Voľby 2020: Víťazi volieb (foto: TV Markíza)

V sobotu, 29. februára 2020, Slovensko rozhodlo o víťazoch a porazených v parlamentných voľbách. Politická udalosť roka výrazne zvýšila divácky záujem o spravodajské programy, mimoriadnej pozornosti sa tešili aj víkendové volebné špeciály.

V oboch hlavných cieľových skupinách trávilo volebnú noc jednoznačne najviac divákov v spoločnosti televízie Markíza. Mimoriadne volebné štúdio s názvom Voľby 2020 – Volebná noc dosiahlo so začiatkom pred 22.00 výborný rating 8,2 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 34,6 %.

Volebná noc na Jednotke RTVS zaznamenala v rovnakej cieľovej skupine výrazne nižší trhový podiel 17,3 % i keď výsledky exit pollu mala na RTVS spoločnosť Median SK veľmi presné a blížili sa výsledkom volieb, narozdiel od výsledkov exit pollu odvysielaného na TV Markíza od agentúry Focus.

Na spravodajskej stanici malo volebné spravodajstvo TA3 podiel na trhu len 6,0 %.

Viac než štvorhodinový program s moderátormi Zlaticou Švajdovou Puškárovou, Michalom Kovačičom a ich zaujímavými hosťami, v rámci ktorého TV Markíza priniesla aj výsledky spomínaného exkluzívneho exit pollu agentúry Focus, sledovalo celkovo 401-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Suverénne najsledovanejším sobotným programom sa v oboch hlavných cieľových skupinách stali Televízne noviny. V cieľovej skupine 12-54 dosiahli vynikajúci rating 11,1 % a trhový podiel 32,0 %, nenechalo si ich ujsť 643-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Medzi nespravodajskými programami jasne zvíťazila večerná česká komédia Špunti na vodě (rating 8,4 %/share 21,8 % v CS 12-54), výrazne zabodoval aj podvečerný spoločenský magazín Smotánka (rating 7,7 %/share 27,3 % v CS 12-54).

V nedeľu, 1. marca 2020, priniesla Markíza so začiatkom o 9.55 vôbec prvú povolebnú diskusiu s lídrami politických strán a hnutí, ktoré sa dostali do parlamentu. Mimoriadna relácia s názvom Voľby 2020 – Víťazi volieb dosiahla v cieľovej skupine 12-54 fantastický rating 10,8 % a rovnako aj trhový podiel 38,9 %, pričom v rebríčku sledovanosti obsadila štvrté miesto.

Špeciálne vydanie konkurenčnej relácie Na hrane zaznamenalo na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel 10,6 %.

Exkluzívna debata moderovaná Zlaticou Švajdovou Puškárovou a Michalom Kovačičom k obrazovkám pritiahla, s prihliadnutím na predpoludňajší vysielací čas, extrémne vysoký počet divákov, ktorých bolo v rámci širšej cieľovej skupiny 12+ až 537-tisíc.

Vynikajúco sa darilo aj popoludňajšej relácii Na telo, v ktorej moderátor Michal Kovačič privítal zástupcov politických subjektov, ktoré zostali pred bránami parlamentu, a výsledky volieb v netradičnej úlohe komentátora zhodnotil aj bývalý slovenský premiér Mikuláš Dzurinda.

V cieľovej skupine 12-54 zaznamenalo špeciálne vydanie relácie rekordný rating 9,2 % od obnovenia Na telo v septembri 2018 a tretí najvyšší trhový podiel 28,1 %.

Na telo si pozrelo 521-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, čo je druhý najlepší výsledok v jej súčasnej ére.

Jednoznačne najsledovanejším nedeľným programom sa v cieľovej skupine 12-54 stali Televízne noviny, pričom zároveň išlo aj o doposiaľ divácky najúspešnejší program na celom trhu od začiatku roka 2020.

Vydanie, ktoré sa podrobne venovalo volebnému dianiu na Slovensku, dosiahlo excelentný rating 13,5 % a trhový podiel 30,9 %. Hlavnú spravodajskú reláciu TV Markíza si nenechalo ujsť celkovo až 701-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

(te, red)

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu