Foto: Freepik

Minulý rok získali grant denník SME so svojím projektom Sľuby.sk a projekt REMP spolupráce denníka N, českého vydavateľstva Internet Info a maďarského Magyar Jeti. Celkom získali oba projekty podporu až 367 tisíc eur.

Tretie grantové kolo bolo spustené 7. marca a online médiá z celej Európy môžu prihlásiť svoje projekty do 20. apríla.

„Google sa touto cestou snaží podporiť nové nápady. Prostredníctvom DNI Inovačného fondu chce motivovať vydavateľstvá k hľadaniu nových spôsobov, ako napredovať a dať ich myšlienkam skutočnú tvár. Projekty môžu byť zamerané na podporu rozvoja nových biznis modelov, inovatívnym spôsobom pristupovať k digitálnej žurnalistike, prípadne meniť spôsob, akým používatelia konzumujú správy. Google v rámci tejto iniciatívy podporuje spoluprácu medzi regiónmi, či medzi jednotlivými odvetviami. V rámci tretieho kola je novou oblasťou záujmu testovanie nových spôsobov monetizácie, ktoré by potenciálne dokázali odkryť nové možnosti príjmu pre mediálne domy,“ uvidela spoločnosť.

Minulý rok získalo granty 251 projektov z 27 európskych krajín a boli podporené celkom sumou 51 miliónov eur.

Výber projektov zastrešujú odborníci z médií, zo spoločnosti Google a o finálnych výsledkoch rozhoduje hlasovaním Rada DNI Inovačného fondu.

Pre viac info > pozri

 

Príklady zaujímavých projektov podporených v predchádzajúcich kolách DNI Inovačného fondu (zdroj: Google):

● The Ferret, platforma pre investigatívnu žurnalistiku v Škótsku – s pomocou crowd-fundingu sa snaží vytvoriť prostredie pre formálne overovanie faktov v rámci svojho spravodajstva

● Tím vedcov a analytikov z talianskej firmy Catchy vytvorili Compass, platformu na overovanie faktov, ktorá upozorňuje na zavádzajúce články, odkrýva mylné fakty a linkuje na spoľahlivé zdroje informácií k rôznym udalostiam

● Ambiciózny nórsky projekt nazvaný Leserkritikk (čiže Kritik Čitateľ) momentálne skúša svoj prototyp na stránke Dagbladet.no. Čitatelia dávajú špecifickú spätnú väzbu na uvedené fakty, jazyk a tiež chyby v publikovanom obsahu

● 21 Video je projekt talianskej spoločnosti La stampa. Vychádza z obľúbenosti tvorby vlastných video dokumentov (najmä smartfónov), ktoré sú často súčasťou recenzií či referencií na sociálnych sieťach. Cieľom tohto projektu je vytvoriť databázu dôveryhodných zdrojov, ktoré by mohli byť využité aj pri zbieraní informácií pre veľké novinárske príbehy

● Francúzska tlačová agentúra AFP zaujala projektom AFP Interactive, ktorý je založený na poskytovaní interaktívnej grafiky pre online klientov, vrátane grafov, máp, reportov a pod., ktoré ilustrujú aktuálne udalosti z oblasti ekonomiky, politiky a pod.

● Kaleida je online platformou na meranie vplyvu žurnalistických aktivít. Platforma pochádzajúca z Veľkej Británie má pomáhať médiám v jednoduchšom rozhodovaní o vhodnosti obsahu, jeho umiestnení a načasovaní

● Bambuser AB je švédsky projekt, ktorý vytvára interaktívnu online platformu postavenú na spolupráci so samotnými spotrebiteľmi (čitateľmi). Tí môžu zdieľať svoje videá z aktuálnej poveternostnej situácie, ktoré budú k dispozícii médiám pre ich spravodajský servis

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu