Nové Audi A4 a A4 Avant
Nové Audi A4 a A4 Avant (zdroj: Porsche Slovakia)

Nová generácia Audi A4 a A4 Avant fascinuje novátorskou syntézou technológie a estetiky. Modelový rad bestsellera značky bol vo všetkých oblastiach techniky nanovo vyvinutý a opäť definuje nové meradlá v segmente. Pri vývoji mala veľkú prioritu redukcia emisií CO2. Všetky technológie sú zamerané na zníženie jazdných odporov.

Príkladná je už aj aerodynamika: s koeficientom aerodynamického odporu 0,23 má limuzína Audi A4  najlepšiu hodnotu v triede. Veľmi presvedčivé sú nízke hodnoty emisií iba 95 gramov CO2 na kilometer pri A4 2.0 TDI ultra s výkonom  110 kW (150 k), pri A4 Avant 2.0 TDI ultra je to 99 gramov na kilometer. Audi A4 ultra s motorom 2.0 TFSI s výkonom 140 kW (190 k) emituje 109 gramov CO2 na kilometer, A4 Avant ultra 114 gramov. Ako špičková motorizácia sú k dispozícii dva motory V6 TDI s výkonom do 200 kW (272 k). Nová generácia štvorvalcových motorov TFSI s novo vyvinutým procesom spaľovania posúva latku na novú úroveň v oblasti spotreby, emisií a výkonnosti štvorvalcových benzínových motorov. Asistenčné systémy a infotainment majú úroveň luxusnej triedy. Audi A4 a  A4 Avant sa začnú predávať na jeseň tohto roku.

Dĺžka 4,73 metra a rázvor 2,82 metra – nové Audi A4 a A4 Avant stoja suverénne na ceste. Na prednej a zadnej časti karosérie zvýrazňujú decentné horizontálne línie šírku vozidla. Plynúci dizajn s výraznými líniami vyjadruje typickú športovú eleganciu značky. Jednodielna maska chladiča je široká a nízka, na želanie dodávané reflektory s technológiou LED alebo Matrix LED s dynamickými smerovými svetlami robia z techniky vizuálny symbol značky.

Nové Audi A4 - obr.1
Nové Audi A4 (zdroj: Porsche Slovakia)

Až o 120 kilogramov ľahšie

Oproti predchádzajúcej generácii rozmery vzrástli, no pohotovostná hmotnosť sa pri tom výrazne zmenšila – podľa motorizácie až o 120 kilogramov. Karoséria nových modelov Audi je vďaka inteligentnej kombinácii materiálov a ľahkej konštrukcii jedna z najľahších v segmente automobilov strednej triedy premium.

Aj v oblasti akustického komfortu sa Audi A4 radí na špičku triedy. Všetci pasažieri majú k dispozícii veľkorysú priestorovú ponuku, pokojné línie zvýrazňujú šírku kabíny. Široko roztiahnutý pás mriežok ventilácie a veľká plocha dekoračného obkladu delia prednú časť prístrojového panelu. V tme na želanie žiari decentné kontúrové osvetlenie na dverách a stredovej konzole. Kvalita vypracovania je na špičkovej úrovni. Farby a materiály sú podriadené novej koncepcii línií vybavenia, ktorá pripúšťa ešte väčšiu slobodu pri konfigurácii.

Nové Audi A4 Avant - obr.1
Nové Audi A4 Avanat (zdroj: Porsche Slovakia)

Senzorom ovládané odomykanie batožinového priestoru: A4 Avant

Batožinový priestor nového Audi A4 Avant má základný objem 505 litrov a tým najlepšiu hodnotu v segmente premium strednej triedy. Pri sklopenom operadle zadného sedadla a naložení po strop je k dispozícii objem až 1.510 litrov. Elektrický kryt batožinového priestoru a elektricky ovládané dvere batožinového priestoru sú súčasťou sériového vybavenia. Na želanie sa dodáva senzorové ovládanie, umožňujúce otvoriť a zatvoriť dvere batožinového priestoru bez fyzického dotyku.

Obidva nové modely prinášajú množstvo inteligentných technológií – a súčasne je ich ovládanie s novou koncepciou zobrazovania a ovládania Audi MMI ešte intuitívnejšie. K technologickým lahôdkam nového Audi A4 patria okrem iného Audi virtual cockpit, reflektory Audi Matrix LED, Audi smartphone interface, Bang & Olufsen Sound System s trojrozmerným (3D) priestorovým ozvučením, Audi phone box s funkciou bezdrôtového nabíjania wireless charging, Head up displej, ako aj nové asistenčné systémy a služby Audi connect.

Nové Audi A4 - obr.2
Nové Audi A4 (zdroj: Porsche Slovakia)

Informácie a fascinácia: Audi virtual cockpit a MMI

V stredobode sú dve inovácie. Na želanie montovaný plne digitálny združený prístroj Audi virtual cockpit zobrazuje na monitore LCD s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca) najdôležitejšie informácie a grafiky s brilantným rozlíšením, vysokým stupňom detailov a náročne vypočítanými efektmi.

Ako hlavný ovládací prvok slúži novo koncipovaný ovládací systém MMI na stredovej konzole. Pri špičkovom systéme infotainmentu MMI Navigácia plus s MMI touch a veľkým monitorom 21 cm (8,3 palca) je do kombinovaného otočného/tlačidlového ovládača integrovaná dotyková plôška touchpad. Slúži na transfokáciu (zoom) a zadávanie znakov.

Celá logika ovládania sa orientuje na aktuálne smartfóny, vrátane inteligentného vyhľadávania. Nové, prirodzené hlasové ovládanie spracúva aj povely z bežnej reči – napríklad: „Chcem telefonovať s Jirkom Malchárkom.“

Nové Audi A4 - obr.8
Nové Audi A4 (zdroj: Porsche Slovakia)

Vysoký výpočtový výkon

Systém MMI Navigácia plus využíva vysoký výpočtový výkon modulárnej stavebnice infotainmentu (MIB) druhej generácie, ktorou Audi dokáže rýchlo prinášať do automobilu aktuálne inovácie z oblasti spotrebnej elektroniky.

Ak si zákazník objedná systém MMI Navigácia plus, automaticky dostane modul hardvéru Audi connect, ktorý nové Audi A4 a A4 Avant spája s internetom prostredníctvom super rýchlej dá¬tovej siete LTE. Spolujazdci môžu cez hotspot WLAN so svojimi mobilnými koncovými zariadeniami surfovať na internete a používať maily, vodič môže využívať špeciálne prispôsobené služby Audi connect.

Novinkou je rozhranie Audi smartphone interface, ktoré integruje do MMI mobilné telefóny využívajúce operačný systém iOS a Android. Audi phone box bezdrôtovo pripája smartfóny na vonkajšiu anténu vozidla a induktívne ich nabíja podľa štandardu Qi. Pre náročných fanúšikov kvalitného zvuku je k dispozícii systém trojrozmerného (3D) priestorového ozvučenia Bang & Olufsen Sound System, dodávajúci zvuku priestorovú zložku výšky. Nový Audi tablet funguje ako flexibilný multimediálny systém pre cestujúcich na zadných sedadlách (Rear Seat Entertainment).

Nové Audi A4 - obr.9
Nové Audi A4 (zdroj: Porsche Slovakia)

Výkonné šesť- a štvorvalcové motory

Nové Audi A4 a A4 Avant sa v Nemecku začnú predávať so siedmimi motormi – troma benzínovými TFSI a štyrmi naftovými TDI. Ich výkon oproti predchádzajúcej generácii Audi A4 výrazne vzrástol – pohybuje sa od 110 kW (150 k) do 200 kW (272 k). Spotreba paliva však pri tom klesla maximálne až o 21 percent. Audi A4 2.0 TDI ultra sa na 100 kilometrov uspokojí s 3,7 litra nafty a má hodnotu emisií CO2 95 gramov na kilometer (Avant: 3,8 litra a 99 gramov CO2). Všetky agregáty kombinujú vysokú účinnosť so športovým výkonom a vysokou kultúrou chodu – to platí predovšetkým pre obidva šesťvalce 3.0 TDI.

Pri benzínových motoroch prichádza nový modelový rad Audi A4 s revolučnou inováciou: model 2.0 TFSI ultra s výkonom 140 kW (190 k) využíva absolútne nový proces spaľovania zmesi, ktorý ho robí zvlášť účinným a umožňuje dosahovať hodnotu emisií CO2 109 g (Avant: 114 g) a spotrebu paliva 4,8 litra (5,0 litra) na 100 km. V priebehu životného cyklu pribudne aj model g tron, ktorý môže tankovať stlačený zemný plyn CNG, resp. ekologicky vyrobený plyn Audi e gas.

Nové Audi A4 Avant - obr.2
Nové Audi A4 Avant (zdroj: Porsche Slovakia)

S tronic, tiptronic a manuálna prevodovka

Pohonné ústrojenstvo a podvozok nového Audi A4 a A4 Avant sú kompletne novo vyvinuté. Šesťstupňová manuálna prevodovka, 7-stupňová prevodovka S tronic s dvoma spojkami – ktorá je teraz k dispozícii aj pre verzie s pohonom predných kolies – a 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic sú novo koncipované, automatické prevodovky majú funkciu voľnobehu šetriacu palivo. Selektívna regulácia momentov na jednotlivých kolesách dopĺňa pohon predných kolies a permanentný pohon všetkých kolies quattro, pri najvýkonnejšom motore TDI sa od roku 2016 bude dať objednať športový diferenciál zadnej nápravy.

Nové Audi A4 - obr.3
Nové Audi A4 (zdroj: Porsche Slovakia)

Jazdná dynamika

Veľký skok vpred robí nové Audi A4 v oblasti jazdných vlastností. Na jednej strane je športové výkonné, súčasne ale aj orientované na komfort. Podvozok a riadenie filtrujú nerovnosti cesty, no pritom poskytujú vodičovi spätnú väzbu informáciami o bočných vodiacich silách a držaní stopy. Základom pre výrazný posun vo výkonnosti podvozka sú novo vyvinuté päťprvkové nápravy a elektromechanický posilňovač riadenia. Tieto komponenty sú súčasne veľmi ľahké. Vytvárajú bázu pre dynamické jazdné vlastnosti a prvotriedny jazdný komfort, pričom súčasne prispievajú k zníženiu spotreby paliva. Na želanie Audi montuje dynamické riadenie, ktoré mení svoj prevodový pomer podľa rýchlosti jazdy a uhla natočenia volantu, ako aj podvozky s reguláciou charakteristicky tlmičov pruženia, pri ktorých vodič má po prvý raz na výber dve alternatívy – jednu športovú a jednu komfortnú. Obidve verzie podvozka sú prepojené so systémom regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select, ktorý je od výkonu motora 140 kW (190 k) súčasťou sériového vybavenia.

Nové Audi A4 - obr.6
Nové Audi A4 (zdroj: Porsche Slovakia)

Najväčšia ponuka v segmente: asistenčné a bezpečnostné systémy

S rozličnými asistenčnými systémami nové Audi A4 a A4 Avant vytvára nové meradlá vo svojej triede. Prediktívny asistent efektívnej jazdy podporuje vodiča pri šetrení paliva, Audi active lane assist ho podporuje pri udržiavaní jazdného pruhu a radarový tempomat adaptive cruise control Stop&Go s asistentom pre jazdu v dopravnej zápche odbremeňuje vodiča v hustej premávke. Zvláštnosťou asistenta pre jazdu v dopravnej zápche je jeho regulačná stratégia. Zohľadňuje množstvo parametrov ako vodiace čiary na ceste a kolónu vozidiel idúcich vpredu. Parkovací asistent, asistenčný systém pre priečnu premávku, výstraha pri vystupovaní, asistent pre vyhýbanie a odbočovací asistent, ako aj systémy Audi pre sense sú novinky, ktoré majú dôležitý prínos služby pre bezpečnosť. V ponuke je aj rozoznávanie dopravných značiek na báze kamery.

Obidve verzie Audi A4 sa v Nemecku a v ďalších európskych štátoch začnú predávať na jeseň 2015. Oproti predchádzajúcej generácii je sériové vybavenie ešte bohatšie. Obsahuje okrem iného bi-xenónové reflektory, systém na štartovanie bez kľúča keyless go, rozhranie  Bluetooth, Audi drive select (od 140 kW/190 k) a farebný monitor MMI s uhlopriečkou 17,8 cm (7 palcov).

Nové Audi A4 Avant - obr. 7
Nové Audi A4 (zdroj: Porsche Slovakia)
Nové Audi A4 Avant - obr.6
Nové Audi A4 (zdroj: Porsche Slovakia)
Nové Audi A4 - obr.4
Nové Audi A4 (zdroj: Porsche Slovakia)
Nové Audi A4 - obr.5
Nové Audi A4 (zdroj: Porsche Slovakia)
Nové Audi A4 a A4 Avant
Nové Audi A4 a A4 Avant (zdroj: Porsche Slovakia)
REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu