Martin Bajaník z kreatívneho štúdia PEKNE & DOBRE má na konte viacero projektov ako Shtoor, Foxford, či Yeme.

Svoje grafické a brandingové schopnosti si ale vyskúšal i na Obederii – koncepte vytvorenom pre klasickú jedáleň a oddych pre zamestnancov počas dňa.

Už je to takmer rok, čo vznikol tento koncept, a vytvoril ho pre spoločnosť Bencik Culinary Group.

Odvtedy získala striebro v súťaži Zlatý klinec 2018 a nedávno sa dočkala i svojho mladšieho súrodenca, tentoraz v Prahe.

Obederia bola spočiatku La Cantina. „Tento názov sa mi zdal príliš generický, preto som vymyslel pracovne nový a ten sa nakoniec ujal. Obederia je takým novotvarom, ktorý v sebe obsahuje slovo obed a taliansku koncovku,“ objasnil pre Mediahub.sk názov značky Martin Bajaník z PEKNE & DOBRE.

Zároveň dodal, že ide skutočne o unikát, keďže sa s tým, aspoň na Slovensku, ešte nestretol. V dnešnom prepojenom svete je tento názov skutočne ojedinelý.

Všetci kancelárski zamestnanci majú na výber široké spektrum jedál od raňajok, cez dezerty, varenie na živo, či jednoducho dobré obedy.

Aj tieto názvy a tiež nápadité komentáre k nim, vymyslel Martin Bajaník, ktorý sa snažil, aby aj oni zapadali do celkovej atmosféry, ktorá k obedu patrí.

„Keďže Obederia je najmä obedové riešenie pre kancelárie, hľadal som nejaké spojenie medzi týmito dvoma svetmi. Obed je tak trochu odfúknutie od pracovného zhonu, a preto je celý koncept ladený s nadsázkou a troškou humoru, aby sa chvíľu ľudia v pracovnom prostredí nebrali vážne,“ vysvetlil pre Mediahub.sk Martin Bajaník.

„Main Point na Pankráci (pozn.: v Prahe) chce byť tak trocha inou kancelárskou budovou. Jej fasáda čistí vzduch v miere asi 100 stromov a na streche je zelená záhrada (bol som sa tam prejsť). A tiež má svoj dizajn manuál, ktorému sme sa prispôsobovali, i keď prečo je farebná schéma budovy vo farbách CMYK je mi záhadou. Dokonca, keď som to počul prvýkrát, hovoril som si, že to nemusí dopadnúť celkom dobre,“ uviedol Martin Bajaník.

„Nič menej, tu je výsledok a úprimne, dopadlo to podľa mňa celkom slušne i v inovovanom dizajne. Výzva bola dostať celý koncept do češtiny, lebo ja sa rád hrám so svojim rodným jazykom a preklady dokážu túto ekvilibristiku zničiť. Našťastie, čeština nie je slovenčine až tak vzdialená. A svoje robí samozrejme aj opäť skvelý interiér od winwin. Ak budete mať niekedy cestu do Prahy, choďte ju pozrieť. Táto Obederia je na rozdiel od tej slovenskej otvorená pre širokú verejnosť,“ doplnil Bajaník.

Zdroj foto: PEKNE & DOBRE

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu