V piatok 2. septembra vydala Slovenská Pošta stanovisko v ktorou odôvodňuje svoje rozhodnutie nedistribuovať do slovenských domácností periodikum s názvom KALI špeciál, ktoré vydali politické strany OĽANO a SaS.

„Keďže predmetná tlačovina nespĺňa v zmysle Tlačového zákona podmienky periodickej tlače, považuje Slovenská pošta v danom prípade túto tlačovinu za leták. Podľa vyjadrenia právnikov Slovenskej pošty, ako aj externej právnej kancelárie, môže obsah letáku „Kali špeciál“ zasahovať do práva na ochranu osobnosti konkrétnej fyzickej osoby/osôb, čo môže založiť zodpovednostný vzťah Slovenskej pošty ako šíriteľa letáku (reklamy) v zmysle príslušných ustanovení zák. č. 147/2001 Z..z. o reklame a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ak by sa neskôr preukázalo, že obsah letáku skutočne zasiahol do práva na ochranu osobnosti konkrétnej fyzickej osoby,“ uvádza sa v stanovisku Slovenskej pošty, ktoré poskytla redakcii MediaWatch.Dog hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková.

KALI špeciál > stiahnuť PDF 

„Naviac, Slovenskej pošte bolo v stredu 31.08.2016 doručené aj písomné oznámenie výhradného nositeľa autorských práv k fotografii tváre Róberta Kaliňáka, ktorá je uvedená na tlačovine „KALI špeciál“. V tomto oznámení Slovenskú poštu tento nositeľ autorských práv upozornil, že disponuje výhradným právom na použitie tejto fotografie a na jej použitie na predmetnej tlačovine nebol daný jeho súhlas. Preto aj z tohto dôvodu nemôže Slovenská pošta distribuovať túto tlačovinu, nakoľko podľa vyjadrenia právneho oddelenia Slovenskej pošty by sa pošta ako distribútor tlačoviny dopustila porušenia Autorského zákona a zároveň aj Trestného zákona,“ uviedla vo svojom stanovisku Slovenská pošta.

Celý text stanoviska SP  > pozri

Predpokladáme, že na roznos novín použijú OĽANO distribučnú sieť spoločnosti Igora Matoviča vydavateľstvo regionPRESS, ktoré aktuálne vlastní jeho manželka Pavlína Matovičová (po tom čo sa Matovič stal poslancom parlamentu).

„Distribúcia prebieha pravidelné každý týždeň v dňoch piatok, sobota a nedeľa. V týchto dňoch sa roznášajú do schránok všetky tituly spoločnosti, ako aj množstvo pravidelných letákových a katalógových zákaziek. Systém distribúcie podlieha viacstupňovej kontrole zo strany samotných klientov, kontrole v teréne a telefonickej kontrole. Viac ako 100 miliónov výtlačkov a reklamných materiálov do domácností nás radí na popredné miesto medzi celkovým počtom distribučných a directmailových agentúr,“ uvádza web stránka vydavateľstva regionPRESS.

Prečítajte si tiež > Denník N sa inšpiroval politikmi z OĽANO a SaS a vydal magazín ku kauze Kaliňák 

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu