Audi novým modelom Q7 posúva na novú úroveň latku v segmente premium SUV. O 325 kilogramov znížená hmotnosť a nižšie ťažisko mu dodávajú veľkú agilitu. Pritom je najpriestrannejším automobilom v segmente. Hoci sú vonkajšie rozmery menšie oproti predchodcovi, v interiéri poskytuje výrazne viac miesta pre posádku a batožinu. Svojimi inovatívnymi asistenčnými systémami a systémami infotainmentu sa veľké SUV Audi zaraďuje na špičku segmentu. Účinné motory spotrebujú priemerne o 26 percent menej paliva. Nové Audi Q7 bude predstavené 12. až 25. januára 2015 na podujatí North American International Auto Show v Detroite.

„Nové Audi Q7 je posolstvom našej kompetencie: S hmotnosťou zníženou o 325 kilogramov je etalónom v rámci konkurencie. Je približne o 26 percent účinnejšie a prináša nové asistenčné systémy, moduly infotainmentu a služby connect“, hovorí člen predstavenstva Audi AG pre technický vývoj Prof. Dr. Ulrich Hackenberg.

Nové Audi Q7 je s prázdnou hmotnosťou 1.995 kilogramov (ako 3.0 TDI) najľahším automobilom svoje triedy. Oproti predchodcovi je o 325 kilogramov ľahšie. So svojou ľahkou karosériou z kombinácie viacerých materiálov a úplne novým podvozkom je komfortné a súčasne poskytuje typickú jazdnú dynamiku športového Audi – a to pri vynikajúcich hodnotách emisií CO2. Spotrebu paliva Q7 konštruktéri Audi znížili až o 28 percent (TFSI), respektíve 23 percent (TDI).

Audi Q7
Oproti predchádzajúcemu modelu sa proporcie zmenili: Veľké SUV je o 37 milimetrov kratšie a o 15 milimetrov užšie pri približne rovnakej výške. Napriek tomu poskytuje v interiéri medzi prvým a druhým radom sedadiel o 21 milimetrov väčšiu dĺžku a v prvom rade sedadiel o 41 milimetrov, respektíve v druhom rade sedadiel o 23 milimetrov väčšiu výšku stropu nad sedadlom.

Dizajn nového Audi Q7 je maskulínny a rozhodný. Nad kolesami sa tiahnu horizontálne línie; tieto hrany sú malou reminiscenciou  na klasické modely quattro od Audi. Vonkajšie spätné zrkadlá sú umiestnené na dverách pod spodnou hranou bočných okien, v spodnej časti bočných dverí sú široké ochranné lišty s vylisovanými nápismi quattro. Dvere batožinového priestoru zozadu obopínajú masívne, strmo vzpriamené posledné stĺpiky karosérie – typický znak modelov Q od Audi.

Maska chladiča je výrazne plasticky modelovaná a má široké priečne lamely. Je organicky integrovaná do prednej časti karosérie, jej široký rám vybieha až po predné reflektory, ktoré môžu byť na želanie zákazníka vybavené osvetľovacou technológiou na báze xenónových výbojok, svietiacich diód LED alebo Matrix LED. Denné svetlá reflektorov z LED sú vytvorené ako dvojitý šíp. Špičková verzia má v zadných skupinových svetlách dynamické smerové svetlá – ďalšiu inováciu Audi.

Audi Q7

Motory dosahujú najlepšie hodnoty v segmente veľkých SUV s pohonom všetkých kolies: šesťvalec 3.0 TDI s výkonom 200 kW (272 k) a 3.0 TFSI s výkonom 245 kW (333 k) udeľujú novému Audi Q7 zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy (TFSI), respektíve 6,3 sekundy (TDI). Motor V6 3.0 TDI sa pritom na 100 kilometrov uspokojí priemerne s iba 5,7 litrami nafty (emisie CO2 149 g/km).

Aj koncepciou ovládania, infotainmentom, konektivitou a asistenčnými systémami vytvára  Audi Q7 nové meradlá. V kabíne je modulárna stavebnica infotainmentu druhej generácie rovnako ako Audi virtual cockpit. Nový ovládací panel MMI all in touch s veľkou dotykovou plochou (touchpad) robí z ovládania hračku.

Rozšírené služby Audi connect, Audi tablet pre spolujazdcov v zadnej časti kabíny a dva audiosystémy s trojrozmerným priestorovým ozvučením (3D) sú ďalšími atraktívnymi inováciami. Novinkou je aj integrácia smartfónu prostredníctvom Google Android Auto a Apple Carplay. Nové Audi Q7 poskytuje tieto funkcie ako jeden z prvých automobilov na svete.

Osobitnú zmienku si zaslúži rozsiahle portfólio nových asistenčných systémov vodiča až po radarový tempomat adaptive cruise control a asistentom pre jazdu v dopravnej zápche. Nijaký iný sériový automobil na svete aktuálne v tejto oblasti neposkytuje viac.

Audi Q7 e tron quattro, ktoré príde na trh trocha neskôr, je prvým automobilom Plug in Hybrid s naftovým motorom od Audi. Dosahuje pôsobivý systémový výkon 275 kW (373 k) a systémový maximálny krútiaci moment 700 Nm, pričom je súčasne prvým automobilom s pohonom Plug in Hybrid na báze naftového motora s pohonom quattro v segmente premium SUV na svete.

Jeho spotreba paliva podľa aktuálnej metodiky EÚ je iba 1,7 litra nafty na 100 kilometrov (emisie CO2 menej ako 50 g/km), úplne nabitá batéria umožňuje dojazd s elektrickým pohonom 56 kilometrov.

Audi Q7

Ešte viac miesta ako v predchádzajúcej generácii: Koncepcia priestoru

Pri zmenšenej vonkajšej dĺžke nové Audi Q7 poskytuje s najdlhšou kabínou v rámci segmentu viac mesta ako predchodca. Pasažieri profitujú z väčšej výšky stropu nad sedadlom, šírky v úrovni pliec a väčšieho priestoru na nohy. Koncepcia priestoru je vysoko variabilná. Sériovo Audi montuje v druhom rade tri samostatné sedadlá s nastaviteľným sklonom operadla; na želanie sa dajú všetky sedadlá pozdĺžne posúvať v rozsahu 110 milimetrov (o 10 mm viac ako u predchodcu).

Ďalšou alternatívou na želanie sú dve samostatné sedadlá v treťom rade, ktoré sú schválené ako detské sedačky skupiny 3. S nimi je Audi Q7 sedemsedadlovým automobilom so zvýšenou úžitkovou hodnotou: prírastok 24 milimetrov vnútornej výšky a 20 milimetrov šírky v oblasti pliec tam vytvára väčšiu priestorovú ponuku. V sklopenom stave sú operadlá integrované v podlahe batožinového priestoru a dajú sa elektricky vyklopiť, resp. sklopiť pomocou kolískového tlačidla, ergonomicky výhodne integrovaného v oblasti tretích stĺpikov karosérie.

Pre optimálny prístup do tretieho radu majú sedadlá v druhom rade funkciu „zbalenia“ –
dajú sa zložiť a ako kolmo vyklopiť, čím poskytujú nástupnú šírku 376 milimetrov. Všetky sedadlá v druhom rade majú úchyty Isofix/i-Size pre detské sedačky. S nimi môže zákazník v novom Audi Q7 namontovať až 6 detských sedačiek. Na želanie sa dodávajú rolety na okná v zadných dverách a zadné bočné okná, ako aj stmavené sklá v zadnej časti kabíny. Panoramatické strešné okno, ktoré je ďalším prvkom vybavenia na želanie, umocňuje svetlosť a vzdušnosť interiéru kabíny.

Ak je všetkých sedem sedadiel obsadených, batožinový priestor nového Audi Q7 má objem 295 litrov, pri sklopených operadlách sedadiel v treťom rade 770 litrov. Pri päťsedadlovej verzii je základný objem batožinového priestoru 890 litrov, so sklopenými operadlami sedadiel v druhom rade sa zväčší až na 2075 litrov. Pre zlepšenú využiteľnosť batožinového priestoru konštruktéri znížili jeho nakladaciu hranu oproti predchodcovi o 46 milimetrov. Súčasťou sériového vybavenia sú elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, v kombinácii s komfortným elektronickým kľúčom Audi dodáva ovládanie gestami: keď vodič nohou „vykopne“ pod stredom zadného nárazníka, dvere batožinového priestoru sa samočinne otvoria. Rovnakým pohybom nohy sa dajú dvere batožinového priestoru opäť zatvoriť.

Pre praktické a komfortné používanie veľkého SUV sú k dispozícii ďalšie prvky vybavenia na želanie – napríklad elektricky ovládaný kryt batožinového priestoru, elektrické priťahovače dverí a vyhrievanie predného okna.

Audi Q7 Audi Q7

Málo tlačidiel pre optimálnu ergonómiu: Ovládanie a zobrazovanie

Všetky ovládacie prvky sú vybavené jemnými hliníkovými obrubami. S architektúrou interiéru je perfektne zladený zredukovaný počet tlačidiel pri súčasne optimálnej ergonómii. Na výber sú vpredu štandardné sedadlá, štandardné sedadlá s klimatizáciu, športové sedadlá s pneumatickým nastavovaním a sedadlá s individuálnou kontúrou. Sedadlá v druhom a treťom rade sú dizajnom prispôsobené predným sedadlám.

Predné sedadlá poskytujú vodičovi a spolujazdcovi veľa miesta a vysoký komfort. K rozličným verziám sedadiel, ktoré Audi montuje do nového Q7, patria aj všestranne nastavovateľné športové sedadlá a klimatizované sedadlá s individuálnou kontúrou, možnosťou nastavenia v 18 smeroch a na želanie aj s masážnou funkciou. Tá obsahuje päť rozličných programov, z ktorých každý sa dá nastaviť v piatich stupňoch intenzity.

Audi Q7 Audi Q7 Audi Q7
Zákazníci v Nemecku si môžu nové Q7 objednať na jar roku 2015 a v lete 2015 sa objaví v showroomoch autorizovaných predajcov. V Nemecku sa cena Q7 začína približne od  61.000 EUR.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu