Príchodom nového BMW M4 Cabrio pridáva BMW M GmbH do svojej  legendárnej série vysokovýkonných športových automobilov ďalší lákavý  prírastok. Nové M4 Cabrio zdieľa dynamické jazdné parametre s novým M3  Sedan a M4 Coupé, kladie však ešte väčší dôraz na štýlovosť, neprehliadnuteľný zjav a originálny charakter.

Nový produkt BMW M GmbH čerpá inšpiráciu z dlhoročnej tradície: aktuálna generácia M modelu  strednej triedy s otvorenou strechou je už piatou v poradí, po prvýkrát v dejinách však nesie nové označenie: „M4 Cabrio“.


Technológia:
Inovatívne opatrenia v komplexnom meradle prinášajú maximálny výkon, precíznosť a agilitu. 

V súlade s filozofiou BMW M GmbH sa vo vývoji nového BMW M4 Cabrio  odzrkadlilo neochvejné odhodlanie dosiahnuť výnimočnú jazdnú dynamiku,  kombinovanú s maximálnou každodennou využiteľnosťou. Nové M4 Cabrio  poháňa ten istý šesťvalec s technológiou M TwinPower Turbo, ktorý  nájdeme aj v novom M3 Sedan a M4 Coupé. Aerodynamika otvoreného športového automobilu bola optimalizovaná pre dosiahnutie ultra  dynamických jazdných charakteristík a maximálnej efektivity,  s rozsiahlym využitím inteligentnej ľahkej konštrukcie, ktorá sa  prejaví aj na jeho dizajne.

Vysokootáčkový radový šesťvalec s technológiou M TwinPower Turbo.

S maximálnym výkonom 317 kW/431 k, dostupným v pásme od 5500 do 7300  otáčok a najvyšším krútiacim momentom 550 Nm, ktorý vrcholí v extrémne   širokom rozsahu od 1850 do 5500 otáčok, má 3,0-litrový šesťvalec  v službách BMW M4 Cabrio dosť palebnej sily na to, aby sa dynamickými  parametrami presadil v elite športových automobilov. So štandardnou  manuálnou šesťstupňovou prevodovkou mu na akceleráciu z 0 na 100 km/h  stačí iba 4,6 sekundy, pri kombinácii s doplnkovou sedemstupňovou  dvojspojkovou prevodovkou M DCT dokonca iba 4,4 sekundy. Maximálna  rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Motor M Twin Power  Turbo dosiahne maximálnych 7600 otáčok za minútu a svoje špičkové   športové schopnosti kombinuje aj s mimoriadnou efektivitou.  V testovacom cykle EU spotrebuje BMW M4 Cabrio iba 9,1 l/100 km (M  DCT: 8,7 l/100 km), čo zodpovedá emisiám CO2 na úrovni 213 g/km (203  g/km) a spĺňa emisnú normu EU6.

Nové BMW M4 Cabrio-obr.6

Technológia priamo z pretekárskych tratí prináša neporaziteľnú dynamiku.

Pri takom úžasnom výkone motora nie je prekvapením, že aj ostatné  komponenty pohonného reťazca spĺňajú predpoklady použitia na  pretekárskej trati. Na zaručenie optimálnej prevádzkovej teploty  v každodennej premávke, pri krátkych jazdách po meste, zároveň však aj  na športovom okruhu, disponuje nový šesťvalec mimoriadne efektívnym  systémom chladenia. Jeho súčasťou je nepriamy chladič stlačeného  vzduchu na maximalizáciu plniaceho tlaku aj výkonu motora. Okrem  hlavného chladiča obsahuje pretekársky dimenzované chladenie aj vodné  chladiče premiestnené do strán, pre vysokoteplotné a nízkoteplotné vodné okruhy. Zároveň je tu chladič motorového oleja a prevodového oleja (ak je vo výbave prevodovka M DCT). A pri stojacom vozidle sa špeciálne elektricky poháňané čerpadlo stará o chladenie uloženia turbodúchadiel.

Rozsiahle skúsenosti BMW M GmbH v oblasti motoristického športu sa  prejavili aj v systéme zásobovania agregátu olejom. Jeho jadrom je  extrémne ľahká horčíková olejová vaňa so špeciálnym krytom na  minimalizáciu pohybu oleja pod vplyvom vysokých priečnych zrýchlení.  K tomu sa pridáva extra olejové čerpadlo a sofistikovaný návratový  systém oleja umiestnený v blízkosti turbodúchadiel, s cieľom takisto udržať stabilnú cirkuláciu oleja aj pri extrémnom zrýchlení a spomalení.

Svoj zvukový charakter, ktorý nezaprie slávne motoršportové gény,  dostáva pohonný agregát vďaka inovatívnemu systému klapiek vo  výfukovom systéme s dvoma vetvami. Tesne pred vyústením do zadného tlmiča je na konci každej vetvy jedna elektronicky riadená klapka, ktorá redukuje spätné tlaky a vytvára nezameniteľný zvuk BMW M.

Inteligentná ľahká konštrukcia vo všetkých oblastiach vozidla.

Okrem mimoriadnych dynamických kvalít využíva BMW M4 Cabrio inteligentnú ľahkú konštrukciu, ktorá mu pomáha dosahovať exemplárnu  efektivitu. Rozsiahly balík odľahčovacích opatrení znížil pohotovostnú hmotnosť podľa normy DIN (bez vodiča a batožiny) na 1750 kg, čo je  približne o 60 kg menej než u predchodcu.

Kľúčovými faktormi zníženia hmotnosti sú okrem iného hliníkové predné  bočné panely aj predná kapota a ten istý ľahký kov uplatnený aj  v konštrukcii podvozka. V bohatej miere sa tu aplikoval aj materiál, ktorý je ľahký a zároveň extrémne pevný, čiže aj odolný: plast vystužený uhlíkovými vláknami, t.j. karbón. Jedným z karbónových  komponentov je kardanový hriadeľ, čo umožnilo vytvoriť ho z jediného kusa. Výsledkom je hmotnostná úspora až 40 percent v porovnaní  s predošlým modelom, čiže zároveň aj redukcia rotujúcich hmôt, čo prináša lepšie dynamické reakcie pohonu.

Z karbónu je vyrobená aj rozpera medzi prednými tlmičmi v motorovom  priestore, ktorá napriek extrémne nízkej hmotnosti iba 1,5 kg  disponuje vyššou tuhosťou než porovnateľný hliníkový komponent.  A zohráva významnú rolu pri dosahovaní excelentne presných reakcií  vozidla na riadenie.

Aktívny M diferenciál, elektrický posilňovač riadenia a M rzdy zmiešanej konštrukcie pre extrémne dynamický handling.

Aktívny M diferenciál na poháňanej zadnej náprave BMW M4 Cabrio  zlepšuje trakciu a smerovú stabilitu pomocou elektronicky riadeného  viaclamelového mechanizmu diferenciálu s obmedzenou svornosťou. Jeho  riadiaca jednotka je prepojená s Dynamickou kontrolou stability (DSC)  a do úvahy berie aj pozíciu pedálu akcelerátora, rýchlosť otáčania  kolies a rotáciu vozidla okolo zvislej osi. Miera uzamknutia zadného  diferenciálu – od 0 až do 100 percent – sa reguluje podľa potreby  v priebehu zlomkov sekundy. Optimalizovaná trakcia prispieva  k bezkonkurenčnej jazdnej stabilite na náročných povrchoch a zároveň k mimoriadne dynamickým výjazdom zo zákrut.

Elektromechanické riadenie disponuje dvojnásobným talentom: poskytuje  vysokú presnosť a zároveň bezprostrednú spätnú väzbu. Integrovaná  funkcia Servotronic prispôsobuje účinok elektrického posilňovača  rýchlosti jazdy. Riadenie ponúka v štandardnej konfigurácii tri  rozličné nastavenia: COMFORT, SPORT a SPORT+, ktoré individuálne na  povel tlačidla upravia charakteristiku účinku posilňovača podľa vôle vodiča.

BMW M4 Cabrio je štandardne vybavené BMW M brzdami zmiešanej  konštrukcie, ktoré sú ľahké, disponujú mimoriadnym deceleračným  výkonom a odolnosťou voči slabnutiu účinku v dôsledku prehriatia,  zároveň však aj veľmi dobrým pocitom z ovládania.

Nové BMW M4 Cabrio-obr.11

Dokonalo koordinované aerodynamické opatrenia.

Sofistikovaná aerodynamika BMW M4 Cabrio zohráva významnú rolu pri  dosahovaní bezkonkurenčného pomeru dynamiky a efektivity. Napríklad  opatrenia na redukciu zdvihu, ako je robustne tvarovaný nástavec pod  predným nárazníkom, cielené vedenie vzduchu cez predné partie či  hladké zakrytovanie podlahy pod vozidlom, pomáhajú dosahovať   vynikajúcu ovládateľnosť. Prvky typu Vzduchových záclon a M žiabrov  s integrovanými výduchmi Air Breather za prednými blatníkmi pre zmenu  minimalizujú turbulencie okolo predných kolies. Spolu s aerodynamicky  optimalizovanými vonkajšími spätnými zrkadlami na dvojitých nosníkoch  patria do arzenálu typických prvkov modelových radov BMW M3/M4.

Trojdielna skladacia pevná strecha BMW M4 Cabrio prináša podstatné  zlepšenie zvukovej izolácie v porovnaní s predchodcom vďaka novému  zvukovo absorpčnému vnútornému čalúneniu. Výsledkom je stíšenie až o 2  dB. Okrem zlepšenej zvukovej izolácie sa plne čalúnená strecha postará  aj o celoročnú využiteľnosť vozidla. Strecha sa na povel tlačidla  automaticky otvorí v čase tesne nad 20 sekúnd. A ovládať sa dá aj za  jazdy, rýchlosťou do 18 km/h.

Prepracovaný veterný deflektor so širšími bočnými sekciami  a ďalší prvok doplnkovej výbavy: nový systém ohrievania krku prúdom teplého  vzduchu z predných sedadiel, nastaviteľný v troch stupňoch, sa  postarajú o špičkový zážitok aj pri vysokých rýchlostiach a nízkych  vonkajších teplotách. Štandardný asistenčný systém nakladania pre zmenu zodvihne zloženú strechu a umožní lepší prístup do batožinového  priestoru. Jeho objem je 220 litrov pri otvorenej a 370 litrov pri  zatvorenej skladacej pevnej streche.

Dizajn: Esteticky presvedčivá kombinácia dynamiky a elegancie. 

BMW M4 Cabrio zdieľa športový dynamický vzhľad s BMW radu 4 Cabrio, z ktorého vychádza, aplikuje však špecifické M dizajnové prvky, ktoré  vizuálne podčiarkujú jeho výnimočnú výkonnosť a udeľujú mu nezameniteľný vzhľad.

Dizajn exteriéru ako demonštrácia mimoriadnej dynamiky.

Nové BMW M4 Cabrio je väčšie v porovnaní so svojím predchodcom po  stránke šírky, rázvoru a rozchodov kolies. Jeho aktuálna dĺžka je 4671  mm, šírka 1870 mm, výška 1386 mm, rázvor 2812 mm, predný rozchod 1579  mm a zadný rozchod 1603 mm. Jeho dlhá kapota, krátke previsy a dozadu  posunutá kabína pre posádku sú základom vyvážených proporcií  a typických BMW línií. Keď je trojdielna kovová skladacia strecha  zatvorená, vytvára dynamickú kupé siluetu, ktorú nerušia B-stĺpiky.  S otvorenou strechou vyžaruje BMW M4 Cabrio pri pohľade zboku iskrivú  eleganciu, ktorú na pohľad nehyzdí systém ochrany pri prevrátení,  ukrytý za zadnými opierkami hlavy, ani žiadne antény.

K typickým neprehliadnuteľným M dizajnovým prvkom patria prelis  Powerdome na prednej kapote, disky kolies s dvojitými lúčmi BMW M,  spätné zrkadlá na dvojitých nosníkoch, M žiabre s integrovanými  výduchmi Air Breather za prednými kolesami, výraznejšie klenuté lemy  predných aj zadných blatníkov či dva páry skosených koncoviek výfuku.

Dynamický charakter prirodzene prenesený aj do interiéru.

Nové BMW M4 Cabrio ani svojím interiérom nezanechá žiadne pochybnosti  o rodinných zväzkoch s vysokovýkonnými M3 Sedan a M4 Coupé. Arzenál  dnes už známych interiérových BMW M špecialít tvoria napríklad  M-špecifické okrúhle prístroje s bielou grafikou, M kožený volant  s chrómovaným obkladom a farebným kontrastným stehovaním, M páka  prevodovky, M prahové lišty a M odkladacia plocha pre nohu vodiča.

Vodič aj predný spolujazdec si vychutnávajú komfort štandardných  elektricky nastaviteľných výrazne tvarovaných kožených športových  sedadiel s integrovanými opierkami hlavy a hornými vodiacimi drážkami  bezpečnostných pásov. Štylistickou špecialitou predných sedadiel M4  Cabrio sú podsvietené BMW M logá integrované do opierok hlavy. Aj dve  samostatne tvarované zadné sedadlá ponúkajú pozoruhodný komfort  a bočné vedenie vďaka výraznému profilovaniu sedákov aj operadiel.

BMW Individual: Neobmedzená ponuka na splnenie zákazníckych požiadaviek v oblasti exkluzivity a individuality. 

BMW M4 Cabrio sa prioritne zameriava na tých zákazníkov, ktorým okrem  jazdnej dynamiky obzvlášť záleží aj na exkluzivite vzhľadu a luxusnom  podaní automobilu s otvorenou strechou. Preto sa k bohatému arzenálu štandardnej a doplnkovej výbavy pridáva ešte špeciálna ponuka BMW  Individual s takmer bezhraničnými možnosťami prispôsobenia vzhľadového  celku aj detailov želaniam zákazníka.

Viac než 20 rokov skúseností s individualizáciou modelov BMW.  

To, čo sa začalo vytvorením senzačných unikátov podľa osobného želania osobností ako Karl Lagerfeld alebo José Carreras začiatkom 90.  rokov minulého storočia, sa pod hlavičkou BMW Individual zmenilo na  unikátnu divíziu s cieľom individualizovať modely BMW. BMW Individual  má dnes dve oblasti: BMW Individual Collection a BMW Individual Manufactory.

BMW Individual Collection ponúka výnimočné farebné a materiálové  kombinácie, prispôsobené predstavám zákazníka. Patria sem exkluzívne  obkladové materiály, koža najvyššej kvality Merino, unikátne metalické  laky so špeciálnymi farebnými pigmentmi a dramatické matné metalické  laky Frozen.

BMW Individual Manufactory stojí na myšlienke absolútnej orientácie  na zákazníka, aj nad rámec BMW Individual Collection. Či už ide  o nezvyčajné laky, nekonvenčné materiály alebo iné špeciálne  požiadavky, manufaktúra BMW Individual dokáže zmeniť každú víziu  exkluzivity na realitu. V manufaktúre zároveň vznikajú špeciálne  edície a trhovo špecifické modelové verzie.

BMW Individual laky karosérie a dekorácie interiéru.

Aj zákazníci nového BMW M4 Cabrio si môžu vybrať z nevšednej ponuky   špeciálnych lakov BMW Individual. Na jednej strane sú k dispozícii   štyri matne leštené metalické odtiene s prívlastkom Frozen, ktoré  dramaticky zvýraznia dynamický charakter vozidla. Zároveň si zákazník  môže zvoliť niektorý lak s obsahom špeciálnych pigmentov. Dobrým  príkladom je metalíza Tanzanite Blue, inšpirovaná rovnomenným vzácnym  nerastom. Podľa uhla, v ktorom dopadá na tento lak svetlo a z ktorého  sa na vozidlo pozeráte, vidíte odlesky od žiarivo tyrkysovej až po  decentne tmavú modrú farbu.

Už po dlhé roky používa BMW Individual v interiéri tie  najkvalitnejšie materiály, napríklad  mimoriadne mäkkú a jemnú kožu  Merino. Novým meradlom luxusu je aj exkluzívny zjav tohto materiálu  a každá z deviatich špeciálne vyvinutých farieb, zvýraznená  exkluzívnym BMW Individual kontrastným stehovaním. V téme na najvyššej  možnej úrovni pokračujú aj obkladové lišty z ušľachtilého a vzácneho  pravého dreva.

Nové BMW M4 Cabrio-obr.29

Výbava: Veľkorysé štandardné vybavenie a pestrý arzenál doplnkových prvkov pre zvýšenie dynamiku a komfortu.

BMW M4 Cabrio opúšťa továreň so štandardnou špecifikáciou, ktorá  zreteľne vypovedá o jeho dynamickej a luxusnej povahe. Zákazníci si  navyše môžu vybrať z neobyčajne bohatej ponuky doplnkovej výbavy,  ktorá dokáže pridať ešte viac športového charakteru a ešte viac pohodlia.

Výbava exteriéru a interiéru podčiarkuje pozoruhodný dynamický potenciál automobilu.

BMW M4 Cabrio okamžite rozoznáte ako vysokovýkonný model od BMW M  GmbH. Okrem už spomenutých prvkov patria do štandardnej výbavy vozidla  extra ľahké kované 18-palcové BMW M zliatinové disky kolies, na  prednej náprave rozmeru 9J x 18, vzadu 10J x 18, s pneumatikami  veľkosti 255/40 ZR18 vpredu a 275/40 ZR18 vzadu. Doplnkovo sú  k dispozícii 19-palcové M zliatinové disky v povrchovej úprave Ferric  Grey alebo čierne, veľkosti 9J x 19 vpredu a 10J x 19 vzadu,  s pneumatikami rozmeru 255/35 R19 vpredu a 275/35 R19 vzadu.

V interiéri sú na výber štyri rozličné farby exkluzívneho koženého   čalúnenia Merino. Ponuka BMW Individual k tomu pridáva ďalších deväť   unikátnych odtieňov. Neodmysliteľnou súčasťou štandardnej výbavy je M  kožený volant s farebným kontrastným stehovaním, chrómovaným zdobením  a logom M.

Inovatívne technologické prvky výbavy pre špičkovú dynamiku.

Štandardne sa sila pohonu BMW M4 Cabrio prenáša na zadné kolesá cez  manuálnu šesťstupňovú prevodovku. Doplnkovo je k dispozícii  sedemstupňová dvojspojková prevodovka M DCT (M Dual Clutch  Transmission), ktorá okrem automatického ponúka aj manuálny režim  radenia – voliacou pákou na stredovej konzole alebo pádlami na  volante. Táto prevodovka má dve samostatné časti, každú s vlastnou  spojkou, ktoré sa striedavo spínajú a rozpínajú, vďaka čomu nedochádza  k stratám ťažnej sily, radenie je rýchle a hladké. Ovládací systém  Drivelogic umožňuje voľbu viacerých rozlične orientovaných programov,  od ekonomických a komfortných až po ostré športové. Funkcia Launch  Control umožní maximálne možné zrýchlenie z pokoja v špeciálne  riadenom automatickom režime radenia prevodovky M DCT.

Štandardnou výbavou je aj Aktívny M diferenciál poháňanej zadnej  nápravy, ktorý optimalizuje jej trakciu. Novým prvkom z vývoja M GmbH  je elektromechanické riadenie s vysokou presnosťou a spätnou väzbou.  Tak štandardné riadenie s elektrickým posilňovačom, ako aj doplnkový  Adaptívny M podvozok, dokážu zmeniť svoju charakteristiku v režimoch  COMFORT, SPORT a SPORT+, ktoré aktivuje vodič tlačidlom, podľa svojich  vlastných preferencií.

Doplnková výbava pre komplexne informovaného vodiča.

Aj pre BMW M4 Cabrio je k dispozícii pestrá ponuka asistenčných  systémov a služieb mobility pod hlavičkou BMW ConnectedDrive. Za  zmienku stojí napríklad nová generácia doplnkového navigačného systému  Professional, systém Driving Assistant Plus obsahujúci kolízne  varovania s chodcami aj vozidlami vrátane aktivácie bŕzd v meste,  Asistent LED diaľkových svetiel alebo bezpečnostný balík Active  Protection s Asistentom pozornosti vodiča. Doplnkový Head-Up displej  je vybavený M-špecifickými funkciami: zobrazuje napríklad aj indikáciu  radenia, aktuálny prevodový stupeň či viacfarebný otáčkomer. 

Sieň slávy: Synonymum pre otvorenú radosť z jazdy už vyše štvrť storočia.

Nové BMW M4 vychádza z 26-ročnej tradície: už od prvej generácie BMW M3

bol model Cabrio pravidelnou alternatívou k dvojdverovému Coupé.  Premiérová generácia M3 prišla v roku 1986 primárne ako homologizačný  základ pre pretekársky špeciál DTM, zákazníci si ho však mimoriadne  obľúbili a žiadali. A tak nasledoval o dva roky neskôr aj prvý  kabriolet. Pod prednou kapotou pracoval štvorvalec s maximálnym  výkonom 143 kW/195 k, neskôr zvýšeným až na 158 kW/215 k. Druhé M3  Cabrio bolo uvedené v roku 1994 a jeho šesťvalcový agregát disponoval  výkonom 210 kW/286 k, neskôr zvýšeným na 236 kW/321 k. Tretia  generácia otvoreného M3 prišla na jar roku 2001so šesťvalcovým motorom  vyladeným na 252 kW/343 k. Štvrtá generácia na jar 2008 ešte viac  nabrúsila ostrie vysokootáčkovým osemvalcom s maximálnym výkonom 309  kW/420 k.

Ďalšie informácie o oficiálnej spotrebe paliva a oficiálnych   špecifických emisiách CO2 pre nové osobné automobily získate z  dokumentu „Smernica o spotrebe paliva a emisiách CO2 nových osobných  automobilov“, dostupného bezplatne na všetkých predajných  miestach a na adrese „DAT Deutschland Automobil Treuhand GmbH,  Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Deutschland, alebo  na internete > TU  ako PDF dokument na stiahnutie. Smernica CO2.

Zdroj: BMW Group Slovakia 

REKLAMAadv.: