autor foto: Leonora Giovanazzi)"/>

Oliviero Toscani, taliansky fotograf, ktorého preslávili najmä kontroverzné kampane pre značku Benetton, má povesť jedného z najznámejších a najvyhľadávanejších reklamných tvorcov. Napriek tomu tvrdí, že reklama ho nezaujíma a na svete by bolo lepšie bez nej. Prečítajte si krátky rozhovor.

Aké sú najnovšie trendy v marketingu, ktoré by reklamní tvorcovia mali prestať sledovať?

Ja neviem absolútne nič o marketingu a reklame, nie som človek z reklamy. Nič nesledujem, nič nehľadám, nič nenasledujem, reklama ma nezaujíma. Myslím si, že reklama je zlá a že by sme si veľmi dobre žili bez nej.

Prečo?

Pretože ju nepotrebujeme. Ja ju nepotrebujem. Nepotrebujem, aby mi niekto hovoril, čo si mám kúpiť. Ja reklamu využívam ako príležitosť, využívam médiá, aby hovorili o problémoch, ktoré ma zaujímajú. A nie, aby hovorili o produktoch, o kozmetike, o autách, o kráse. To mi je fakt ukradnuté.

Čo si teda myslíte o ľuďoch, ktorí pracujú v reklame?

Že sú rovnako hlúpi ako ľudia, ktorí pracujú pre armádu. Nepýtajte sa ma prečo. To je môj názor, tak to vidím.

Je niečo, čo by ste vedeli zo svojich skúseností poradiť art directorom či creative directorom?

Nemám im čo poradiť. Myslím si, že každý, kto sám seba nazýva art director alebo creative director, musí byť hlúpy. Musí to byť idiot. Veď čo robí celé dni? Samé sračky.

Slovenská reklama

Najlepšie práce v oblasti reklamy si budete môcť najbližšie pozrieť na Raňajkách s reklamou 10. júna vo Foxforde v Bratislave, alebo v ten istý deň večer v bratislavskom Istropolise na slávnostnom vyhlásení výsledkov súťaže Zlatý klinec.

Najlepšie práce na Zlatom klinci súťažia v kategóriách:

A – PRINT A POSTER – 21 prihlásených prác
B – OUT OF HOME – 21 prihlásených prác
C – FILM – 42 prihlásených prác
D – RÁDIO – 15 prihlásených prác
E – INTERACTIVE & ONLINE – 61 prihlásených prác
F – TECHNIQUES – 40 prihlásených prác
G – MEDIA – 33 prihlásených prác
H – KREATIVITA V PR KAMPANI – 17 prihlásených prác
I – EVENTS – 20 prihlásených prác
J – KAMPAŇ – 16 prihlásených prác

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu