S novým S 63 AMG kupé obohacuje spoločnosť Mercedes-AMG svoj program o nové auto snov: dizajn dvojdverového vozidla fascinuje vedením línií. Dominancia a zmyselná čistota sa starajú o neodolateľnú prítomnosť a suverénne športový charakter. Pôsobivá je aj kombinácia vysokej dynamiky jazdy, ambicióznej ľahkej konštrukcie a príkladnej účinnosti. O vysokú suverenitu sa stará najsilnejší člen radu motorov BlueDIRECT, 5,5-litrový motor AMG V8 s dvoma turbodúchadlami. S výkonom 430 kW (585 k) a krútiacim momentom 900 newtonmetrov realizuje S 63 AMG kupé výnimočné jazdné výkony pri porovnateľne nízkych hodnotách spotreby. Na želanie je dostupný aj na výkon orientovaný pohon všetkých kolies AMG 4MATIC. Svetovou novinkou je funkcia nakláňania do zákrut v systéme podvozku MAGIC BODY CONTROL – zvyšuje potešenie z jazdy a komfort.

 

Tobias Moers, predseda predstavenstva spoločnosti Mercedes-AMG GmbH: „Nové S 63 AMG kupé je ďalšie fascinujúce auto snov značky AMG v luxusnom segmente. Na výkon orientovaný pohon všetkých kolies AMG 4MATIC teraz ponúkame na želanie aj v kupé Triedy S. Dôsledne tak pokračujeme vo svojej ofenzíve s pohonom všetkých kolies. Spoločnosť Mercedes-AMG ide na plný plyn aj v novom roku. Naša modelová ofenzíva bude pokračovať vo veľkej dynamike aj v roku 2014.“

Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé  (C 217) 2014

 

Stratégia AMG Lightweight Performance bola dôsledne implementovaná aj v     S 63 AMG kupé. Vďaka ľahkej konštrukcii sa hmotnosť vozidla podarilo znížiť o 65 kilogramov – napriek vyššiemu výkonu a rozsiahlejšej sériovej výbave ako pri predchádzajúcom modeli. Úspory sa dosiahli predovšetkým vďaka použitiu ľahkej lítium-iónovej batérie, diskov z ľahkej zliatiny AMG s technológiou kovania, ako aj vysoko výkonnej kompozitnej brzdovej sústavy AMG s optimalizovanou hmotnosťou. Okrem toho je celý vonkajší plášť a predná konštrukcia karosérie z hliníka. Z úspory hmotnosti profitujú v rovnakej miere dynamika jazdy aj spotreba paliva. Nízky hmotnostný výkon 3,41 kg/k vedie k suverénnym jazdným výkonom: podľa variantu modelu zrýchľuje S 63 AMG kupé z nuly na 100 km/h za 3,9 až 4,3 sekundy, najvyššia rýchlosť dosahuje 250 km/h (elektronicky obmedzené).

Vzhľadom na maximálny výkon, krútiaci moment a spotrebu je 5,5-litrový motor AMG V8 s dvoma turbodúchadlami, rovnako ako doteraz, jeden z vôbec najúčinnejších sériovo vyrábaných pohonných agregátov V8.  S výkonom 430 kW (585 k) a krútiacim momentom 900 newtonmetrov spĺňa osemvalec AMG z radu motorov BlueDIRECT aj tie najvyššie nároky. V porovnaní s predchádzajúcim modelom CL 63 AMG sa výkon motora zvýšil o 30 kW (41 k) a krútiaci moment o 100 newtonmetrov. Napriek tomu sa v S 63 AMG kupé podarilo znížiť spotrebu paliva: s hodnotou celkovo 10,1 litra na 100 kilometrov podľa NEJC je dvojdverové vozidlo najúspornejším modelom v konkurenčnom segmente. Pokles o 0,4 litra na 100 kilometrov a splnenie emisnej normy EU6 ukazujú, že pri koncepcii Mercedes-AMG Performance sa účinnosť a ohľaduplnosť voči životnému prostrediu nijako nevylučujú.

Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé  (C 217) 2014

 

Športová výfuková sústava AMG s automatickými klapkami spalín

Emocionálne a športové alebo zdržanlivé s možnosťou využitia na dlhé trasy: S 63 AMG kupé sa prezentuje ako šité na mieru aj po akustickej stránke. Individuálne želania vodiča splní športová výfuková sústava AMG, pretože disponuje klapkami spalín riadenými automatickými viacparametrovými charakteristikami v oboch koncových tlmičoch hluku. Pri jazdnom programe prevodovky „C“ (Controlled Efficiency) zostávajú klapky vo väčšine prípadov zatvorené, osemvalec s biturbom zostáva akusticky zdržanlivý. V režimoch „S“ (Sport) a „M“ (Manual) sa klapky spalín otvárajú vo všeobecnosti skôr a spontánnejšie, obzvlášť keď vodič uprednostňuje dynamickejší štýl jazdy. Účinok: ešte výraznejší, pre AMG typický emocionálny zvuk motora.

„One man, one engine“: ručná výroba motorov

Osemvalec s biturbom v S 63 AMG kupé sa vyrába ručne v manufaktúre na motory značky AMG – ako všetky motory AMG V8 a V12. Vysoko kvalifikovaní montážni technici v Affalterbachu vyrábajú motory podľa filozofie „one man, one engine“ pri dodržiavaní najprísnejších noriem kvality. Plaketa AMG na motore s podpisom montážneho technika nie je len typickým znakom najvyššej precíznosti a kvality výroby AMG, ale aj odkazom na neporovnateľnú „DNA“ na výkon zameranej značky rodiny Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé (C 217) 2014

 

Individuálne: 7-stupoová športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT

Motor V8 s dvoma turbodúchadlami a 7-stupňová športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT vychádzajú ako dokonalé spojenie. Silnými stránkami prenosu sily, exkluzívneho u značky AMG, sú najvyššia individualita a očarujúca dynamika.  Vodič si môže nakonfigurovať osobné nastavenie prevodovky podľa svojho štýlu jazdy. Na výber má tri jazdné programy „C“ (Controlled Efficiency), „S“ (Sport) a „M“ (Manual). Funkcia ECO štart – stop je sériová.

Na želanie: na výkon orientovaný sériový pohon všetkých kolies AMG 4MATIC

S 63 AMG kupé je dostupné v dvoch variantoch: s pohonom zadných kolies alebo po prvýkrát aj s výkonovo orientovaným pohonom všetkých kolies AMG 4MATIC. Permanentný pohon všetkých kolies rozdeľuje krútiaci moment motora v pomere 33 percent na prednú a 67 percent na zadnú nápravu. Výraznejšie rozdelenie sily dozadu zabezpečuje pre AMG typickú vysokú dynamiku jazdy, maximálne potešenie z jazdy a vylepšenie hodnôt zrýchlenia zo stoja. Pohon všetkých kolies zvyšuje okrem toho aj bezpečnosť jazdy na mokrej alebo zimnej vozovke. Optimálnu trakciu garantuje lamelová spojka s uzatváracím účinkom 50 newtonmetrov, ktorá naplno rozvíja potenciál priľnavosti všetkých štyroch kolies obzvlášť na snehu a ľade.

Vzduchové pruženie AIRMATIC alebo MAGIC BODY CONTROL

Zákazník nemá na výber len pri prenose sily, ale aj pri športovom podvozku AMG: S 63 AMG kupé so zadným pohonom je vybavené systémom MAGIC BODY CONTROL, v kombinácii s pohonom všetkých kolies disponuje dvojdverové vozidlo celkovým nosným vzduchovým odpružením AIRMATIC s adaptívnym systémom tlmenia ADS PLUS. Exkluzívne pre model S 63 AMG kupé 4MATIC bola vyvinutá špecifická kinematika prednej nápravy vrátane vyššieho odklonu kolies, silnejšie dimenzovaného stabilizátora a tuhšieho uloženia nápravnice na zadnej náprave. Pri dynamickom spôsobe jazdy profituje vodič z vyššej agility.

Funkcia nakláňania do zákrut ako svetová novinka

S 63 AMG kupé so zadným pohonom disponuje športovým podvozkom AMG na báze MAGIC BODY CONTROL. Svetovou novinkou v sériových automobiloch je funkcia nakláňania do zákrut. S 63 AMG kupé si pritom líha do zákruty podobne ako jazdec na motorke alebo lyžiar. Priečne zrýchlenie pôsobiace na cestujúcich sa zníži podobne ako v klopenej zákrute, cestujúci sú zatláčaní do sedadiel. Nová funkcia nakláňania do zákrut ponúka viac potešenia z jazdy a komfortu obzvlášť na cestách nižšej kategórie.  Cieľ nie je dosiahnuť vyššie rýchlosti v zákrutách, ale príjemnejší zážitok z jazdy. Funkcia nakláňania do zákrut sa dá zvoliť pomocou spínača ABC ako jeden z troch režimov jazdy a je aktívna v intervale rýchlostí od 30 do 180 km/h.

Systém podvozka MAGIC BODY CONTROL obsahuje popri funkcii nakláňania do zákrut sériovo aj funkciu ROAD SURFACE SCAN a Active Body Control (ABC). Pri funkcii Active Body Control sú všetky štyri pružiace jednotky vybavené hydraulickými valcami (takzvanými plunžermi) na individuálne nastavenie sily v každej pružiacej jednotke zvlášť. Pri funkcii nakláňania do zákrut sa oporný bod príslušnej pružiacej vzpery presúva podľa tvaru prechádzanej zákruty. Vozidlo sa tak v zlomku sekundy automaticky plynule nakloní do zákruty až do uhla 2,5 stupňa – v závislosti od oblúku zákruty a rýchlosti vozidla. Inovatívny jazdný asistenčný systém rozpoznáva zákruty pomocou stereokamery za čelným sklom, ktorá zaznamenáva oblúk zákruty až 15 sekúnd vopred, a prídavným snímačom priečneho zrýchlenia.

Funkcia ROAD SURFACE SCAN dokáže vopred identifikovať vlny na vozovke. Táto technológia rozpoznáva nerovnosti prostredníctvom stereokamery. Systém MAGIC BODY CONTROL vopred nastaví podvozok na situáciu. Aj tu sú na výber dva jazdné režimy „Comfort“ a „Sport“. Špecifická elastokinematika AMG sa stará aj o väčšiu priamosť pri dynamickom spôsobe jazdy.

Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé (C 217) 2014

 

Dôsledne ľahká konštrukcia: sériovo kované kolesá AMG

S 63 AMG kupé je sériovo vybavené diskami z ľahkej zliatiny AMG vyrábanými technológiou kovania. Tento spôsob výroby umožňuje úsporu hmotnosti pri súčasnom zvýšení pevnosti. Zníženie neodpruženej hmotnosti prináša výhody pri manévrovaní a pri reakciách prvkov pruženia a tlmenia. Sériovo sa S 63 AMG kupé pohybuje na kovaných kolesách s mnoholúčovým dizajnom, s lešteným titánovým sivým lakom s rozmermi 8,5 x 19 vpredu a 9,5 x 19 vzadu s pneumatikami 255/45 R 19 resp. 285/40 R 19.

Ako výbava na želanie zo štúdia AMG Performance Studio sú dostupné kované kolesá s 10-lúčovým dizajnom, s lešteným titánovým sivým lakom, vo formáte 8,5 x 20 vpredu a 9,5 x 20 vzadu s pneumatikami 255/40 R 20 resp. 285/35 R 20.

Kované kolesá disponujú kvalitným, naskrutkovateľným a plne integrovaným krytom skrutiek kolies z kovaného hliníka. Jeho tvar pripomína centrálny uzáver, odkaz na motoristický šport. Nápis AMG je integrovaný do jedného z 10 lúčov.

Na želanie sa tieto kované kolesá dodávajú aj v matnom čiernom laku s lešteným okrajom diskov. Alternatívou sú kované kolesá rovnakého formátu s dizajnom piatich zdvojených lúčov, s lešteným titánovým sivým lakom s čiernym krytom skrutiek kolies.

Vysoko výkonná keramická kompozitná brzdová sústava AMG po prvýkrát na želanie

Krátke brzdné dráhy a spontánne spomaľovania – samozrejmosť pre S 63 AMG kupé, vybavené vysokovýkonnou kompozitnou brzdovou sústavou AMG s optimalizovanou hmotnosťou, ktorá je odolná voči poklesu účinnosti.  Ako voliteľná výbava je dostupná keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava. Hmotnosť, znížená o viac ako 20 percent, zaručuje nižšiu neodpruženú hmotnosť a zvyšuje dynamiku jazdy, agilitu a komfort jazdy.

Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé (C 217) 2014

 

Dizajn: AMG spája emocionálnu čistotu a suverénny športový charakter

S 63 AMG kupé fascinuje aj po optickej stránke a zvýrazňuje športový výkon: dominancia sa spája s emocionálnou čistotou typickou pre Mercedes-Benz. Fascinujúcu techniku nového auta snov uvádza na scénu jeho dizajn. Vysokú jazdnú dynamiku podčiarkuje množstvo jemných aerodynamických prvkov. Na čele dominuje trojrozmerne usporiadaná maska chladiča AMG „Twin blade“ v striebornom chróme. Výrazný nápis AMG na boku medzi lamelami už v pokoji signalizuje, že ide o vysoko výkonné vozidlo z Affalterbachu. Pod maskou chladiča sa nachádza „A-Wing“: trojrozmerný prvok na vedenie vzduchu je lakovaný vo farbe vozidla, ťahá sa cez celú šírku predného spojlera a znázorňuje štylizované písmeno „A“ typické pre vozidlá AMG. Vonkajšie otvory na chladiaci vzduch sú orámované veľkými čiernymi rozdeľovačmi prúdenia. Dole sa rozdeľovače prúdenia v striebornom chróme starajú o optimálne prúdenie smerom k chladiacemu modulu.  Dizajnový prvok prevzatý z motoristického športu redukuje navyše vztlak na prednej náprave a optimalizuje aerodynamické vyváženie vozidla.

Vďaka čiernemu laku s vysokým leskom pôsobia všetky mriežky v otvoroch na chladiaci vzduch mimoriadne hodnotne. Predné rozdeľovače prúdenia, umiestnené samostatne mimo rozdeľovača A-Wing, posúvajú vozidlo opticky bližšie k ceste. Rovnaký efekt majú bočné kryty prahov AMG s kvalitnými, trojrozmerne tvarovanými vložkami v striebornom chróme. Vložky spolu s dolnou charakterovou líniou majú za úlohu, aby S 63 AMG kupé vyžarovalo vysokú dynamiku už v pokoji.  Pri bočnom pohľade padnú do oka navyše veľké kované disky AMG. Typický dizajnový prvok AMG sú aj nápisy „V8 BITURBO“ na predných blatníkoch s novou modernou typografiou.

V zadnej časti priťahuje pohľad čierna vložka difúzora s vysokým leskom. Dolný ozdobný prvok v striebornom chróme cituje „A-Wing“ z prednej časti a stará sa o rovnaký kontrast. Vo vložke difúzora sú dokonale integrované dve pochrómované dvojité koncovky športovej výfukovej sústavy AMG s klapkami spalín. Štylizované, vertikálne výpustné otvory vzduchu v zadnom spojleri majú funkciu definovanej odtrhovej hrany a optimalizujú aerodynamiku. Pohľad zozadu završuje značka typu „S 63 AMG“ s novou modernou typografiou pod zadnými svetlami.

Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé  (C 217) 2014

 

Interiér: fascinujúco luxusný, kvalitný a športovo-exkluzívny

Pri otvorení dverí S 63 AMG kupé fascinuje luxusný interiér: prístrojová doska prechádza v obklopujúcom dizajne do dverí takmer bez prechodu. Kvalitný výber materiálov a dokonalá kvalita spracovania sa spájajú so športovo-exkluzívnou rečou dizajnu. Novo vyvinuté športové sedadlá AMG s elektrickým nastavovaním, pamäťovou funkciou a vyhrievaním ponúkajú vodičovi a spolujazdcovi optimálne bočné držanie. Jemná koža napa s dizajnom AMG V8 s lemovaním a plaketami AMG vo všetkých štyroch operadlách, ako aj emblém AMG vyrazený na lakťovej opierke prednej stredovej konzoly sa starajú o exkluzívnu atmosféru na palube.

Nový športový volant AMG v trojramennom dizajne s vencom s vyrazenými obrysmi a perforovanou kožou v oblasti uchopenia umožňuje dokonalú kontrolu vozidla. Na dolnej kovovej spone sa nachádza logo AMG. Nové hliníkové radiace páčky na volante skracujú reakčný čas pri radení a zvyšujú dynamiku. Typickým vzhľadom AMG sa prezentuje aj farebný displej TFT s vysokým rozlíšením ako združený prístroj AMG s dvomi animovanými okrúhlymi prístrojmi. Veľkú hodnotu opätovnej identifikácie nemá len špecifická grafika písma a ukazovateľov v červenej/striebornej farbe, ale aj úvodný ukazovateľ AMG, logo AMG na tachometri so stupnicou do 330 km/h (vľavo) a nápis „V8 BITURBO“ v otáčkomeri (vpravo).

Nový inovatívny dotykový ovládač výrazne uľahčuje ovládanie rádia, telefónu a navigácie a je sériový. Ponuka bezpečnostných a asistenčných systémov je rovnaká ako v kupé S 500 4MATIC.

Ešte viac exkluzivity: S 63 AMG kupé „Edition 1“

Mimoriadne exkluzívnou ponukou je model S 63 AMG kupé „Edition 1“, ktoré bude dostupné rok od uvedenia na trh. Pôsobivé zladenie exkluzívnych exteriérových a interiérových detailov prebúdza číru fascináciu. O neodolateľný „pohľad“ sa starajú krištále Swarovski vo vysoko výkonných LED svetlometoch.  Exkluzívny interiérový balík sa stará o ešte exkluzívnejšiu náladu v interiéri: patria k nemu športové sedadlá AMG v exkluzívnej designo koži napa v krištáľovej sivej/čiernej alebo bengálskej červenej/čiernej s kontrastnými ozdobnými švami a lemovaním.  K tomu je farebne zladený horný diel prístrojovej dosky, stredová lakťová opierka vpredu a vzadu, výplň dverí v koži napa s kontrastnými ozdobnými švami, strop a slnečné clony v mikrovlákne DINAMICA. Ďalšie súčasti „Edition 1“ sú rohožky AMG Exklusiv s lemovaním v koži napa, prahové lišty s osvetleným nápisom AMG a ozdobné prvky z lešteného topoľového dreva. Na športovom volante AMG sa nachádza nápis „Edition 1“. Sériovou výbavou je asistent nočného videnia Plus

Svetová premiéra a uvedenie na trh v roku 2014

S 63 AMG kupé oslávilo svoju svetovú premiéru na autosalóne New York International Auto Show v apríli 2014. Predaj variantu 4MATIC začal v apríli, variant s pohonom zadnej nápravy bude nasledovať v mesiaci júl. Oba modely budú uvedené na trh v septembri. Máme sa teda na čo tešiť! :)

Zdroj: Mercedes-Benz Slovakia, Daimler

 

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu