Regionálny vydavateľ Shinano Mainichi Shimbun spolu so spoločnosťou Fujitsu vytvorili systém umelej inteligencie, ktorý pomáha urýchliť aktualizácie správ.

Systém umelej inteligencie využíva automatizovanú technológiu sumarizovania vyvinutú spoločnosťou Fujitsu Laboratories Ltd., ktorá kombinuje technológiu spracovania prirodzeného jazyka s technológiou strojového učenia.

V štúdii, ktorá bola zrealizovaná v rámci vývoja technológie, sa ukázalo, že systém by mohol nielen okamžite sumarizovať článok, ale tiež by mohol sumarizovať články s väčšou presnosťou. Pre spresnenie, na sumarizovanie článkov ručným spôsobom je potrebných až päť minút na jeden článok. Informáciu zverejnil thesplicenewsroom.com.

Systém používa pri spracovaní kombináciu prirodzeného jazyka a strojového učenia, aby si vybral najvýznamnejšie časti článku a vyhodnotil každú vetu z hľadiska dôležitosti.

Počas skúšobnej prevádzky bol testovaný na databáze 2500 článkov z archívu Shinano Mainichi Shimbun.

„Spoločnosť Fujitsu sprístupňuje tento systém prostredníctvom webového rozhrania API, ktoré môže spoločnosť Shinano Mainichi Shimbun bez problémov používať bez toho, aby sa zmenil jeho existujúci pracovný postup,“ uvádza sa na stránkach fujitsu.com.

„Spárovaním pôvodných článkov do súhrnov, ktoré sú následne definované ako referencie alebo učiteľské dáta, sme vytvorili „dôležitý model pre extrakciu vety,“ ktorý hodnotí dôležitosť obsahu podľa jednotlivých viet. Tiež sme vytvorili „model skracovania viet,“ ktorý zachováva štruktúru viet pri odstraňovaní nepotrebných slov,“ pre thesplicenewsroom.com uviedol Masato Yokota, riaditeľ pre štátnu infraštruktúru a financie Business Group spoločnosti Fujitsu.

Softvér môže pracovať s článkami napísanými v japončine alebo angličtine.

„Umelá inteligenica tretej vlny sa má stať trendom veľkého významu a práve teraz je čas na spoločné úsilie o zlepšenie pracovného toku novín,“ pre thesplicenewsroom.com uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Shinano Mainichi Shimbun.

Spoločnosť Shinano Mainichi Shimbun plánuje spustiť systém v apríli 2018.

Spoločnosť Fujitsu na svojom webe uviedla, že v budúcnosti bude zostavovať sumarizačné modely s obmedzeniami počtu slov alebo znakov optimalizované pre rôzne médiá.

Tieto modely budú zahŕňať distribúciu správ pre káblovú televíziu, spravodajstvo na elektronických billboardoch a sociálnych médiách, vytvorením automatizovaného súhrnu článkov, ktorý podporuje rôzne druhy médií.

Navyše, aby sa táto technológia ľahko využila v rôznych odvetviach mimo médií, cieľom spoločnosti Fujitsu je sprístupniť túto technológiu ako univerzálnu funkciu umelej inteligencie vo forme rozhrania API ponúkaného na platforme Fujitsu Cloud Service K5 Zinrai Platform Service.

Systém umelej inteligencie využívaný pri novinárskej práci ako jeden z prvých vydavateľov využil The Washington Post. Už je to viac ako jeden rok, kedy začal denník používať svoju vlastnú technológiu umelej inteligencie s názvom Heliograf. > Čítaj viac.

Ako veľkú výhodu generovania článkov prostredníctvom Heliografu považuje The Washington Post to, že umelá inteligencia sa zaujíma aj o tematické okruhy, ktorým by sa zamestnanci denníka nevenovali.

Umelá inteligencia je určite podstatným doplnkom novinárskej činnosti v budúcnosti, no ako sa vyjadrilo viacero novinárov, určite nemôže vykonávať prácu reálneho žurnalistu v plnom rozsahu.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu