Kompletne novovyvinutou triedou C otvára Mercedes Benz ďalšiu úspešnú kapitolu a nastavuje merítko vo vyššej strednej triede. Vďaka inteligentnej koncepcii ľahkej konštrukcie s úsporou hmotnosti až 100 kilogramov, vynikajúcou aerodynamikou a novými, úspornými motormi dosahuje trieda C rekordné hodnoty úspornosti vo svojej triede.

Mnohé nové asistenčné systémy poskytujú bezpečnosť na najvyššej úrovni, nový podvozok, na želanie so vzduchovým pružením, zabezpečuje vynikajúci komfort pruženia a komfort pri prekonávaní nerovností a agilné jazdné vlastnosti. Nová trieda C svojim čistým a súčasne emocionálnym dizajnom a prvotriednym interiérom priťahuje zrak progresívnymi dizajnovými prvkami. Mnohé ďalšie inovácie a detaily výbavy zdôrazňujú komfort, ktorý zvyšuje výkon a kultivovaný športový charakter sedana. Sprostredkovanú vysokú hodnotu novej triedy C možno celkovo vnímať ako „prechod na vyššiu triedu“. Nový sedan triedy C už možno objednávať. V ponuke budú najskôr modely C 180, C 200 a C 220 BlueTEC.

 

Trieda C je konštrukčný rad z dielne Mercedes-Benz s najväčším objemom predaja. Od uvedenia na trh v roku 2007 sa z predchádzajúceho modelu predalo 2,4 milióna vozidiel. Nová trieda C ponúka nielen zmyselne čistý dizajn a mnohé technické inovácie, ale aj bohatú sériovú výbavu a príkladné hodnoty emisií a spotreby. Z toho vyplývajú výrazná pridaná hodnota a dlhodobé úspory na dani z motorových vozidiel a pohonných látkach.   Prof. Dr. Thomas Weber, člen predstavenstva Daimler AG, zodpovedný za výskum koncernu a vývoj divízie Mercedes-Benz Cars: „Mercedes v životnej forme – to je nová trieda C, ktorá po mnohých stránkach posúva obzory v strednej triede. Vyznačuje sa emocionálnym a súčasne čistým dizajnom, ktorý pokračuje v modernom interiéri s vysokou hodnotou. Výkonná a efektívna technika je základom potešenia z jazdy na vysokej úrovni.“

Ola Källenius, člen vedenia divízie Mercedes-Benz Cars, zodpovedný za odbyt a marketing, dopĺňa: „Nová trieda C dôsledne realizuje ambíciu Mercedes-Benz: to najlepšie alebo nič. To možno zaznamenať už pri prvom stretnutí s našim novým sedanom, pretože vzbudzuje pocit, že sedíte v automobile vyššej triedy. Som presvedčený, že nová trieda C vďaka vysokej hodnote a agilnosti nadchne našich zákazníkov.“

Aby zohľadnila zvyšujúcu sa priemernú výšku človeka, trieda C podrástla. Pri rázvore širšom o 80 milimetrov (2 840 milimetrov) v porovnaní s predchodcom dĺžka vozidla narástla o 95 milimetrov (4 686 milimetrov) a šírka vozidla o 40 milimetrov (1 810 milimetrov). Takýto nárast priestoru poteší najmä cestujúcich sediacich vzadu, ktorí cestujú teraz ešte komfortnejšie. Aj objem batožinového priestoru novej triedy C 480 litrov (podľa ISO 3832) prekonáva úroveň predchodcu.

Vychutnajte si vo fotogalérii Nový Mercedes-Benz C 300:
Mercedes-Benz C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusive Line, Cavansitblau metallic, Leder ARTICOKristallgrau/Tiefseeblau, Zierelemente Holz Linde linestructure, (W205),2013

Zmyselná čistota a puristické tvary

Nová trieda C sa odvážne odtrhla od svojho predchodcu. Jej výrazný, dynamický dizajn súčasne vyžaruje zmyselnú čistotu a prebúdza emócie. Moderná estetika poskytla inšpiráciu pre zmyselné krivky a plochy nového sedana, ktorého harmónia a napätie bezprostredne chytí za srdce každého pozorovateľa. Dizajnéri navrhli pre triedu C redukované, puristické tvary, ktoré upozorňujú na svoju inteligentnú techniku. Čisto navrhnuté plochy sú cielene pozitívne výstredné a pôsobia moderne a emocionálne súčasne. Hra precíznych línií a plastických plôch vytvára progresívne svetelné a tieňové efekty.   Gorden Wagener, viceprezident pre dizajn koncernu Daimler AG: „Nová trieda C inscenuje vášeň pre automobil v modernej reči tvarov. Progresívne a emocionálne dizajnové prvky v prípade novej triedy C zdôrazňujú pokrokový štýl dizajnu a demonštrujú zmyselnú čistotu. Nová trieda C interpretuje moderný luxus na novej úrovni.“

Vychutnajte si vo fotogalérii Nový Mercedes-Benz C 300:
Mercedes-Benz C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusive Line, Cavansitblau metallic, Leder ARTICOKristallgrau/Tiefseeblau, Zierelemente Holz Linde linestructure, (W205),2013

Klasickú, vyváženú proporciu sedanov Mercedes-Benz triedy C pri pohľade z boku určujú dlhá kapota motora, ďaleko vzadu posadená kabína a krátke previsy. Veľké kolesá zdôrazňujú zadnú časť vozidla a sprostredkúvajú štýlový športový charakter.

Na výber sú k dispozícii dve odlišné tváre: športová s centrálnou hviezdou alebo – vyhradená výlučne pre líniu výbavy EXCLUSIVE – klasická maska chladiča sedana s hviezdou mercedes na kapote motora, ktorá s cieľom optimalizácie hodnoty cW dokáže úplne zatvoriť lamely a celkovým vzhľadom tak suverénne zvýrazňuje postavenie kultivovaného sedana.

Sériovo je nová trieda C vybavená halogénovými svetlometmi na báze žiaroviek H7. Okrem sériových svetlometov sú k dispozícii dva energeticky úsporné varianty s technikou LED: jedna statická a jedna dynamická verzia so systémom „Intelligent Light System s LED“. Vďaka svojmu charakteristickému nočnému dizajnu je nová trieda C nezameniteľná aj v tme. Koncové a brzdové svetlá v zadných svietidlách sú vo všetkých variantoch svetlometov vyhotovené v technike LED.

Vysokokvalitný interiér s precíznymi detailmi

Interiér inscenovali dizajnéri automobilky Mercedes-Benz na úrovni, ktorá je nevšedná ešte aj vo vyšších automobilových triedach. Platí to tak pre starostlivý výber prvotriednych materiálov a ich sympatickú haptiku, ako aj presnosť precízne vyhotovených detailov. Rovnako však aj pre novú reč tvarov, ktorá zmyselnosť a čistotu prirodzene spája s dynamickým športovým vzhľadom a prispieva tak k sprostredkovaniu nezvyčajne vysokej hodnoty interiéru.

Vodič a spolujazdec si v novej triede C vychutnávajú pocit veľkorysej ponuky miesta a nevtieravý, moderný luxus. Z toho v tejto triede vyplýva nová atmosféra útulnosti – kto si sadne do novej triedy C, zažije podobný pocit, ako v lietadle pri prechode z triedy Economy do triedy Business.

Stvárnením interiéru automobilka Mercedes-Benz cielene preukázala odvahu vyskúšať niečo celkom nové. Dizajnéri tu šikovne skombinovali architektúru športových automobilov Mercedes-Benz a úplne novointerpretovanú, športovú plynulo navrhnutú stredovú konzolu. V prípade vozidiel s automatickou prevodovkou prechádza stredová konzola elegantne od stredových dýz až po lakťovú opierku a vytvára jeden veľký jednodielny celok. Toto nerušene čisté a jednotné vedenie línií vytvára pocit otvoreného priestoru a sprostredkúva strhujúcu, puristickú modernu.

Na vozidlách s manuálnou prevodovkou je stredová konzola uložená viac kolmo a je vybavená dvoma navzájom oddelenými ozdobnými prvkami, na vytvorenie ergonomicky optimálnej ovládacej zóny pre radiacu páku.

Pohľad nad stredovou konzolou priťahuje voľne stojaci centrálny displej s uhlopriečkou 17,78 centimetrov (7 palcov)  umiestnený v strede alebo v prípade vybavenia systémom COMAND Online, s uhlopriečkou 21,33 centimetrov (8,4 palca).

Päť okrúhlych dýz na výstup vzduchu dáva prístrojovej doske športový charakter. Svojim metalickým účinkom „cool touch“ vytvárajú pútavý, citeľný kontrast s teplým vzhľadom ostatných materiálov – napríklad s drevom stredovej konzoly alebo kožou prístrojovej dosky. Ambícia pocitu prechodu na vyššiu triedu dôsledne pokračuje aj v prípade ovládacích prvkov. Všetky ovládače sú trojdimenzionálne, vysokokvalitné a prehľadne usporiadané ako vo vozidle najvyššej triedy.

Ďalší krok evolúcie predstavuje inovatívne dotykové pole z dielne Mercedes-Benz v opierke dlane nad ovládačom na stredovom tuneli. Rovnako ako na smartfóne ním možno veľmi jednoducho a intuitívne ovládať všetky funkcie hlavnej jednotky pohybom prstov. Dotykové pole umožňuje zadávať písmená, číslice a znaky diakritiky, a to v každom jazyku. V prípade dotyku ovládacej plochy dotykového poľa dostane používateľ jednoznačnú haptickú spätnú informáciu – čo je pre skutočne intuitívne používanie veľmi užitočné.   Novinkou v triede C je aj projekčný displej. Rovnako ako v prúdovom lietadle premieta dôležité informácie aj priamo do zorného poľa vodiča na čelnom skle a zabezpečuje tak ľahkú čitateľnosť a znižuje mieru odvrátenia pozornosti vodiča od dopravného diania. Systém informuje o rýchlosti, obmedzeniach najvyššej povolenej rýchlosti, navigačných pokynoch a ukazuje upozornenia systému DISTRONIC PLUS.

Možnosti výberu popri sériovej výbave ponúkajú tri odlišné línie dizajnu a výbavy pre exteriér a interiér. Línia AVANTGARDE profiluje triedu C ako športový sedan, línia EXCLUSIVE sprostredkúva vyšší status, ako aj moderný luxus a línia AMG vdýchne triede C vyslovene športové vystupovanie.

Stabilná holá karoséria – navrhnutá s cieľom dosiahnuť ľahkosť

Nižšia hmotnosť, výborná tuhosť vrátane počiatočnej tuhosti na dosiahnutie vynikajúcich jazdných vlastností pri súčasne najlepšom hlukovom a vibračnom komforte, ako aj vysokej bezpečnosti počas nárazu – to všetko umožňuje inovatívna skelet novej triedy C. Vďaka inteligentnej a inovatívnej ľahkej konštrukcii je hybridná hliníková karoséria v porovnaní s bežnou karosériou z ocele približne o 70 kg ľahšia. Celková hmotnosť vozidla sa tak znížila až o približne 100 kilogramov. Nová trieda C je tak „lídrom ľahkej karosérie“ vo svojom segmente. To je výhodné z viacerých hľadísk: ľahká konštrukcia novej triedy C prispieva k zníženiu spotreby paliva až o 20 percent bez poklesu výkonu a zároveň umožňuje znížiť ťažisko a dosiahnuť tak citeľne športovo agilné jazdné vlastnosti.

Skok v technológii ľahkej karosérie zvládol Mercedes-Benz aj vďaka úplne novému návrhu a rozsiahlemu, vo veľkosériovej výrobe nezvyčajnému použitiu hliníka. Podiel hliníka tak v porovnaní s úspešným predchodcom vzrástol z menej ako 10 percent na takmer 50 percent.

Karoséria je v duchu tradície Mercedes-Benz navrhnutá tak, aby v prípade nárazu poskytla vynikajúcu bezpečnosť. Sedan tak spĺňa nielen všetky aktuálne národné zákony, ale aj všetky hodnotiace požiadavky, ako aj z nich vyplývajúce interné bezpečnostné požiadavky Mercedes-Benz, ktoré vychádzajú z reálneho nehodového diania.

Jadrom je vysokostabilná bezpečnostná kabína. Obklopená je cielene vypočítanými a v praxi osvedčenými deformačnými zónami, ktoré vďaka optimalizovaným cestám pôsobenia síl a kombinácii hliníkových odliatkov a materiálov s ultravysokou pevnosťou zabezpečujú maximálnu bezpečnosť. Vonkajší plášť, takmer úplne z hliníka, tvorí ochranný obal karosérie.

Vychutnajte si vo fotogalérii Nový Mercedes-Benz C 250:
Mercedes-Benz C250, AMG Line, Avantgarde, Diamantsilber metallic, LederCranberryrot/Schwarz, Zierelemente Holz Esche schwarz offenporig,  (W205),2013

Rekordy v aerodynamike a hlukovom komforte

Predpokladom vynikajúcej efektívnosti je nízky odpor vzduchu. Už pri rýchlosti približne 70 km/h prekročí odpor vzduchu súčet všetkých ostatných jazdných odporov a je rozhodujúcim faktorom pre zníženie spotreby paliva a emisie CO2. Hodnotou cW  0,24 v prípade C 220 BlueTEC ECO dosiahol sedan novej triedy C nový rekord v strednej triede. Podarilo sa ešte viac znížiť aj úroveň hluku spôsobeného vetrom, ktorá bola u generácie predchodcu triedy C už aj tak veľmi nízka.

Inžinieri dôsledne optimalizovali aj všetky ostatné možné zdroje hluku, ktoré vodič a spolujazdec vnímajú často iba nevedome, ktoré však napriek tomu môžu negatívne ovplyvniť ich pohodu a sústredenie. Tieto rušivé faktory sú zhrnuté do odborného pojmu NVH (Noise, Vibration, Harshness = hluk, kmitanie, drsnosť). Špecialisti optimalizovali napríklad hluk ventilátora interiéru, spúšťačov okien, prestavenia sedadiel a hluk mnohých iných ovládacích a funkčných prvkov. V otázke NVH preto nová trieda C posúva obzory vo svojom segmente.

Vynikajúce hodnoty CO2 s novým malým dieselovým motorom

Výkonné a efektívne benzínové a dieselové motory, ktoré sú všetky vybavené funkciou ECO štart – stop a už teraz spĺňajú požiadavky emisnej normy Euro 6, zabezpečujú temperamentné jazdné výkony a vysoké potešenie z jazdy. Zároveň v porovnaní s predchodcom znižujú kapacitu až o 20 percent.

V okamihu uvedenia na trh budú k dispozícii tri motorizácie. C 220 BlueTEC ako diesel a dva benzínové modely C 180 a C 200. Už krátko po uvedení na trh Mercedes-Benz výrazne rozšíril ponuku motorov. K nej teraz pribúda nový malý dieselový motor so zdvihovým objemom 1,6 litra. Medzi jeho osobitné prednosti patria nižšia hmotnosť, kompaktná konštrukcia a nízka špecifická spotreba paliva. Jednostupňovo plnený štvorvalec vyvinie zo zdvihového objemu 1 598 centimetrov kubických podľa dimenzovania výkon 85 alebo 100 kW (115 alebo 136 k) a menovitý krútiaci moment 280, prípadne 320 Nm. Jeho priame vstrekovanie Common Rail pracuje s maximálnym vstrekovacím tlakom 1 600 barov. V otázke emisie CO2 zaujala nová trieda C s týmto motorom čelné miesto vo svojom segmente.

Okrem nového malého dieselového motora bude k dispozícii osvedčený a zdokonalený dieselový štvorvalec so zdvihovým objemom 2,2 litra vo viacerých výkonových variantoch. Výkonové spektrum dieselových motorov tak bude siahať od 85 kW (115 k) do 150 kW (204 k). C 220 BlueTEC sa na želanie bude dodávať aj s výkonom 125 kW (170 k) ako BlueEFFICIENCY Edition. Všetky dieselové motory novej triedy C sú vybavené známou technológiou SCR (Selective Catalytic Reduction, selektívna katalytická redukcia) na dosiahnutie jazdy mimoriadne šetrnej k životnému prostrediu a zabezpečujú, že modely triedy C s dieselovým pohonom sú zaradené prinajmenšom do triedy hospodárnosti A, väčšina z nich dokonca do triedy hospodárnosti A+.

Zážihové motory BlueDIRECT s priamym vstrekovaním tretej generácie

Okrem toho bude k dispozícii päť štvorvalcových benzínových motorov s výkonom 115175 kW (156 až 238 k). Medzi nimi špeciálny model C 180 ECO Edition, ktorý je ako BlueEFFICIENCY Edition zaradený do triedy hospodárnosti A. Neskôr bude nasledovať šesťvalcový benzínový motor s výkonom 245 kW (333 k).

Štvorvalcové zážihové motory BlueDIRECT triedy C kombinujú spontánnu odozvu na plynový pedál a príkladné rozvinutie výkonu s vysokou efektívnosťou a emisnými vlastnosťami, ktoré sú najlepšie v tejto triede. Na dosiahnutie tohto cieľa preniesol Mercedes-Benz technológiu BlueDIRECT z motorov V6 a V8 do štvorvalcového motora. Systém priameho vstrekovania so spaľovaním s usmerneným lúčom, ktorý Mercedes-Benz ako prvý výrobca osobných motorových vozidiel ponúkol sériovo, pracuje s elektronicky presne riadeným viacnásobným vstrekovaním. Priame vstrekovanie tretej generácie je doplnené „rýchlym viacnásobným zapaľovaním“.

Hybrid so štvorvalcovým vznetovým a zážihovým motorom

Okrem toho bude Mercedes-Benz podobne ako v prípade tried S a E ponúkať dieselový motor kombinovaný s hybridným modulom. C 300 BlueTEC HYBRID so štvorvalcovým dieselovým motorom a kompaktným elektromotorom vyvinie výkon 150 + 20 kW (204 + 27 k) a postačí mu 3,9 litra motorovej nafty v kombinovanom cykle podľa NEFZ – Nový európsky jazdný cyklus (predbežná hodnota). Ďalší mimoriadne úsporný hybridný model, ktorý má nasledovať neskôr, bude vybavený najmodernejšou technikou plug-in.

Optimalizované hnacie ústrojenstvo

Pre novú triedu C ponúka Mercedes-Benz pre štvorvalcové motory v závislosti od výkonu dve nové 6-stupňové manuálne prevodovky, ktoré sa vyznačujú najmä zvýšeným komfortom radenia spolu s vyššou presnosťou radenia a jeho harmonickým priebehom. Komfort automatického radenia zabezpečuje automatická prevodovka 7G-TRONIC PLUS, ktorú Mercedes-Benz v aspektoch ekológie a potešenia z jazdy ešte viac zdokonalil.

Systém stáleho pohonu kolies 4MATIC dokáže aj v triede C zlepšiť trakciu a stabilitu jazdy a ešte viac zdôrazní jej kultivovaný športový charakter.

Podvozok – športový a predsa komfortný

Podvozok novej triedy C bol vyvinutý kompletne nanovo. Pružne a agilne tak ponúka vysoké potešenie z jazdy na cestách plných zákrut a zároveň najvyšší jazdný komfort vo svojom segmente.

Veľký podiel na agilných jazdných vlastnostiach má novo skonštruovaná predná náprava so štvorprvkovým zavesením kolesa. Vďaka štvorprvkovému princípu je zavesenie kolesa úplne odpojené od pružiacej jednotky. Takto umožnená priaznivá kinematika náprav umožňuje vyšší grip (priľnavosť na vozovke) a vyššie sily bočného vedenia. Podvozok tak citlivejšie reaguje na pohyb volantu a umožňuje športovo agilný štýl jazdy. Optimalizovaná zadná náprava s nezávislým zavesením kolies s koncepciou päťprvkového zavesenia umožňuje neprekonanú kvalitu vedenia kolies a najlepšiu možnú stabilitu v priamom smere.

Vychutnajte si vo fotogalérii Nový Mercedes-Benz C 250:

Mercedes-Benz C250, AMG Line, Avantgarde, Diamantsilber metallic, LederCranberryrot/Schwarz, Zierelemente Holz Esche schwarz offenporig,  (W205),2013

 

 

Sériovo je sedan novej triedy C vybavený oceľovým systémom pruženia. V kombinácii s týmto pružením sú k dispozícii tri podvozky DIRECT CONTROL so systémom selektívneho tlmenia:

• komfortný podvozok • komfortný podvozok Avantgarde so športovejším charakterom • športový podvozok znížený o 15 milimetrov

Prvé vzduchové pruženie v tejto triede

Alternatívne k tomu možno novú triedu C ako prvé vozidlo vo svojom segmente vybaviť systémom vzduchového pruženia (AIRMATIC) na prednej a zadnej náprave. Vďaka elektronicky regulovanému, plynule prestaviteľnému tlmeniu na prednej a zadnej náprave umožňuje vynikajúci komfort pri prekonávaní nerovností aj v prípade naloženého vozidla. Ovládačom AGILITY SELECT si vodič môže zvoliť niektorú z nasledujúcich charakteristík: „Comfort“, „ECO“, „Sport“ a „Sport +“. V ďalšej charakteristike „Individual“ si vodič môže nakonfigurovať svoje vozidlo podľa vlastných požiadaviek. AIRMATIC okrem toho ponúka aj reguláciu výšky na všetkých kolesách, na dosiahnutie najlepšieho komfortu jazdy aj v prípade naloženého vozidla.

Popri tom bude nová trieda C sériovo vybavená elektrickou parkovacou brzdou. Uvoľní sa automaticky, keď sa vodič s autom pohne.

Riadenie so športovým charakterom

Všetky modely rodiny triedy C budú v budúcnosti sériovo vybavené elektromechanickým priamym riadením. To kombinuje podporný účinok posilňovača parametrického riadenia, závislý od rýchlosti vozidla a variabilný prevodový pomer podľa natočenia volantu. Podporný účinok prevodovky hrebeňového riadenia je riadený aktuálnou potrebou a prispieva tak k efektívnosti.

Koncepcia Mercedes-Benz Intelligent Drive: auto sa učí myslieť

Sprístupniť bezpečnosť na najvyššej úrovni pre všetkých, to je cieľ automobilky Mercedes-Benz. Nová trieda C preto preberá takmer všetky z nových alebo významne rozšírených asistenčných systémov, ktoré oslávili svoju svetovú premiéru iba pred niekoľkými mesiacmi v triedach S a E: Asistenčné systémy súčasne zvyšujú komfort a bezpečnosť. Mercedes-Benz to nazýva Intelligent Drive.

Nová trieda C ponúka množstvo inovatívnych bezpečnostných a asistenčných systémov. Sériovo je vybavená systémom ATTENTION ASSIST, ktorý dokáže upozorniť na príznaky nepozornosti a únavy. V prípade primeranej výbavy v navigácii systému COMAND ponúkne blízke odpočívadlá na diaľnici ako medzicieľ na trase. Funkcia systému ATTENTION ASSIST umožňuje nastaviteľnú citlivosť a dokáže informovať vodiča o stave jeho únavy a trvaní jazdy od poslednej prestávky vlastným zobrazením v združenom, prístroji.

Sériový systém COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS je okrem adaptívneho asistenta brzdenia, ktorý poskytuje ochranu pred nárazom už od rýchlosti 7 km/h, vybavený aj ďalšou funkciou: pri pretrvávajúcom nebezpečenstve nárazu a nereagovaní vodiča systém dokáže až do rýchlosti 200 km/h uskutočniť samočinné brzdenie a znížiť tak závažnosť nehody s pomalšími alebo zastavujúcimi vozidlami. Až do rýchlosti 50 km/h reaguje systém brzdením aj na stojace vozidlá a do rýchlosti 40 km/h dokáže zabrániť nárazu do  do v predu idúceho vozidla. Okrem toho sú na želanie k dispozícii nové a vo svojich funkciách podstatne rozšírené asistenčné systémy z nových tried S a E, ktoré v rámci koncepcie Intelligent Drive vyhodnocujú údaje rozličných technológií snímačov a dokážu tak výrazne zvýšiť komfort a bezpečnosť:

• Systém DISTRONIC PLUS s asistentom riadenia a integrovaným systémom Stop & Go Pilot je čiastočne autonómny asistent pre jazdu v kolóne, ktorý sa pri rýchlosti pod 60 km/h ešte aj v prípade chýbajúceho alebo nejednoznačného vodorovného značenia jazdného pruhu dokáže orientovať podľa vozidla idúceho vpredu a umožňuje tak bezpečnú, komfortnú synchrónnu jazdu v kolóne.

• Asistent brzdenia BAS PLUS teraz dokáže rozpoznať aj priečnu dopravu a zosilniť váhavé brzdenie vodiča; brzda PRE-SAFE® dokáže okrem stojacich vozidiel rozpoznať aj chodcov, v prípade nereagovania vodiča autonómne zabrzdiť a zabrániť tak nehodám až do rýchlosti 50 km/h, prípadne znížiť ich závažnosť až do rýchlosti 72 km/h. V plynulej premávke pomáha brzda PRE-SAFE® analogickým spôsobom funkcie v celom rozsahu rýchlostí od 7 až do 200 km/h.

• Rozšírený aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu dokáže teraz aj v prípade prerušeného vodorovného značenia jazdného pruhu a nebezpečenstva zrážky, hroziaceho napríklad zo strany vozidla predbiehajúceho vysokou rýchlosťou, jazdiaceho vo vedľajšom pruhu alebo dokonca v protismere, zabrániť neúmyselnému vybočeniu z pruhu pribrzdením kolies na jednej strane.

K množstvu asistenčných systémov patria aj

• aktívny asistent parkovania, ktorý umožňuje automatické zaparkovanie s aktívnymi zásahmi do riadenia a bŕzd do parkovacích miest orientovaných v smere jazdy alebo priečne na smer jazdy, • 360-stupňová kamera, ktorá dokáže zobraziť vozidlo a jeho okolie v odlišných perspektívach vrátane virtuálnej vtáčej perspektívy, • asistent sledovania dopravných značiek s funkciou upozornenia na jazdu v nesprávnom smere, ktorý okrem obmedzenia rýchlosti dokáže upozorniť aj na zákaz predbiehania a zákaz vjazdu, ako aj • adaptívny asistent diaľkového svetla PLUS, ktorý umožňuje trvalé diaľkové svetlo s cieleným zaclonením tých zón v kuželi svetla, kde sa nachádzajú iné vozidlá.

Airbagy pre bezpečnosť

Okrem trojbodových bezpečnostných pásov s pyrotechnickým napínačom pásu a obmedzovačom sily pásu pre vodiča a spolujazdca, ako aj cestujúcich sediacich vzadu na oboch vonkajších sedadlách zabezpečuje ochranu cestujúcich pri nehode množstvo airbagov. Medzi ne patria aj:

• panvový airbag pre vodiča a spolujazdca • novovyvinutý okenný airbag • bočné airbagy pre vonkajšie miesta na sedenie vzadu • kolenný airbag pre vodiča

Sedadlo spolujazdca možno okrem toho vybaviť systémom automatického rozpoznania detskej sedačky, ktorý už nepoužíva transpondér (prijímač a vysielač), ale pracuje s podložkou snímajúcou hmotnosť. Tento systém umožňuje použitie ľubovoľnej detskej sedačky. Airbag sa vždy automaticky deaktivuje a po vybratí detskej sedačky opäť aktivuje.

Klimatizácia: signály z vesmíru

Mercedes-Benz dôsledne zdokonalil a výrazne zlepšil systém klimatizácie novej triedy C. Týka sa to najmä kvality regulácie, výkonnosti, efektívnosti a kvality vzduchu. Ako jediné vozidlo v segmente ponúka nová trieda C aj funkciu rozpoznávania jazdy v tuneli cez satelitnú navigáciu. Využíva kartografické údaje navigačného systému a údaje o polohe s GPS, aby pri vjazde do tunela automaticky zatvorila klapku obehu vzduchu a po výjazde z tunela ju opäť otvorila.

Ďalším doplnkom na vytvorenie pohodovej klímy je balík AIR BALANCE s aktívnou aromatizáciou, ionizáciou vzduchu a v porovnaní so základným vozidlom výkonnejšou filtráciou.

Informačný a zábavný systém

Úplne nová multimediálna generácia ponúka v novej triede C intuitívnu obsluhu s vizuálne náročne navrhnutými animáciami a vizuálnymi efektmi, ktoré jednoznačne, prehľadne a pritom mimoriadne atraktívne zobrazujú všetky funkcie. Okrem toho je nová trieda C vybavená jedinečným systémom Frontbass. Tento avantgardný akustický systém využíva objem priečneho a pozdĺžneho nosníka holej karosérie ako rezonančný priestor pre basové reproduktory. Výsledkom je akustický zážitok takmer na úrovni koncertnej siene. Na želanie je k dispozícii ozvučovací systém Burmester® s priestorovým zvukom.

Navigačný systém spracováva svoje obsahy interaktívne. Okrem iného ponúka animovaný kompas, funkciu „Drive Show“ s informáciami pre cestujúcich ako v lietadle, ako aj zobrazenie máp od Google na hlavnej jednotke. Okrem toho dokáže navigačný systém teraz lepšie a v reálnom čase informovať o situácii na cestách, ak získa svoje dopravné údaje cez internet prostredníctvom služby „Live Traffic Information“.

Internet a rôzne zdroje údajov už v základnej verzii

S mobilným telefónom s rozhraním Bluetooth® s možnosťou prenosu dát sa už audiosystém Audio 20 dokáže pripojiť na internet. Takto možno neobmedzene surfovať po internete, ak vozidlo stojí.

Počas jazdy možno používať aplikácie z dielne Mercedes-Benz pre smartfóny ako počasie, lokálne vyhľadávanie cez GoogleTM s funkciou StreetView a Panoramio, sťahovanie údajov o cieli/trase a Facebook. Audio a video možno prehrávať z rôznych zdrojov. Napríklad cez rozhranie Bluetooth®, z Apple iPod® a iPhone®, pamäťovej karty SD, kľúča USB alebo CD/DVD (od Audio 20 CD a pri COMAND Online).

COMAND Online s funkčnosťou prístupového bodu

COMAND Online ponúka nielen väčší displej s rozlíšením 960 x 540 bodov a so špeciálne pripevneným krycím sklom, známym zo zariadení ako iPhone® alebo iPad. Umožňuje okrem iných aj príjem digitálneho televízneho/rozhlasového vysielania a popri množstve iných funkcií ponúka rýchlu navigáciu s pevným diskom, automatické zohľadnenie zápchy pomocou aktuálnych a presných dopravných údajov služby „Live Traffic Information“, integrovanú funkčnosť prístupového bodu WLAN a systém ovládania hlasom LINGUATRONIC.

Telefónia cez Bluetooth® sériovo

Základný systém Audio 20, ako aj Audio 20 CD a COMAND Online sú sériovo vybavené základnou telefóniou, ktorá cez rozhranie Bluetooth® spája mobilný telefón s vozidlom.

Objednávať možno už teraz

Nový sedan triedy C možno objednávať už teraz u všetkých autorizovaných partnerov Mercedes-Benz. K uvedeniu na trh budú k dispozícii najskôr modely  C 220 BlueTEC, C 180 a C 200.

 

Zdroj: Mercedes-Benz Slovakia, Daimler

 

REKLAMAadv.: