Nijaký model so štyrmi kruhmi nie je bližšie k automobilovému športu, nijaký nie je ostrejší a dynamickejší: na ženevskom autosalóne Audi predstaví svoj vysoko výkonný športový automobil R8 druhej generácie.

Audi R8 V10

Motor V10 pred zadnou nápravou a novo vyvinutý pohon všetkých kolies  quattro zabezpečujú vynikajúce jazdné výkony, predovšetkým pri špičkovej verzii s výkonom 449 kW (610 k): akcelerácia z 0 na 100 km/h trvá 3,2 sekundy, maximálna rýchlosť je 330 km/h.

Vysokootáčkový motor pred zadnou nápravou so suverénnym výkonom, dôsledne ľahká konštrukcia a extrémne dynamický podvozok s pohonom quattro a plne variabilnou reguláciou krútiaceho momentu na jednotlivých kolesách – to robí z R8 športovú špičku modelového programu Audi. Vysoko výkonný športový automobil je kompletne novo vyvinutý  – je ešte ostrejší a fascinujúcejší, a to rovnako na ceste ako na pretekovom okruhu.

 

„Automobilový šport má Audi v génoch, vždy bol pevnou súčasťou charakteru našej značky“, povedal Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen predstavenstva AUDI AG pre technický vývoj. „Novým  Audi R8 naši konštruktéri prenášajú celú koncentrovanú kompetenciu z automobilových pretekov na cestu. Nijaký iný náš model neposkytuje viac dynamických emócií. Nové Audi R8 V10 plus je najvýkonnejšie a najrýchlejšie sériové Audi všetkých čias.“

Tesnou spoluprácou medzi špecialistami na automobilový šport a vývojovými pracovníkmi nové Audi R8 získalo výrazné zvýšenie celkovej výkonnosti – z čoho profituje sériová verzia aj na jej báze vyvinutý okruhový špeciál R8 LMS.

Audi R8 V10

Motory: Desaťvalec v dvoch verziách

Motor V10 5.2 FSI je na výber v dvoch verziách – s výkonom 397 kW (540 k) a 449 kW (610 k). Špičkový model akceleruje za 3,2 sekundy z pokoja na tempo 100 km/h a ďalej až do 330 km/h. Zvuk motora V10 s atmosférickým nasávaním, ktorý dosahuje svoj maximálny krútiaci moment pri otáčkach  6.500 1/min, je teraz ešte sýtejší a ostrejší.

Sedemstupňová prevodovka S tronic s dvoma spojkami a novo vyvinutý systém pohonu všetkých kolies quattro prenášajú výkon motora na cestu. Rozdelenie krútiaceho momentu sa prispôsobuje momentálnym jazdným podmienkam – v extrémnom prípade sa dá až do 100 percent preniesť na prednú alebo zadnú nápravu. Nový režim „performance“ systému regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select umožňuje prispôsobenie najdôležitejších parametrov hodnotám adhézie cestného povrchu.

Audi R8 V10

Ľahká konštrukcia: suchá hmotnosť iba 1.454 kilogramov

Špičkový model R8 V10 plus má suchú hmotnosť iba 1.454 kilogramov. Napriek bohatšiemu vybavenia a vyššej pevnosti je nové Audi R8 o 50 kilogramov ľahšie ako jeho predchodca. Karoséria Audi Space Frame (ASF) multimateriálovej konštrukcie zabezpečuje nízku hmotnosť a optimálne rozloženie hmotnosti na nápravy.

Kombinácia hliníka a laminátu spevneného uhlíkovými vláknami (karbónu) v Audi Space Frame otvára nové dimenzie v oblasti hmotnosti, pevnosti a bezpečnosti. Aerodynamická podlaha, do ktorej je integrovaný dlhý difúzor, zvyšuje aerodynamický prítlak. Aj podvozok s dvojitými priečnymi trojuholníkovými ramenami dokumentuje, ako blízko je nové Audi R8 pri automobilovom športe.

Audi R8 V10

Dizajn: plochý, široký, atletický

Dizajn reflektuje športovo-markantný charakter Audi R8. Vizuálnym rozoznávacím prvkom, ktorý prispieva k väčšej bezpečnosti, sú sériové reflektory z LED. Pre ešte väčší dosah a svetelný výkon Audi na želanie montuje laserové bodové diaľkové svetlá – doplnené dynamickými smerovými svetlami vpredu. Pri zadných svetlách sú dynamické smerové svetlá štandardom.

V novom združenom prístroji Audi virtual cockpit sa všetky informácie zobrazujú digitálne. Najdôležitejšie ovládacie prvky sú sústredené do skupín tlačidiel na volante, takzvaných satelitov. V interiéri Audi R8 pôsobí ako pretekový automobil. Ovládanie klimatizácie svojim dizajnom podčiarkuje ľahkosť prístrojového panelu. Navigačný systém MMI Navigation plus s MMI touch je súčasťou sériového vybavenia.

Nové Audi R8 sa začne predávať v lete 2015. Ceny v Nemecku sú od 165.000 Euro za R8 V10 a od  187.400 Euro za špičkovú verziu R8 V10 plus.

Audi R8 V10

Nová manufaktúra quattro GmbH: Výroba v lokalite „Böllinger Höfe“

Nové Audi R8 sa bude vyrábať v špeciálne preň novo vybudovanom výrobnom závode quattro GmbH – „Böllinger Höfe“ v Heilbronne. Náročným manufaktúrnym spôsobom sa tu bude vyrábať v typickej vysokej kvalite Audi.

Špecialisti:  Audi R8 e-tron a Audi R8 LMS

Druhá generácia Audi R8 vytvára bázu pre ďalšie modely. Elektricky poháňaný vysoko výkonný športový automobil R8 e-tron dosahuje vo svojom novom evolučnom stupni výkon 340 kW (v prepočte 462 k) a maximálny krútiaci moment 920 Nm. Akceleruje za 3,9 sekundy z pokoja na rýchlosť 100 km/h. Vďaka novej technológii akumulátorových batérií sa podarilo dojazd oproti predchádzajúcemu nosiču techniky viac ako zdvojnásobiť – teraz je vyše 450 kilometrov.

Nový pretekový automobil Audi R8 LMS je vyvinutý podľa nových propozícií kategórie GT3, ktoré budú platiť od roku 2016. Už tento rok absolvuje prvé preteky v továrenskom tíme. Napriek výrazne zvýšenej výkonnosti má približne 50 percent svojich komponentov spoločných so sériovou verziou.

Audi R8 V10

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu