Rok 2017 bol v reklamnom priemysle náročný, ale na druhej strane plný pozoruhodnej tvorivosti. Reklamné kampane sa čoraz viac uberajú smerom, v ktorom nejde len o propagáciu produktu, ale aj o posolstvo týkajúce sa spoločenských problémov tohto tisícročia.

Tak ako každý rok, aj tento rok adweek.com zverejnil rebríček 10 najlepších reklám podľa svojho vlastného výberu.

Tematicky sú veľmi pestré, od žurnalistiky a politiky, rasových rozdielov a zaujatosti až po sociálne problémy, vrátane boja proti šikanovaniu a rodovej rovnosti.

„Tieto reklamy nezachránili svet. Ale každá vlastným spôsobom, urobila z neho lepšie miesto,“ jednoducho a výstižne charakterizuje adweek.com svoj výber 10 najlepších reklám v roku 2017.

10. Halo top „Eat the Ice Cream“

Reklamný spot z dielne agentúry Lord Danger je jedným z tých, ktoré sa zaoberajú témou konca sveta. Spot je o staršej žene, ktorá sedí na posteli a vôbec netuší, kde sa nachádza.

Po chvíli k nej prichádza robot, ktorý ju začne kŕmiť zmrzlinou. Žena sa snaží zistiť, kde je, no robot ju neustále ponúka iba zmrzlinou. Na záver jej povie: „Všetkých, ktorých si milovala sú preč, je tu len zmrzlina.“

Zdá sa, že rozhodnutie generálneho riaditeľa spoločnosti Halo Top Justina Woolvertona, staviť na netradičnú reklamu bolo správne. Dokonca aj zveriť réžiu spotu majstrovi bláznivých vizuálov youtuberovi Mike Diva sa oplatilo.

Výsledkom je reklama, ktorá v sebe nesie nádych desivého futurizmu, vyjadreného prostredníctvom zábavnej myšlienky, že na svete nie je nič iné len zmrzlina.

9. Nespresso „Comin’ Home“

Svetový líder v oblasti kávových kapslí, kávovarov a príslušenstva Nespresso si aj do svojho reklamného spotu „Návrat domov“, vybral ako hlavnú postavu legendárneho George Clooneyho.

Agentúra McCann New York vytvorila pre svojho klienta Nespresso reklamu, ktorú adweek.com hodnotí ako najlepšiu zo všetkých, ktoré v roku 2017 agentúra celkovo pre svojich klientov vytvorila.

V reklamnom spote hviezdny George Clooney utečie z natáčania filmu, aby si mohol dať šálku svojej obľúbenej kávy s priateľom Andy Garcia.

Jeho cesta k priateľovi, ktorý sa nachádza na nejakom exotickom mieste je zobrazená v klasických hollywoodských scénach, ktoré si Clooney mohol vybrať podľa seba.

8. Procter & Gamble „The Talk“

„Reklama s veľkým významom otvára srdcia a mení myslenie, ale tu sa to nemusí skončiť. Veríme, že takáto reklama môže inšpirovať ku skutočným a trvalým zmenám. To je snaha reklamy The Talk,“ povedala o reklamnom spote pre adweek.com spoločnosť Procter & Gamble.

Dvojminútový spot je jedným z najevokujúcejších prehlásení o rasových rozdieloch, ktoré poukazuje na ťažkosti vyrastania čiernych detí v USA.

Spoločnosť Procter & Gamble neformovala reklamu ako politické vyhlásenie, ale ako odraz skutočného života. Jej cieľom bolo rozšíriť rozpravu o zaujatosti k čiernemu spoločenstvu a inšpirovať svet, že každý máme rovnaké príležitosti a šance na úspech.

7. Heinz „Pass the Heinz“

O originálnej reklame, ktorú adweek.com zaradil medzi svoj výber 10-tich najlepších v roku 2017, by sa mohlo povedať, že vznikla už v roku 1968.

Agentúra David Miami sa postarala o to, aby spoločnosť Heinz v roku 2017 spustila reklamný spot na motívy amerického televízneho seriálu Mad Man.

V reklamnom spote je zaujímavým spôsobom propagovaný kečup Heinz, v podstate tak, že tam ani vôbec nie je. V spote sú zobrazené len obľúbené produkty z jedálneho lístka, napríklad hranolky a hamburger, ale bez kečupu. No tieto jedlá si doslova žiadajú, aby boli ochutené kečupom. Samozrejme, kečupom Heinz.

6. Burger King „Bullying Jr.“

Ďalšia skvelá reklama, ktorá v sebe nesie veľké posolstvo a týka sa veľmi citlivej témy, je od Burger King. Detské šikanovanie je prítomné po celom svete, no zo strany dospelých ľudí mu nie je venovaná taká pozornosť, akú si tento problém vyžaduje.

Reklamný spot, ktorý pre Burger King vytvorila agentúra David Miami, je založený na skrytom experimente zistiť ako ľudia reagujú, keď sú svedkami šikanovania.

V závere reklamy je názorne ukázané ako jednoducho možno zabrániť šikanovaniu v danom momente, pretože sedieť a ticho sa prizerať určite nie je správne.

5. The New York Times „The Truth Is Hard to Find“

Denník The New York Times v snahe ukázať čitateľom čo všetko je potrebné pre výrobu kvalitnej žurnalistiky, v spolupráci s agentúrou Droga5 New York vytvoril reklamné spoty v rámci kampane „Pravdu je ťažké nájsť.“

Obidva reklamné spoty približujú prácu novinárov nielen slovne, ale aj obrazovo. Spôsob ich spracovania poukazuje na to, že práca skutočného novinára nie je jednoduchá a často pri nej riskujú vlastný život.

„Namiesto znevažovania a vzbudzovania nedôvery, by mali byť novinári rešpektovaní a mala byť im byť prejavená vďačnosť,“ povedal pre adweek.com, Darren Aronofsky, ktorý reklamné spoty režíroval.


4. Nike „Breaking2“

Nike a agentúra Wieden + Kennedy urobili nespočetné množstvo skvelých reklám počas svojej 30-ročnej spolupráce. V roku 2017 sa pokúsili o niečo celkom ambicióznejšie, dokonca až bláznivé.

Projekt, nazvaný Breaking2 je nielen reklamou na produkty Nike, ale aj výpoveďou o ľudskom potenciály a inšpirácii. Počas projektu, ktorého súčasťou bolo usporiadanie bežeckého maratónu podobného ako sa beží každý rok v Berlíne sa Nike pokúsila prelomiť bariéry dvojhodinového maratónu.

„Som si istý, že existujú ľudia, ktorí si myslia, že sme len veľké, chamtivé firemné monštrum, ktoré chce predávať topánky. Ale toto bolo naozaj o ľudskom potenciáli. Dúfam, že sa ľudia budú inšpirovať,“ povedal pre wired.com o projekte Breaking2 Tony Bignell, viceprezident pre inováciu obuvi v spoločnosti Nike.


3. Instagram „Stories Are Everywhere“

„Obrovská a mimoriadne zábavná kampaň,“ tak popisuje adweek.com reklamný spot, ktorý pre Instagram vytvorila agentúra W + K Amsterdam. Najťažšie pri výrobe tejto reklame bolo nenechať sa strhnúť dokonalosťou.

„V reklamách máme vždy tendenciu nadprodukovať veci a tu by to bolo zlé. Takže sme všetko poňali jednoducho. Od tlače až po výrobu filmu všetko môže ktokoľvek napodobniť s telefónom a aplikáciou Instagram. Veľmi sme tiež improvizovali, jednoducho ako by sme to robili v reálnom živote so svojimi kamarátmi,“ prezradil o výrobe reklamy pre wired.com Thierry Albert, kreatívny riaditeľ agentúry W+K Amsterdam.

2. Logic „1-800-273-8255“

„1-800-273-8255“ je telefónne číslo pre národnú sieť krízových centier The National Suicide Prevention Lifeline, ktoré sa nachádzajú po celom USA. Tieto centrá poskytujú ľuďom v núdzi potrebné informácie, pomoc a kvalitnú starostlivosť, ktorá im pomôže prekonať ťažké chvíle, ktoré práve prežívajú. Raper Logic na piesni, ktorá je netradičnou reklamou, respektíve službou verejnosti, spolupracoval priamo s národnou sieťou krízových centier The National Suicide Prevention Lifeline. Zvrejnenie piesne malo hneď v prvý deň rozsiahlu odozvu.

V deň spustenia piesne dostala záchranná linka viac ako 4 573 hovorov, čo bol druhý najvyšší denný objem v danom čase a 27%-tný nárast oproti obvyklému objemu. Po uvedení piesne 27. augusta na MTV Video Music Awards, prijala The National Suicide Prevention Lifeline 5 041 hovorov.

Webová stránka The National Suicide Prevention Lifeline zaznamenala mesačný nárast návštevnosti o 100-tisíc návštev. Prostredníctvom služby Google sa vyhľadávanie telefónneho čísla danej siete krízových centier ihneď po 28. apríli zdvojnásobilo a trvale sa pohybuje na čísle väčšom o 25% viac ako bol predchádzajúci priemer.

„Je pre nás cťou spolupracovať s raperom Logic, aby sme pomohli ľuďom v zúfalstve nájsť nádej a zmysel,“ pre adweek.com uviedol Dr. John Draper, riaditeľ The National Suicide Prevention Lifeline.

1. State Street Global Advisors „Fearless Girl“

Adweek.com ako najlepšiu prácu v oblasti reklamy označil kreatívu agentúry McCann New York a sochárky Kristen Visbal, ktorá pre investičnú skupinu State Street Global Advisors vytvorila niečo naozaj fenomenálne.

Bronzová socha neohrozeného dievčaťa, bola v Bowling Green Park v New Yorku umiestnená 7. marca 2017 pri príležitosti Medzinárodného dňa žien. Jej umiestnenie do existujúceho priestoru bolo veľmi zaujímavé.

Socha bronzového dievčaťa bola v odvážnom postoji postavená v kontraste k známej soche bronzového býka. Socha dievčaťa brilantne stelesnila vedúce postavenie žien v podnikaní, ktoré spoločnosť State Street Global Advisors podporuje tak, že investuje do firiem so ženskými líderkami prostredníctvom svojho SHE fondu.

Socha dievčaťa získala množstvo prestížnych ocenení, no jej najdôležitejšie poslanie spočíva v inšpirácii pre budúcu generáciu. Socha vzbudila obrovský záujem, tisíce dievčat a žien sa ponáhľalo pozrieť si ju a zvečniť sa s ňou na fotografii v rovnakej odvážnej póze.

Každá z fotiek, ktoré tieto ženy a dievčatá zverejnili na internete, nepopierateľne vyjadruje silu a odvahu žien v tomto svete.

V oblasti reklamného priemyslu bolo v roku 2017 určite mnoho ďalších vynikajúcich reklám a nie každý musí súhlasiť s výberom Adweek. Určite sa, ale nedá poprieť, že tieto reklamy majú buď omnoho vyšší záber ako len propagovať produkt alebo sa vyznačujú netradičným spracovaním, ktoré v sebe nesie dávku odvahy.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu