Trolling sa v priebehu rokov stal nežiaducou aktivitou, proti ktorej sa mnohé webové stránky chránia úplným blokovaním komentárov a diskusií.

Veľká časť používateľ internetu sa domnieva, že trollovanie je výsadou malej skupiny sociopatických jednotlivcov. Podľa portálu All about psychology niektoré štúdie dokonca ukázali, že u trollov sú veľmi výrazné osobné a biologické črty, ako sadizmus a sklon hľadať nadmernú stimuláciu.

Podľa štúdie Cornell University môžu byť trollovia za istých okolností aj obyčajní ľudia.

Portál All about psychology zistil, že jedným z faktorov, ktorý ovplyvňuje trollovanie je nálada. Človek s negatívnou náladou je omnoho náchylnejší zapojiť sa do trollovania.

Okrem nálady sa intenzita trollovania mení aj počas jednotlivých dní v týždni, ale aj v priebehu dňa. Do trollovania sa ľudia najviac zapájajú neskoro v noci a najmenej zavčasu ráno. Trolling zvyčajne vrcholí na začiatku pracovného týždňa, zväčša v pondelok.

Druhým faktorom je počiatočný komentár. Ak sa diskusia začne komentárom, ktorý má charakter trollovania, tak sa celá diskusia obráti na trolling.

Z celkových zisťovaní počas štúdie vyplynulo, že nálada a kontext diskusie sú oveľa silnejším podnetom k trollovaniu ako špecifické charakterové vlastnosti jedincov.

Pre vlastníkov webových stránok a moderátorov diskusií je dôležité vedieť identifikovať, ktorý komentár by mohol spustiť trollovanie. Včasné identifikovanie spornej diskusie umožňuje zodpovedným osobám rýchly zásah na odvrátenie negatívnych dopadov.

V boji proti trollovaniu je významným pomocníkom aj strojové učenie. Algoritmy môžu triediť milióny komentárov oveľa rýchlejšie ako človek.

Pri riešení problému s trollovaním je potrebný komplexný prístup. Trollovanie môže mať rôzny stupeň závažnosti, od nadávok až po šikanovanie. Rozdiel je aj v tom, či je trollovanie zámerne alebo komentár vyjadruje snahu prezentovať odlišný názor.

V každom smere trollovanie je nebezpečná činnosť, ktorá rozvracia spoločnosť. Aj napriek tomu, že je závažný, technologický giganti mu nevenujú toľko pozornosti ako zverejňovaniu falošných informácií či ochrane osobných údajov.

- REKLAMA - adv.: