky Starbucks zavolal políciu na dvoch afroamerických mužov.

Títo muži sedeli v kaviarni bez toho, aby si niečo objednali, a potom požiadali o použitie toalety. To, že si nič neobjednali zdôvodnili tým, že čakajú na priateľa. Polícia mužov zatkla.

Spoločnosť Starbucks sa za tento prístup ospravedlnila a na jeden deň zatvorila 8-tisíc predajní v USA.

Dôvodom bolo školenie zamestnancov zamerané na to, aby zo svojho správania vylúčili predsudky. Podľa Jonathana Rick z Jonathan Rick Group bolo správanie Starbucks odvážne.

Kvôli náprave vlastného mena sa spoločnosť odhodlala stratiť tržby za jeden celý deň. V súčasnosti môžu ľudia použiť toaletu a WIFI pripojenie v kaviarňach Starbucks bez toho, aby si niečo kúpili.

Amazon sa stavia chrbtom k Trumpovým tweetom

Tweety od súčasného prezidenta USA, Donalda Trumpa, robia starosti mnohým organizáciám. Amazon, ale zvolil stratégiu, ktorá je podľa Jonathana Rick z Jonathan Rick Group, veľmi inteligentná. Amazon sa rozhodol presadzovať svoje záujmy prostredníctvom tichého, ale účinného lobizmu.

Rýchla reakcia basketbalistu Stephena Curry na list od mladého dievčaťa

Tenisky z kolekcie Stephena Curry sú veľmi populárne, dostať ich, ale kúpiť iba v chlapčenských číslach. Nahnevaná 9-ročná fanúšička na sociálnej sieti zverejnila ručne napísaný list, v ktorom sa pýtala prečo nie sú tieto tenisky dostupné aj v dievčenských číslach.

Keď list začal byť virálny, Stephen Curry rýchlo zareagoval. Curry zverejnil rovnako ručne napísaný list, v ktorom dievčatko informoval o riešení a náprave situácie.

„Táto PR komunikácia sa pre Curryho mohla stať nočnou morou, no naopak stala sa víťazstvom a to vďaka včasnej a autentickej reakcii,“ uviedol o Curryho PR reakcii expert v oblasti PR Dee Donavanik.

Cybereason zverejnil dokumentárne video o tichých hrdinoch

Organizácia Cybereason vytvorila video dlhého formátu s názvom „Ochrancovia“. Video je o profesionáloch v oblasti bezpečnosti, o ktorých nikto nikdy nepočul, no ktorí denne zabezpečujú bezpečnosť mnohých organizácii.

„Video je drahé a dlhé, bez výzvy na nejakú akciu. Je veľmi riskantné, pokiaľ ide o vnútornú politiku, ale Cybereason ho uviedol veľkolepo. Film bol uvedený na konferencii RSA, ktorá je jednou z najväčších v priemysle.

Výstavný priestor vyzeral ako kino doplnené o popcorn a vôňou, ktorá sa šíri po celom priestore,“ vyjadril sa o filme Frank Strong, zakladateľ a prezident spoločnosti Sword a Script Media.

- REKLAMA - adv.: