Web ktorý bol v minulosti označovaný za konšpiračný, šíriaci fake news, podľa kuloárnych, nepotvrdených informácií vlastnia a vlastnili podnikatelia Ivan Lexa a Juraj Široký.

„Viete, kuloáre, tam už sa toho povravelo, aj to, kto platí mainstream napríklad,“ reagoval pre Mediahub.sk na informáciu Ivan Brožík, šéfredaktor webu Hlavnýdenník.sk.

V piatok 13. marca zablokovali aj web hlavnydennik.sk, a krátko predtým aj konšpiračný web s podobným názvom hlavnespravy.sk. Ako prvý priniesol informáciu web Omediach.com.

Národný bezpečnostný úrad (NBÚ) môže podľa, nedávno schváleného zákona zablokovať obsah, ktorémukoľvek webu na Slovensku, ak šíri informácie ohrozujúce kybernetickú bezpečnosť. „Za škodlivý obsah sa považuje programový prostriedok alebo údaj, ktorý zapríčiňuje alebo môže zapríčiniť kybernetický bezpečnostný incident. Škodlivou aktivitou sa rozumie akákoľvek činnosť, ktorá zapríčiňuje alebo môže zapríčiniť kybernetický bezpečnostný incident, podvodnú činnosť, odcudzenie osobných údajov alebo citlivých údajov, závažné dezinformácie a iné formy hybridných hrozieb,“ uviedol web Omediach.com.

„Vážení návštevníci stránky, ospravedlňte, že sa určitý čas nebudú pridávať príspevky z produkcie www.hlavnydennik.sk. Stránka i jej výroba a aktualizácia sú dnešným dňom rozhodnutím NBÚ vypnuté,“ uviedol admin stránky Hlavnydennik.sk na Facebooku.

Zisťovali sme či upozornil NKÚ vydavateľa webu hlavnydennik.sk, že šíri obsah, ktorý nie je totožný s oficiálnou politikou Slovenskej republiky, ktorá je jednoznačne proti agresii na Ukrajine a odsúdila bezprecedentné konania predstaviteľov Ruska a porušovanie medzinárodných dohôd.

„Nie a doteraz sme do vydavateľstva nedostali žiadne rozhodnutie (je nedeľa, dva dni po odpojení). S nejakým zdôvodnením sa neunúvali ani pred ani po vypnutí, ku ktorému došlo v piatok predpoludním. Nie, je nám jasné, že ide o primitívnu plnokrvnú cenzúru Gottwaldovského typu a vytvorenie priestoru pre štátnu propagandu v mainstreame. Tušíme aj ďalšie politické zámery, vzhľadom na „zaangažovaných“ aktérov. Tie sa však prejavia až v najbližších voľbách,“ reagoval pre Mediahub.sk Ivan Brožík, šéfredaktor Hlavnýdenník.sk.

Ako budete fungovať ďalej? Budete publikovať na inom webe? „ Samozrejme, vytvárame disent – starší vedia o čo ide – takže niečo viac ako 32 rokov po prevrate tu máme jeho návrat. Smutné je, že za týmito krokmi vidíme aj niekdajších členov disentu spred roku 1989. V ČR John Bok práve spísal Chartu 2022 (Jeden z iniciátorov protiboľševickej Charty pred rokom 1989), je čas na podobný krok aj u nás,“ zdôveril sa pre Mediahub.sk Ivan Brožík.

„…najviac jačia politické nuly, ako Remišová (ktorá voličskými preferenciami už skoro dva roky do parlamentu a teda ani vlády nepatrí). Nielen ona v krachujúcej koalícii túži, aby bola umlčaná akákoľvek iná, než žltá tlač, a tá tak mala monopol na ich vlastné dezinformácie jednostrannej propagandy. Po Hlavných správach, sa najnovšou obeťou stal aj Hlavný denník, ktorý čítanosťou a obľubou medzi čitateľmi žltú tlač typu „denník N-ádor“ hravo predčil. Aj z toho dôvodu už skôr súd odmietol označenie Hlavných správ za „konšpiračné“ ako zneužitie konkurenčného boja…,“ reagoval spisovateľ Gustáv Murín, ktorého blogy hlavnýdenník.sk pravidelne zverejňuje aj na svojej stránke.

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu