Film Roma, ktorý je prvým širšie premietaným filmom od streamovacej služby Netflix, získal tri prestížne sošky Oscarov. Očakávania streamovacej služby boli, ale väčšie.

Roma je veľmi osobné dielo od mexického režiséra Alfonsa Cuaróna, ktorý režíroval veľkofilmy ako Harry Potter a väzeň z Azkabanu či Potomkovia človeka.

Netradičný čierno-biely film, ktorý rozpráva príbeh o detstve samotného režiséra prostredníctvom mexickej slúžky, je Cuarónovym veľmi osobným dielom.

Roma je prvý film streamovacej služby, ktorý sa dočkal širšej distribúcie aj v kinách mimo USA. Film získal ocenenie Zlatého leva v Benátkach a nedávno aj tri sošky prestížneho Oscara.

Podľa portálu Vulture, boli očakávania a plány Netflixu omnoho väčšie. Film bol nominovaný v desiatich kategóriách, no úspechu sa nakoniec dočkal ani nie tretiny. A to aj napriek vysokým nákladom Netflixu na marketingovú kampaň.

Výdavky streamovacej služby na propagáciu filmu boli približne 25-miliónov dolárov. Podľa iných zákulisných informácií mohli byť tieto výdavky až do výšky 60-miliónov dolárov.

„Ľudia, s ktorými sme hovorili uviedli, že filmu nepriradia číslo 1 alebo 2 na svojich hlasovacích lístkoch, pretože chcú poslať správu, že Oscar Best Picture si nemožno kúpiť,“ pre Vulture uviedol jeden z hlasujúcich.

Spoločnosť Netflix spôsobuje zmeny vo filmovom priemysle tým, že zmenšuje hranice medzi uvedením filmu v kinách a dostupnosťou v streamovacej službe.

„Hlas pre film Roma znamená hlas pre spoločnosť Netflix. A to je hlas za smrť kina prostredníctvom televízie,“ pre Vulture uviedol jeden zo súperových poradcov pre marketingovú kampaň v boji o sošky Oscara.

Otázkou je, čo urobia alebo čo môžu robiť filmové štúdia v boji s takým súperom ako je Netflix.

Dôležité je aj to ako sa Academy Awards postaví k problému nerovnosti medzi uvedením filmu v kinách a dostupnosťou v streamingu.

Pre tradičné filmové spoločnosti je Netflix zjavne veľkým a neželaným súperom.

Pozrite si trailer k filmu: